Roadmaps en Vakantiemagazines!

  • Berry

    Beste Forumbezoekers,en Canada gekken!

    Omdat de Canadese overheid moest bezuinigen enkele jaren geleden werden enkele kantoren van CTC (Canadian Tourisme Commission) in de wereld gesloten,w.o. Nederland,omdat er te weinig toerisme hier vandaan kwam.Er bleven alleen kantoren open in landen waaruit wel veel mensen naar Canada gingen,Engeland,Duitsland,Azié,etc.

    Dom natuurlijk,want Nederland heeft als geen ander land,heel veel banden met Canada,denk maar aan,familie,veteranen,bevrijding,herdenkingen,emigratie,samenwerking ISAF,etc.Maar voor de Canadese overheid komt er, procentueel gezien,te weinig toerisme uit Nederland.Maar het tegendeel is waar,want er gaan juist,voor zo een klein landje, wel heel veel kaaskoppen naar Canada.

    Daarmee stokte ook de informatie,geen vakantie magazines meer,geen roadmaps meer,kortom over en uit.En nog steeds wordt er bezuinigd!

    Door ons vak kennen we gelukkig een aantal mensen bij de overheid die dit wel begrijpen,waardoor we toch,maar nog steeds met veel moeite,het geluk hebben om vakantiemagazines en roadmaps binnen te halen,en deze met veel plezier aan zoveel mogelijk Canadaliefhebbers te verstrekken.Dit zullen de meesten van jullie ook wel kunnen bevestigen.Als we met iedereen ook blijven gaan naar dit prachtige land zal het in de toekomst(misschien) weer wat makkelijker worden om deze info te verkrijgen.

    De magazines en roadmaps zijn wel in het engels. En soms moet ik maar afwachten wat ze afsturen! En we krijgen er ook geen vergoeding voor!

    We sturen deze info ook altijd gratis op omdat Canada ons leven is,ons werk,onze familie er woont,(mijn vrouw er vandaan komt) we er gewerkt hebben, en we dit land graag promoten,wie er geweest is weet wel wat ik bedoel. En het is natuurlijk erg leuk om met iedereen hier ervaringen,belevenissen,en gegevens uit te wisselen.(Ook hulde aan Bert)

    Misschien is het wel makkelijk als ik aangeef welke magazines en roadmaps ik heb.Niet elke provincie werkt mee,dus ik heb van een aantal geen info.

    Roadmaps:

    Bc Roadmap: Hello Bc.Makkelijke roadmap met alle multi-lane, major en andere highways,gravel en dirt roads,Provinciale Parks.Marine Parks.Provincial Heritage Sites,en Campsites.

    Alberta roadmap: op! (wacht op nieuwe)

    Yukon Roadmap.Highway map met community map

    Great Southwest(Saskatchewan Discover) Kleine roadmap.

    Newfoundland/Labrador Road & Travellers Map.

    Magazines;

    British Columbia,vacation planner.

    Britsh Columbia,insider's guide.

    Britsh Columbia,Approved Accommodation guide.

    British Columbia,Outdoor Adventure Guide.

    British Columbia Guest Ranches.

    British Columbia Sport Fishing,for fresh and salt water.

    Thompson Okanagan Travel Guide.

    Cariboo Chilcotin Coast Travel Guide.

    Vancouver Island,Victoria and The Gulf Islands Travel Guide.

    Alberta Vacation Guide.

    Saskatchewan Vacation Guide.

    Quebec Info Guide.

    New Foundland & Labrador Guide.

    Nou ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd,en als er interesse is hoor ik het wel!

    M.vr.gr,

    Berry

  • Pete Country

    Helemaal top Berry!!!!!!!!!!!!

  • MarcelD

    Berry,

    zoals ik al elders aangaf, ben ik morgen in de buurt van Lochem.

    Als ik morgen rond 17 uur bij je aankom, heb je dan info over BC (en evt Banff/Jasper) voor me?

    Zo ja, waar moet ik precies zijn?

  • Berry

    Hoi Pete,

    Dank je wel.Ja, er is niks mooiers dan met Canada bezig te zijn!

    Gr,

    Berry

  • Berry

    Hoi Marcel,

    Ja hoor geen probleem! Ben er rond 5 uur.

    Zal een hele berg voor je klaar leggen,en die kun je zo af komen halen.

    Rest.Mondani

    Graaf-Ottoweg 6

    Gr,

    Berry

  • Cor 1

    Teraanvulling van de mogelijkheden bij Berry kan men ook bij de provincies bestellen.

    voor de provincies die Berry niet genoemd heeft hieronder de websites waar men ook gidsen en roadmaps kan bestellen. Let wel door bezuiningingen loopt het steeds meer terug. en kan men soms alleen bepaalde brochures downloaden en stuurt men het niet meer op.

    Prince Edward Island

    http://www.tourismpei.com/index.php3

    Voor Nova Scotia

    http://www.novascotia.com/en/home/default.aspx

    Voor New Brunswick

    http://www.tourismnewbrunswick.ca/VisitorsGuide.aspx

    Cor

  • Freek

    Klasse hoor,

    Wat een geweldig forum.Ik denk dat veel Canadaliefhebbers hier dik geholpen worden met al die informatie van jullie.

    Doeg,

    Freek & Lotje.

  • MarcelD

    Berry (en vrouw),

    bedankt voor de geweldige kaart en folders!!

    En wat een supergaaf restaurant hebben jullie daar in Lochem (tu)

  • opa

    Hoi Berry .

    Alles goed daar? Jij had begin van de week gemaild dat er folders en een kaart van Alberta onderweg waren. Er is nog niets gekomen of ben ik te ongedurig

    Groetjes Noortje.

  • Berry

    Hoi Marcel,

    Graag gedaan,kun je de weg vast wel mee vinden straks in Canada.

    Veel plezier en hopelijk een keer tot ziens!

    Groeten,

    Berry (en vrouw).