Tips route West-Canada?

  • Lisa

    Hallo allemaal,

    Van de zomer gaan wij drie weken naar West-Canada. Een groot deel van de route heb ik mede dankzij andere topics en forums kunnen samenstellen, maar toch kom ik er niet helemaal uit. Dus bij deze de vraag, heeft iemand nog tips?

    Ons voorlopige reisschema:

    Dag 1: aankomst Vancouver ('s avonds)

    Dag 2: Vancouver

    Dag 3: Vancouver - Tofino

    Dag 4: Tofino

    Dag 5: Tofino met Pacific Rim National Park

    Dag 6: Tofino - Campbell River

    Dag 7: Campbell River

    Dag 8: Campbell River - Whistler (via Nanaimo)

    Dag 9: Whistler

    Dag 10: Whistler - Clearwater

    Dag 11: Wells Gray Provincial Park

    Dag 12: Clearwater - Jasper

    Dag 13: Jasper

    Dag 14: Jasper

    Dag 15: Jasper

    Dag 16: Jasper - Yoho National Park

    Dag 17: Yoho National Park + Lake Louise en Lake Moraine

    Dag 18: Yoho National Park - Banff

    Dag 19: Banff en omgeving

    Dag 20: Banff - Calgary

    Dag 21: Terugvlucht naar Amsterdam 

    Ik had nog een paar vragen: 

    1. Zouden we nog dingen kunnen toevoegen aan onze reis door bijvoorbeeld een dag minder in Tofino te verblijven of een dag minder in Jasper en Banff? Of is het juist fijn (en luxe) om hier wat langer te kunnen blijven. 

    2. Heeft het meerwaarde om bijv. Sunshine Coast, Sun Peaks, Clinton of Lillooet, Blue River, Lytton, Revelstoke en Okanagan Valley toe te voegen. (al zal niet alles mogelijk zijn ivm one-way route). 

    Alle tips en opmerkingen zijn welkom. 

    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Lisa 

     

  • Jos64

    Hoi Lisa,

    Zoals de route nu staat is deze erg goed samengesteld en klopt de tijdsindeling volledig.

    Natuurlijk is het altijd mogelijk om het tempo her en der op te schroeven en extra stops in te gaan voegen, maar dat zou ik zonde vinden van de rust die jullie nu in het programma hebben en het is immers een vakantie en geen race tegen de klok.

    2 dagen voor het Pacific Rim en 2 dagen Jasper zijn eigenlijk het minimum en dus goed ingedeeld, net als de tijd in Banff en omstreken.

    Tijd afhalen van je belangrijkste stops brengt alleen maar onrust in het schema en dus ook op de horloge……….

    Om echt te kunnen genieten van een bestemming moet je daar ook de tijd voor kunnen nemen en hebben jullie nu.

    De sunshine coast heeft zeker een meerwaarde in een vakantie, maar vanuit Campbell River via deze route naar Whistler rijden kost minimaal 1 dag extra en eigenlijk 2, want dan is het raadzaam om ook een dag hier te spenderen. Eigenlijk zie ik geen ruimte in dit schema om dit nu toe te voegen en elders tijd vanaf te halen. Het lijstje met extra plaatsen zijn allemaal mooi, maar Canada is nu eenmaal niet in 1 vakantie te bekijken en dus moeten jullie keuzes maken. Lillooet en Clinton komen jullie langs onderweg naar Clearwater en de Okenagan valley is een apart stukje Canada en ook daar heb je eigenlijk enkele dagen nodig om er van te kunnen gaan genieten. Ook op Vancouver Island zijn er voldoende extra stops te bedenken om te maken, maar in 3 weken is dit gewoonweg niet haalbaar. Blue River komen jullie langs vanuit Clearwater naar Jasper en net als de Reargard Falls is dit een leuke tussenstop om te maken en natuurlijk nog even kijken bij Mount Robson.

    Op dag 20 kunnen jullie er voor kiezen om rechtstreeks naar Calgary te rijden, maar via Canmore en Kananaskis Country ( hwy 742 en terug naar de 1 via hwy40 ) is een echte aanrader om van de Rockies afscheid te gaan nemen.

    Mijn advies is om de route te gaan rijden zoals deze nu is en er niet meer aan te gaan sleutelen.

    Jos

  • Lisa

    Hoi Jos,

    Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! We willen zeker niet haasten dus dan houden we het reisschema zoals we hem hadden. 

    Bedankt voor de tip naar Calgary, gaan we zeker doen! 

    Groetjes Lisa