Nova Scotia

  • Ton

    Voor iedereen die nog twijfelt gaan we wel of niet naar Nova Scotia, kan ik nu reeds berichten: DOEN

    We zijn nu ruim een week met de camper op weg en het is hier fantastisch, bergachtig, haarspeldbochten, meren, oceaan en bos.

    Eigenlijk alles wat we graag zouden willen in 1 vakantie.

    Ton

  • Jos

    Heel erg interessant Ton !

    Wat is de route die jullie aan het rijden zijn ?

    Dat geeft ons iets meer inzicht in de mogelijkheden aldaar !

    Jos .

  • Ada

    Hallo Ton,

    Fijn dat jullie zo genieten. Zo te lezen genieten jullie net zo van Nova Scotia als wij dat verleden jaar deden. Het is een prachtige streek om door te rijden en van wat jij beschrijft denk ik dat je de Cabot trail hebt gereden. Klopt dat? Waanzinnig mooie uitzichten, zoals o.a. deze:

    of deze

    Ik krijg heimwee! Veel plezier nog en hou ons op de hoogte.

    Groetjes,

    Ada

  • Koen

    Nova Scotia is geweldig!

  • Ton

    Als we thuis komen zal ik het reisverslag met de route op onze website zetten:

    http://www.truton.info/route%202010.html

    Truus en Ton

  • Peter W

    >prachtige streek om door te rijden en … denk ik dat je de Cabot trail hebt gereden.

    Wij ook. Per ongeluk. We moesten van Cheticamp,NS (een der weinige motels in deze omgeving en een Zodiac Whale tour) naar het Bell museum in Baddeck,NS (de moeite waard) en dat blijkt over die Cabot trail te gaan. Weinig van gezien, wel overspannen fietsers die zo onopvallend mogelijk midden over de weg kruipen. En als sluitstuk: je moet ook nog betalen voor die Cabot trail die je haast niet ziet. Wij gaan niet meer terug (maar vinden het wel de moeite om 1 maal gezien te hebben).

    Mist op de Cabot Trail

    Nog steeds mist op die Cabot Trail.

    Daarna overgevaren naar Newfoundland: dat is mooier en verlatener. Geen fietser gezien. Verder varen naar Labrador en via de weg Goosebay terug naar Baie-Comeau,QC. Die weg (en land) is volledig verlaten. Maar wel een hotel in elke Labrador stad.

    Province…………………. Abbrev…..Population…Area km**2

    Nova Sciotia………………..NS………940.000……..55.000

    Newfoundland&Labrador…NL……….511.000…….405.000

    -Labrador……………………LA…………26.364…….269.000

    -Newfoundland…………….NF………..485.000……136.000

    Netherlands………………..NL…….16.607.000……..41.526

  • Cor 1

    Hoi Peter,

    die weg die jij beschrijft is zeker de moeite waard om te rijden en onderweg te stoppen om een wandeling te maken en je betaald om het NP in te mogen en bij mijn weten hoef je als je niet stop en alleen er door rijdt over de hwy niet te betalen (het stuk in het noorden valt er buiten is geen NP). Je hebt alleen pech gehad dat het erg mistig was en dat is jammer. Kan helaas overal gebeuren.

    Als je van Chéticamp naar Baddeck wil rijden alleen om de verplaatsing kan je beter over Margaree rijden is ook een mooie weg en is 120 km korter en kost zeker niets (valt eigemlijk ook onder de Cabottrail)

    Cor

  • Maria

    Nova Scotia :)

    Wij overwegen om na Oost West Canada OS Vancouver volgend jaar naar Nova Scotia te gaan, wat verkennende vragen :

    Welke vliegtuigmij vliegt op Nova Scotia?. Landen op Halifax

    Camperbedrijf Canadream zit erook?.

    Hoe lang moet daar verblijven, bv 2, 5 week of 5 weken ?.

    Zijn er routes vlg Lannoo te krijgen

    Tijdsverschil met Nederland gelijk aan Toronto ? Na Vancouver hadden we een behoorlijke tijd nodig om bij te komern.

    Temperaturen in September

    Campings voldoende aanwezig

    Oversteek naar NewFoundland ?

    Cabot Trail van plm. 300 km1 lijkt aardig :)

    Bij voorbaat dank Maria

  • Ton

    Beste Maria,

    Wie er in september nog op Halifax vliegen weet ik niet, zul je per maatschappij na moeten vragen.

    Wij zijn bewust met Iceland air gevlogen (nee niet om in IJsland een deel van ons geld terug te halen). Vanaf Amsterdam een overstap in Reykjavic en dan door naar Halifax.

    Er zitten meerdere camperbedrijven in de buurt van Halifax.

    Hoe lang te blijven? We zijn 3 weken geweest en hebben Nova Scotia, Pei en een stukje van New Brunswick gedaan. Komen tijd te kort, hier is veel meer te zien dan dat menig een verwacht.

    De temperatuur kun je vergelijken met de temperatuur onder Parijs, op deze hoogte ligt Halifax ongeveer.

    Meer dan verwacht zoveel campings en bijna allemaal al gratis internet.

    In 3 weken was de oversteek naar New Foundland te veel geworden.

    We hebben nu ook maar een deel kunnen bezoeken, wellicht wel het mooiste deel.

    De Cabot trail in Cape Breton is uitzonderlijk mooi, vooral de wandelingen en de vele uitzichten zijn geweldig.

    We vertrekken over 2 dagen terug naar Nederland. Voor ons verslag dat in de loop van deze maand ingevuld zal worden kun je kijken op:

    www.truton.info

    Groeten uit Halifax NS Canada

  • Maria

    Hi Ton,

    Bedankt voor de info en we zien uit naar jullie bijgewerkte website :)