Reis Oost Canada geboekt!

  • Analogkid

    Vandaag de reis naar Oost Canada geboekt! Wat een heerlijk vooruitzicht. Nu kunnen de voorbereidingen beginnen. Globale planning van onze camperreis (met onze 2 dochters):

    29 juni vliegen naar Toronto

    camper ophalen en naar niagara falls

    een paar dagen naar Algonquin Provincial Park

    Ottawa

    Montreal

    Quebec city

    Tadoussac (o.a. Whale watch)

    St. Lawrence River oversteken

    New Brunswick

    Fredericton / Moncton

    20 juli terugvlucht vanaf Halifax

    Zijn er dingen die we echt moeten zien / niet mogen missen? Vooral het stuk tussen Tadoussac en Halifax is nog redelijk open. Alle opmerkingen zijn welkom!

  • Maria

    Mooiiii

  • Henriette.01

    Wat wij heel erg leuk vonden was in New Brunswick.. Bay of Fundy, Hopewell Rocks, flowerpots, met een low en high tide verschil van 14 meter.

    Bij low tide kan je dan over de zeebodem lopen.

    Groetjes,

    Henriette

  • Ton

    Kijk ook even op onze site voor een route over Nova Scotia, wellicht kun je een deel meepikken van de route Canada 2010.

    http://www.truton.info/html/route_2010.html

  • loes

    als je van toronto naar de falls rijdt, ga dan bij st. catherines van de grote weg af en naar niagara on the lake - een prachtig plaatsje. hiervandaan verder langs lake ontario richting de falls. aan deze weg zitten veel wine estates en het is veel mooier om dit stukje zo te doen dan over de grote weg. op de terugweg zou het leuk zijn om even langs het welland kanaal te rijden. in zeer korte tijd - via acht sluizen - gaan grote zeeschepen, 100 m omhoog/laag om van lake ontario naar lake erie en omgekeerd, hun weg te vervolgen. wij hadden het geluk dat het net druk was en is een indrukwekkend gezicht

  • Analogkid

    Dank voor de reaketies zo ver! Ik denk dat we ergens wat keuzes moeten maken, anders wordt het te druk. Zo denk ik dat we een van de drie steden (Ottawa, Montreal of Quebec) moeten skippen. Welke raden jullie aan?

    Daarnaast twijfel ik erg of we langs de zuidkant van de St Lawrence of de noordkant moeten rijden. Tadoussac lijkt me erg mooi en we willen iig gaan whale watchen, maar de ferry lijkt me erg duur en lastig met een grote RV, Iemand daar ervaring mee?

    Tot slot twijfel ik nog tussen Algonquin of Forillon. Kan iemand daar advies over geven?

  • Higgy

    Hé Analogkid,

    Gezien je nickname hoef ik je niet te attenderen op de mooie RUSH plekjes in Toronto…

    Groet,

    John

  • Analogkid

    Inderdaad, nog een goede reden om naar Canada te gaan!

    All the world's indeed a stage and we are merely players!

  • Higgy

    Indeed we are!

    Ik ben in 2002 naar Vapor Trails concert in Toronto geweest. Ik heb nog wel wat tips over Toronto en omgeving…

    Dit jaar ben ik met het gezin in West Canada en Alaska geweest…

  • Peter W

    > Tadoussac ferry met camper?

    In juli 2010 kwamen wij uit Labrador via de #138 uit in Baie-Comeau,QC, Noord kant van de St Lawrence. We reden tot de FastFerry in Forestville,QC. Niet echt interessant (Na Labrador is niks meer echt interessant). Dat is 100km NE van Tadoussac,QC

    Deze FastFerry is te klein voor elke camper. De laatste auto's werden op een soort rolschaatsen naar binnen gewrikt. Dekhoogte was minder dan 2 meter. Alle reservaties werden gehonoreerd maar van de overigen bleven een aantal auto's staan.

    Onderweg (1 uur) zagen we wel regelmatig zwarte ruggen zwemmen. Aangekomen in Rimouski,QC zijn we in een keer doorgereden naar Bangor,ME: we wilden wel weer eens in een comfortabel hotel slapen.

    Halifax,NS: naast alle bekende zaken (Pier.21!) waren wij onder de indruk van het Dartmouth,NS Shearwater_Aviation_Museum met hun WW2_Diorama. 20 dagen Nova Scotia was net niet genoeg. Maar we gaan er niet voor terug.