afmeting handbagage

  • Gert

    Een vraagje,

    Voor een reis naar Vancouver, vliegend met AirTransat, mag er uiteraard handbagage mee worden genomen in het vliegtuig. De afmetingen die AirTransat hanteerd zijn: 23 x 40 x 51 cm. Hoe streng zijn ze hierin met het inchecken??

    De hoogte van mijn handbagage is 55 cm….. Zou dat een probleem kunnen zijn??

    Ik heb nog niet eerder met AirTrans gevlogen dus weet niet hoe ‘streng’ ze zijn……

    Ik zou het graag vernemen, alvast bedankt!!

    Gr.Gert.

  • Cor

    Hoi Gert,

    pas geleden gevlogen met AirTransat. Ze kontroleerde niet op de afmetingen.

    Dit kan natuurlijk van de ene dag op de andere veranderen.

    Ik zag bij een maatschappij dat de handbagage in een soort malletje moest passen. (welke weet ik niet meer)

    Voor € 10,- heb je er een die wel aan de afmetingen voldoen, dus waarom het risiko lopen en een koffertje is nooit weg.

    Veel plezier.

    Cor

  • alex

    heen werd er bij ons nergens naar gekeken en terug was alles moeilijk.

    alles wat maar bekeken kon worden werd ook bekeken voornamelijk bij de kinderen

    ouders moesten doorlopen, de twee oudere kinderen ook en de jongste werd van alles gevraagd.

    Jongste snapte er natuurlijk niets van en die douane kerel werd nog kwaad ook.

    Nou gelukkig kan ik nog bozer worden.

    Ik vind het echt geen stijl om een kind op van alles en nog wat aan te spreken.

    Het was bovendien niet terecht, er wat niets aan de hand

    Dit had overigens niet met airtransat te maken maar met de douane, die ook de handbagage stond te bekijken op grote

  • Iris

    Vorig jaar met Air Transat gevlogen: in het opgaan werd er niets gechekt, groot was onze verbazing dan ook toen het in het terugkomen wel degelijk gecontroleerd werd. Omdat je niet zoveel kilo's mag meenemen (zonder extra kosten) bij air transat, zat onze handbagage nogal vol gepropt toen we terug kwamen, resultaat: teveel gewicht, en dan betaal je bij.

    De afmetingen checken ze idd door een soort van mal, enkele baren waren je de handbagage moet tussen steken; lukt dit niet, dan wordt ze ingecheckt en betaal je per kilo.

    Wij zijn gewoon effe met het metertje erbij onze koffertjes voor de handbagage gaan kopen (hadden toch nieuwe nodig), dan geen probleem qua afmetingen.

  • K. Lenting

    Afmetingen handbagage is altijd een probleem. Een handige tip kijk op http://www.afmetingenhandbagage.com

  • louise

    ik denk dat Gert al weer thuis is!!

  • Peke

    zou je denken hahahahah

  • Maria

    50*40*15 cm handbagage

  • Marina

    Ben blij dat ze daar een beetje op letten met die handbagage, sommige nemen hele koffers mee als handbagage.

    Dat de mensen die gewoon zich aan de regels houden amper of helemaal niet de handbagage kwijt kunnen.

    en dan maar moeten zien waar ze het laten.

    Arnold

  • Jet

    “Ben blij dat ze daar een beetje op letten”

    Nou, ik heb daar anders nog maar weinig van gemerkt, die rekken waar handbagage in moet passen staan ook maar voor de show op het vliegveld.