weersverwachtingen juni rocky mountains alberta

  • chantalleke888

    Hallo,

    Is hier toevallig iemand die mij kan vertellen wat voor weersomstandigheden we kunnen verwachten in juni in de rocky moutains en alberta.

    We vertrekken 29 mei en gaan 26 juni naar huis. We beginnen in Calgary en gaan vanuit daar naar drumheller, dinosaur provincial park en daarna richting de rockies.

    Kan het in die periode al heel mooi weer zijn in de rockies. Zie dat er nu nog met regelmaat sneeuw valt namelijk.

    groetjes, chantal

  • frank

    we zijn een aantal jaren geleden in mei door de Rockies gereden: overdag meestal zonnig, savonds koelt het snel af, snachts koud (kacheltje vd camper moet wel aan). Sommige delen lag er sneeuw of ijs, Peyto Lake was deels nog bevroren.

    Jullie gaan wel wat later, dus dat wordt alleen beter!

    Ga wel op een heldere dag, je mist anders overweldigende vergezichten. We spraken ned. mensen, die gingen voor de 2e x omdat zij het jaar ervoor slecht weer hadden…ze hadden geen spijt van hun ‘herkansing’.

  • chantalleke888

    maar hopen dat er veel zonnige dagen zijn!

  • Lotje

    Wij zijn twee jaar geleden eind juni begin juli in Jasper geweest en daar viel er (mot) sneeuw en 's nachts wat nachtvorst. Overdag wel prima helder weer en twee dagen later strak blauwe lucht en in korte broek in de auto over de icefields parkway, dus ja het kan verkeren………………………..

    Groetjes

    Lotje

  • Franziska Ott

    Het weer in de Rockies kan het hele jaar door alle kanten op. Zo moesten mijn oom en tante een aantal jaren geleden de rit over de Icefield Parkway van hun programma schrappen, omdat deze weg vanwege een sneeuwstorm was gestremd. En nee, dit was niet in het voor of najaar, maar midden in de zomer in de maand augustus. In het voor en najaar zijn de kansen op sneeuw en ijs natuurlijk nog veel groter. Afhankelijk van hoeveel sneeuw er afgelopen winter is gevallen, kunnen bepaalde wegen, maar vooral veel van de hoger gelegen wandelpaden in mei, juni en soms zelfs begin juli nog gesloten of gedeeltelijk onder de sneeuw liggen. Ook veel meren kunnen nog gedeeltelijk of geheel bevroren zijn. Maar het toestand van de wegen / wandelpaden is zoals eerder gezegd sterk afhankelijk van het weer tijdens de afgelopen winter en of het een warm en zonnig voorjaar is geweest. Het is dus moeilijk te voorspellen: “het kan vriezen en het kan dooien” zeggen ze dan. Wees gewoon op alles voorbereid en het kan alleen maar meevallen.

    Groetjes en heel veel plezier,

    Franziska

  • chantalleke888

    wat voor winter is het dit jaar geweest dan eigelijk?

  • Franziska Ott

    Helaas kan ik je niet vertellen hoe de winter in de Canadese Rockies dit jaar is verlopen. Daarvoor zul je bij de lokale mensen moeten zijn. Ik weet wel, dat verder zuidelijk in de Rockies (Yellowstone, Colorado) een recordhoeveelheid sneeuw is gevallen en dat ze zelfs onlangs nog weer wat centimeters sneeuw bij hebben gekregen. De verwachting daar is dan ook, dat het behoorlijk lang gaat duren voor al deze sneeuw weer is gesmolten. Maar zoals gezegd weet ik niet, of dat ook voor de Canadese Rockies geldt. Misschien dat een van onze prikbordleden in Alberta of BC je hierover meer informatie kan geven.

  • luongo

    Kijk op:

    http://www.theweathernetwork.com

    Via het kopje “weather” en vervolgens “news archive” kun je

    nog veel terugvinden over afgelopen winter.

  • chantalleke888

    Oke veel sneeuw gevallen dus. dat is opzich niet erg als het er nog ligt. zoals het maar behaaglijk is en niet ijskoud. we gaan met ons tentje.

    Ik weet iig dat ik op alle weer soorten voorbereidt moet zijn. :)

  • christiene

    Mijn broer met nu nog dagelijks sneeuw schuiven en hij woont in Calgary.

    Hij zegt dat ze dit jaar ook erg veel en vooral lange tijd sneeuw hebben, de winter duurt nu al zo'n kleine 7 maanden!

    Deze week komt hij in Nederland weer even kijken hoe groen gras kan zijn :)

    groet

    Christiene