Canada

  • inge

    hallo

    mijn man is op dit moment in canada, hij verblijft in london Ontario.

    onze dochter mag daar mee rijden voor de World Cup Youht (western)

    dit is de eerste keer dat onze dochter en mijn man zo ver reizen, en ik moet zeggen dat het niet mee valt.

    voor onze dochter is alles geregeld via de NQHA en AQHA.

    mijn man is op de bollenvooi daar heen gegaan en moet voor zichzelf zorgen.

    hij zit in een Bed and Breakfast in London, de mensen zijn erg aardig!

    het is ongeveer een half uurtje lopen van Western Fair Ground waar onze dochter gaat rijden.

    onze dochter is daar met het Nederlandse jeugdteam, en ze heeft het geweldig naar haar zin!

    omdat Canada ons best wel trekt willen wij graag in de toekomst nog een paar keer komen.

    maar omdat mijn angst best groot is dat alles mis gaat wil ik graag meer weten over dit land.

    ik wil graag in contact komen met nederlanders die vaker reizen naar Canada, of nederlanders die daar wonen.

    het lijkt me fijn om al mensen te kennen als ik daar toch zou komen.

    alvast bedankt, en ik zie graag uw mailtje tegemoet!

    groetjes Inge

  • Toon

    Hallo Inge,

    Ik ben nog maar 1 keer in Canada geweest en het was echt een belevenis!!

    Vorig jaar gingen we(m'n vrouw, ik en onze 2 kids van 8 en 11) 5 weken met een camper door BC en Alberta trekken. We hebben enorm veel beleefd en gezien. Vooral ik zou zo terug willen gaan om nog meer van dit prachtige land te ontdekken. En zo denken er meer over! Lees de topics maar die je hier vindt.

    Wil je nog meer info, zoek dan vooral op internet naar reisverslagen van mensen die er al geweest zijn.

    Wij hebben ook zo'n website gemaakt dus kom gerust eens langs!!

    Dus zet je zorgen opzij, ga veel sparen, verdiep je in het land en de cultuur, bereidt je goed voor en je zult een reis maken die je van je leven niet meer vergeet!

    Succes en mocht je nog meer vragen hebben dan mag je ze hier altijd stellen. Of in mijn gastenboek als het over onze website gaat.

    Greetzz

    Toon

    Rondje West Canada

    Adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • Micko

    Ach joh, gewoon op de bollenvooi gaan. ;-)

  • Marcel

    Hoi Inge,

    Ik woon sinds September 2003 in Calgary.

    Als je vragen hebt, stuur me maar een e-mailtje!

    Groetjes,

    Marcel

  • alex

    ik zou me helemaal niet druk maken.

    Canada is een prima land om juist niets te regelen.

    Een land bij uitstek geschikt om te kamperen.

    Wij zijn werkelijk geen enkel probleem tegengekomen.

    Oh ja toch wel 1.

    De accu van de auto was leeg op de camping.

    Dat lag niet aan de auto maar aan ons.

    Het probleem was in twee minuten verholpen.

    Wij stonden nog te kijken wie er zou kunnen helpen en er waren al twee mensen met startkabels.

    In de afgelegen backcountry wilde een van ons een eindje lopen en de ander bleef liever even van het uitzicht genieten. De deur van de auto stond open. Er kwam een andere auto aan die stopte om te vragen of er problemen waren. Of misschien de benzine op was want dan kon hij ons helpen.

    Wij hebben dus alleen maar positieve ervaringen.

  • Kaka

    Beste Inge,

    Waar ben je precies bang voor? Wat zou er mis kunnen gaan?

    Canada is een heel welvarend land met alle voorzieningen die je ook in NL hebt. Je kan er alles in de supermarkten kopen. De medische zorg is erg goed.

    Maar bovenal: de mensen zijn er heel erg vriendelijk en behulpzaam. Daar kunnen wij Europeanen wel wat van leren.

    Verder is Canada op ingesteld op mensen die daar rondreizen. Overal kan je informatie krijgen, overal kan je overnachtingsplaatsen vinden.

    Kortom: reizen naar en in canada is niets enger dan in Europa of zelfs Nederland. Je bent alleen iets verder weg van huis.

    groet,

    Kaka

  • daantje

    en als de taal mogelijk een barrière is, volg dan een cursus Engels voor beginners, die worden door de meeste volksuniversiteiten wel aangeboden of neem een taalgidsje mee. Verder kan je Canada net als Nederland zien alleen wat groter ;-)

  • Harry

    Zeg daantje,wil je Nederland niet met Canada gaan vergelijken,want dan wordt ik wel deprie.Vorige week zij er ook al iemand, “dat je gelukkig al veel dezelfde produkten kon krijgen als in Nederland”,of fijn dat er op de camping een Nederlandse eigenaar zat.En dat ze in de supermarkt pindakaas en hagelslag hebben,want dat missen we hier.Ik reis trouwens liever in Canada dan in Europa.

    Begrijp me niet verkeerd,want ik snap wel wat je bedoeld,maar laat alstublieft,Canada niet die eigenschappen overnemen die wij hier hanteren.

    Harry

  • daantje

    sorry Harry, was niet mijn bedoeling iemand te kwetsen hoor :+

    maar 't is toch wel zo :D Nederlandse winkels, een hele hoop Nederlanders die er wonen. Je moet toch uitkijken wat zegt in de winkels, want ze verstaan je hoor en geven in het nederlands antwoord :D. Stonden een keer in een enorme Safeway ergens naar te kijken, maar we kwamen er niet uit, toen hoorden we ineens in het Nederlands iemand van het personeel die ons vertelde wat 't was.

  • eva

    Hallo Inge,

    Wat leuk dat je dochter mee mag doen met zo'n evenement, in welke tak van de sport rijdt ze ?

    Volgens mij was er laatst in America een nederlandse jeugdploeg geweest, met goede resultaten!

    Over Canada zelf, ben er zelf twee keer geweest, een enorm mooi land, met zeer vriendelijke mensen , die erg behulpzaam zijn.