Inside passage

  • Renate

    Hallo,

    wij gaan 6 september naar Canada en willen Vancouver, Banff, Jasper bezoeken en denken er over om ook de inside passage te gaan doen. Ik ben echter erg geschrokken van de prijzen en vraag mij af of deze trip van Prince Rupert naar Port Hardy de moeite waard is.

    Mijn vragen zijn:

    * Heeft iemand die trip gedaan en wat is je ervaring. Waarom zou ik die reis moeten doen volgens jou en waarom eventueel niet?

    * Heeft iemand tips voor een goedkoper alternatief of is BC-ferries de enige mogelijkheid?

    * Ik twijfel nog (als ik de inside passage ga doen) of ik voor de tijd moet reserveren. Ik vind het namelijk altijd fijn om flexibel te zijn. Ik ga eind september (vermoedelijke oversteekdag vrijdag of zaterdag).

    * Heeft iemand tips voor mij wat ik zeker moet zien in Canada (ik ben er bijna een maand) en ben bezig een route te gaan samenstellen en heb nog niet veel info / gelezen over Canada. alles tips of sites zijn dus welkom. Wij beginnen de rondreis vanuit Vancouver en eindigen hier ook.

    Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

    Groet

    Renate

  • Marijke

    Hoi Renate,

    Wij hebben een paar jaar geleden de overtocht gemaakt.De boot vertrekt heel vroeg dus moesten wij een overnachting boeken,en de aankomst was s,avonds ik dacht een uur of 11. dus ook daar weer een overnachting bij aankomst geboekt.

    Het is een lange zit en van de 365 dagen heb je 360 dagen slecht weer dus wij natuurlijk ook.

    Ik zelf zou hem niet aanraden ja als je zeker weet dat je prachtig of wel droog en helder weer heb.Wij konden nog niet eens op het buitendek staan zo slecht was het weer.

    groet Marijke

  • Kaka

    Hallo Renate

    Ik heb geen ervaring met de Inside Passage, maar jouw vraag is eerder hier gesteld. Dus even in het forum zoeken. Wat betreft je laatste vraag over tips wat je moet zien kan ik je het beste verwijzen naar de website van Ann. Haar website is waardevoller dan menig reisboek. Zij beschrijft een rondrit door west-Canada waarin zo veel mogelijk hoogtepunten zijn in opgenomen. Ze beschrijf precies wat je kan doen en zien. In de noordelijke route zijn een paar varianten met o.a. de Inside Passage. http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html

    groet,

    Kaka

  • alex

    wij hebben de boot genomen vanaf Bella Coola naar Port Hardy.

    Wij vonden het een leuke ervaring, veel te zien onderweg en lekker ontspannen.

    Uiteraard wilden we graag de div. dieren zien, helaas is dat tijdens onze reis beperkt gebleven tot een paar staartvinnen ver weg en wat zeehonden.

    Het was echter heerlijk weer en gewoon een lekkere tocht met lekker eten aan boord.

    Het is inderdaad erg prijzig en een volgende keer zal ik de boot zeker niet reserveren, er was genoeg plek en er werd niet moeilijk gedaan over wel of geen reservering.

    Wat betreft tips wij vonden het volgende erg mooi:

    Writing on a stone park aan de milkriver. Het gebied van de zwartvoet indianen. Pas op hier komen ratelslangen voor.

    Waterton: Heerlijk nog rustig park en hier veel beren gezien. Prachtige wandelingen bijv. red rock canyon.

    Rockies: Wij vonden dat je er wel geweest moest zijn en ja het is mooi maar naar mijn smaak veel te druk in het hoogseizoen.

    The kootnay prov. park met de paintpots. Okerbedden waar indianen hun tenten mee kleurden. Wandel verder dan het eerst okerbed even verder door liggen grotere poelen

    Mount Robson

    Wells grey park

    een rodeo in Interlakes (ligt tussen wellsgreypark en williamslake in)

    Revelstoke en dan niet alleen het plaatsje maar zeker ook meadows in the sky. Prachtige wandeling.

    Het noorden van Vancouver island. Heerlijk rustig

    enz enz enz enz

  • Robbie

    Er zijn trouwens meer mogelijkheden dan alleen de route van Ann,bezoek ook

    eens de verslagen/website van anderen,ook zijn er meer routes mogelijk.

    Laat ook zoveel mogelijk op je afkomen,en ondek ook zelf het land op je eigen manier.

    Robbie.

  • Renate

    Marijke, Kaka, Robbie en Alex, dank je wel voor jullie tips.

    Groet

    renate