Geld en tanken

  • Peke

    Bedoel je geld uit de muur halen??

  • Ine

    Gerty Schreef:

    ——————————————————-

    > Wij waren in juni in Newfoundland. De enige plek

    > waar de pinpas bruikbaar was (Rabo) was op het

    > vliegveld. Verder overal met de CC moeten pinnen

    > en betalen. Dit ondanks dat het zou moeten lukken

    > met de pinpas volgens de Rabo.Kost je dus wel meer

    > geld door extra kosten van pinnen met de CC.

    Hoi Gerry

    Ben wel nieuwsgierig waar je in Newfoundland geweest bent en hoe je dat vond. Zijn bezig met plannen voor vakantie (volgend jaar?) naar NS, PEI en misschien Newfoundland.

    Groet, Ine

  • Maria

    Ine Schreef:

    ——————————————————-

    > Gerty Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Wij waren in juni in Newfoundland. De enige

    > plek

    > > waar de pinpas bruikbaar was (Rabo) was op het

    > > vliegveld. Verder overal met de CC moeten

    > pinnen

    > > en betalen. Dit ondanks dat het zou moeten

    > lukken

    > > met de pinpas volgens de Rabo.Kost je dus wel

    > meer

    > > geld door extra kosten van pinnen met de CC.

    >

    >

    > Hoi Gerry

    >

    > Ben wel nieuwsgierig waar je in Newfoundland

    > geweest bent en hoe je dat vond. Zijn bezig met

    > plannen voor vakantie (volgend jaar?) naar NS, PEI

    > en misschien Newfoundland

    .

    >

    > Groet, Ine

    Geld en tanken item ??

  • Ralf

    Met een pinpas van de Rabobank kun je ook bij de bank geld uit de muur halen. We hebben echter wel gemerkt dat dit alleen bij CIBC banken kan.

  • Peke

    Toch wel raar dat je zoveel verschillende verhalen hoort.

    Heb Creditcard weet de pin ook nog ;)

    Weet niet wat dat extra kost om daar mee te pinnen.

    wil liever mijn rabo europas gebruiken (meastro)

    Groet iedereen bedankt

  • Kendra

    zo ver ik weet is het niet mogelijk om met een Europese debit kaard (pin pas) in winkels of bij benzinepompen te betalen, net zo min als dat ik mijn Canadese debit card niet in Nederlandse winkels kan gebruiken. Beide kaarten zijn wel te gebruiken om geld uit de muur te halen. Volgens mij kan dat bij meer banken dan alleen de CIBC, ik herinner me dat mijn zus kon pinnen bij de Scotia bank toen ze hier een paar jaar geleden was. Ik neem aan dat dat ook bij de TD bank en de Bank of Montreal kan.

    Wat het tanken en vooraf/achteraf betalen: zoals al bescheven is het in BC gebruikelijk om eerst te betalen en dan pas te tanken. Inmiddels zijn er ook al een groot aantal pompen in Alberta die dit systeem hanteren. Niet moeilijk, je ‘slide’ gewoon je credit card door het apparaat in de pomp, geeft aan welk bedrag je wil hebben en begint dan met pompen. Je bonnetje rolt dan uit de pomp en je hoeft helemaal niet naar binnen!

  • Peter W

    Geld pinnen: ik zie op 12Jul2010 de ABNAMRO afschrijving staan: *TORBAY RD PLAZA 5 WEDGE,PAS026

    CAD 600,00 1EUR=1,3008130 CAD. Dat was in St John's,NF downtown. Wij halen alleen cash met de pinpas.

    Tanken: alles is al beschreven. In Labrador staan nog pompen uit de 50er jaren en moet je zelf het bedrag onthouden en binnen (winkel van sinkel) betalen. Want als er iemand na jou dezelfde (enige) pomp gebruikt is het bedrag dus verdwenen. En er zijn ook pompen die jezelf niet mag bedienen in NF Of NS. Betalen met de (Amex) CC was nooit een probleem bij de pomp.

    Vergeet niet om op vliegveld Gander de terminal te bezoeken: een museum. Er tegenover is ook een “gewoon” vliegtuig museum en het “silent witnesses memorial”.

  • Arnold

    Jeetje,

    De ABN.AMRO houd er wel een lekkere koers op na.

    Ze verdienen aan elke euro haast 8 cent.

    Arnold.

  • Gerty

    Ha Ine,

    Newfoundland was in juni nog redelijk koud, soms mistig, regenachtig maar ook dagen met mooi zonnig weer (20gr of meer). Maar steeds een koude wind. De beste tijd om hier te zijn zou de laaste 2 weken van juli en de eerste 2 van augustus, dan is het er echt zomer.Het landschap was erg mooi, maar soms ook erg eentonig, vooral in het noorden.

    Onze route ging vanuit Halifax naar St. John's (Porter airlines) en van daaruit een huurauto. De TCH is overal goed te rijden, net zoals Hwy 430 naar het noorden. Vanaf Branch tot Placentia is de weg erg slecht en kun je maar langzaam rijden.

    Wij waren te vroeg voor de walvissen, ze waren volgens de locals dit jaar erg laat. Wel hebben we ijsbergen gezien, maar alleen in het noorden bij St. Anthony's. Als je wil kan ik je de route sturen via de mail met onze overnachtingen erbij.

    Groet, Gerty

  • luongo

    Met een bankpas met Maestro logo kun je in bijna alle ATM's geld pinnen.

    Credit card is goed voor de boodschappen en tanken. Vooraf betalen bij de pomp heb ik

    alleen nog maar meegemaakt in Vancouver(i.v.m. de al eerder gememoreerde veiligheid)

    Kom je bij de Safeway(supermarkt) schaf dan meteen een klantenkaart aan. Scheelt in

    de boodschappen, maar je kan ook goedkoper tanken bij de pomp op hun terrein.