vraagje, wat is de mooiste weg

  • Kendra

    oeps, het is jaaaaren geleden dat we highway 40 naar Crowsnest Pass hebben genomen en destijds was alleen het eerste gedeelte verhard, daarna werd het gravel. Ik had geen idee dat inmiddels de hele weg verhard was ! (alhoewel….is dat geen gedeelte van de Forestry Trunk Road?)

  • elly

    Dankje voor jullie reactie`s, gaan voor weg nr. 22 , maar is de weg nr. 40 wel een weg om met een camper te rijden, en dus geen gravel meer?

    is er tussen Black Daimond en Pincer Creek ongeveer op de helft ergens ook een camping, zoja zou ik graag het adres hiervan of naam willen hebben.

    Groetjes elly

  • Elly

    Hallo Elly,

    Wij hebben de weg een aantal keren gereden vanaf het zuiden. We nemen dan de 22 noord tot Longview en nemen daar de 541 west die over gaat in de 40 en blijven deze weg dan volgen tot de 1. Het is een geweldig mooie weg en dit stuk heeft geen gravel . Hij is heel goed met een camper te rijden.

    Groetjes

    Elly

  • Svenn

    De 22 en 40 is met afstand de mooiste route met een camper!

    Campings genoeg onderweg, allemaal eenvoudige campings natuurcampings/ Provincial Park Campgrounds, maar in Longview is ook een particuliere camping. Campings langs de 40 in Kananaskis Peter Lougheed PP vind je op hun website.

    Het prairiedorp Longview is leuk om 's avonds even een pintje te gaan pakken in de Saloon. Je treft hier echte (doch vriendelijke) cowboys!

    Als je vanaf de 541/40 een stukje de Forrestry Trunk road 940 oprijdt, dan kom je al vrij gauw een aantal mooie campings tegen.

    De weg is een zeer brede en goede gravelweg, bij normaal weer geen probleem voor een camper.

    De 541 (oost van Longview):

    De Saloon in Longview:

  • Kendra

    leuke foto's Sven!

    Chain Lakes Provincial Park is een campground halverwege aan de 22, maar ze hebben er geen individuele fire pits. Wij hebben er nooit gestaan, dus ik kan je niet veel informatie er over geven.

    Met Pasen hebben we ten westen van Bragg Creek gekampeerd en dat is erg mooi. Er zijn een aantal provinciale campgrounds (met en zonder elektriciteit) aan of dichtbij highway 66, ten westen van Bragg Creek. Als je deze weg helemaal af rijdt, is aan het eind de Elbow Falls. Mooi gebied. Ook ten westen van Black Diamond/Turner Valley zijn een aantal provinciale campgrounds.

  • elly

    Leuke foto`s,

    en dank voor jullie info,hebben hier vast wat aan, kunnen we al een beetje uitstippelen, hoe we het stuk gaan opdelen vanuit Airdrie, waar we de camper ophalen, tot het Waterton Park.

    Wat betreft onze verdere route,vanuit Waterton Park, richting Fort Steele en dan naar Golden-verder naar Lake Louise en zo terug naar Airdrie.

    Hiervoor zijn ook alle tips welkom wat betreft de route, mooie plekjes enz. enz..

    ben weer benieuwd de reactie`s.

    Dit is een leuke manier om je vakantie al te gaan voor proeven, via dit forum

    groetjes Elly

  • Gerard

    foutje

  • Gerard

    Niet dat ik nieuwsgierig ben Elly, maar mijn broer woont in Airdrie. Heb je daar toevallig ook familie wonen?

  • elly

    Heb geen familie in Airdrie , heb helemaal geen familie in Canada wonen.

    Groetjes Elly

  • Kendra

    Hi Elly,

    ik heb Fernie al in een eerdere post genoemd, misschien een idee om daar een nacht te overnachten? Fort Steele is een groot openluchtmuseum, de moeite waard om te bezoeken. Kimberly is misschien een optie. Persoonlijk geef ik er niet veel om, ze hebben geprobeerd om het een aanzicht te geven van een zuid-Duits dorp.

    Aan weg omhoog richting Fairmont Hot Springs is op zich niet zoveel te beleven, behalve mooie vergezichten. De hot springs van Fairmont zijn wel de moeite waard, erg mooi gelegen . Ik geloof dat er ook een RV park bij ligt waar je zou kunnen overnachten. Als je even door rijdt kom je bij Windermeren en Invermere, m.n. Invermere is wel een leuk dorp om even te stoppen. Gelegen aan een meer met een strandje en een leuke winkelstraat. Helaas zijn er niet al teveel campgrounds in die regio, alhoewel er een in Windermere aan het meer ligt. Je kunt ook in Dry Gulch Provincial park verblijven, bij Radium Hot Springs. Stukje goedkoper dan de Red Streak campground, die in het Nationale Park ligt, maar geen elektriciteit.