Campings in Maart

  • cc2001nl

    Hallo,

    Zijn er in Maart al campgrounds open in Alberta/British Columbia?

    En heeft iemand tips voor goedkope tickets naar Calcary/Edmonton of Vancouver?

    Voorkeur gaat uit naar de eerste 2, maar als Vancouver goedkoper is valt het te overwegen.

    Groet,

    Jos

  • John

    Hoi Jos,

    er zijn zeker al wel campgrounds open, maar er zullen er ook een aantal gesloten zijn. Op de websites van de Nationale- en Provinciale Parken vind je vaak per campground informatie over dat soort zaken. Prive campings zijn veel meer seizoensgebonden en daarvan zal waarschijnlijks het grootste deel nog gesloten zijn (m.n. in de bergen, anders dan ‘ski-campings’).

    Ik denk dat de beste kansen in Maart liggen bij een bezoek aan de westkust (Vancouver, Vancouver Island, Sunshine Coast met mogelijk een uitstapje naar Whistler en / of de Northshore Mountains). Dit vanwege het meer gematigde klimaat (ik kayak hier bijv. het gehele jaar door).

    Ik heb zelf voor aankomende maand een (KLM) retourticket vanuit Vancouver naar A'dam geboekt voor $725 (+/- 500 euro) via Expedia, da's gewoon even zoeken en mogelijk vind je dan een goede deal.

    Succes en groetjes uit Powell River,

  • cc2001nl

    Dankje voor je bericht.

    Is het in Maart ook te doen om met een gehuurde camper te gaan reizen of is het nog te koud?

    Groet,

    Jos

  • John

    Hoi Jos,

    alles kan uiteraard, ik heb eind oktober nog in m'n tentje gekampeerd maar ‘t kan uiteraard vriezen en ’t kan dooien. Volgens mij beschikken campers wel over een kachel maar dan zul je mogelijk wel (regelmatig) een campground moeten hebben met een hook-up (electra) of een generator tot je beschikking hebben (?).

    En nogmaals, de westkust kent een gematigd klimaat. In maart zien we hier nog maar weinig vorst en bijkomende narigheden en zijn er al prima dagen om weer heerlijk buiten te spelen :).

    Je kunt al een deel vanuit bijv. Vancouver ondernemen, maar denk ook eens aan self contained cabins (zelf eten koken e.d.). Vaak zijn er in het voorseizoen goede aanbiedingen te vinden, denk daarbij aan ‘gratis’ extra nacht(en) e.d.

    Waar een wil is …….. ;).

    Groetjes,

  • Ken

    De campings in Alberta zijn nog dicht,je maar zo als Tunnel mountain in Banff is well een gedeeltelijk open “winter camping” waar je dan allen maar stroom hebt, geen water , maar de toilet geboutjes hebben wel water dus je moet dan met pannetjes water sjouwen.

    Wat camper vehuur betreft, moet je even informeren.

    Ik zou gewoon een auto huren en verblijf in hotels en motel of Bed en Breakfast.

  • AYO

    Wij gaan een maandje later: begin april. We hebben bij Canadream gehuurd en kregen na onze reservering meteen een mail dat we een gratis upgrade naar een maxihome met generator krijgen, omdat het 's nachts nog kon vriezen in de bergen.

    Het wordt voor ons (mij) een hele uitdaging, aangezien we geen kampeerders zijn en eigenlijk altijd reizen naar warme (hete) landen. Maar ik verwacht dat het fantastisch wordt.

    Van Canadream kregen we overigens meteen wat routevoorstellen met campingtips.

  • Karin

    Hoi,

    Ik woon in Calgary en heb net een week -30 achter de kiezen!

    maart en zeker ook april zijn hier nog echt wintermaanden.

    Sunshine/lake louise ski resort sluiten pas in Mei en vorig jaar bleven ze open to laat mei.

    Omdat het gewoon nog steeds winter was.

    Dus ik denk niet dat het snachts kan vriezen: je weet zeker dat het snachts vriest in de bergen.

    En daarom is er maar heel beperkt kampeer opties.

    Canadezen halen hun campeer spul tevoorschijn voor Mei lang weekend; dat is het startschot

  • Willem

    Canadezen halen hun campeer spul tevoorschijn voor Mei lang weekend; dat is het startschot

    Ja, hahahaha, en meteen ook de regenpakken want tijdens het May long weekend zeikt het meestal van de regen of het is zo gruwelijk koud dat de uiers van de koeien nog bevriezen.

  • Kendra

    Ze hebben je waarschijnlijk inderdaad de upgrade gegeven, omdat april nog steeds geen kampeerseizoen is! Wij waren afgelopen weekend in Lake Louise en zijn even over de wintercamping gereden, waar welgeteld 2 hard core campers waren. De meeste kampeersites waren bedolven onder 3 ft sneeuw, wel mooi om te zien trouwens,

    Ik wil je niet helemaal in paniek brengen hoor, er zijn inderdaad een paar wintercampings en de kans op iets meer voorjaarsachtig weer is in BC groter dan in Alberta in die tijd.

    Vorig jaar viel Pasen vrij laat in april en hebben wij gekampeerd in McLean's Creek bij Bragg Creek (ten zuidwesten van Calgary). Deze campground is het het hele jaar open en tot onze grote verbazing stond het gedeelte waar ze elektriciteit hadden ook nog helemaal vol dat weekend. Er lag nog wel heel veel sneeuw, maar voor de rest was het best wel mooi weer.

    Ook op Tunnel Mountain II (Banff) kun je het hele jaar door terecht.

    Misschien een tip: koop een elektrische heater bij Walmart of Canadian Tire voor een dollar of 50. Dan hoef je je furnace niet te gebruiken in je camper, want daar gebruik je weer propane voor! Aangezien je toch kampeert op een site met elektriciteit, kun je daar net zo goed zo veel mogelijk gebruik van maken ;)

    hier is trouwens een link met een aantal Alberta provincial parken: klik op ‘Find a park’ en selecteer vervolgens ‘by activity’. Als je het hokje met ‘camping - winter’ aanvinkt, krijg je de campings te zien die in april open zijn.

    http://www.albertaparks.ca/searchparks_activity.aspx

  • John

    Geweldig Willem en Kendra! In Maart zien we aan de westkust ‘Albertans’ al rondhuppelen in hun korte broek en T-shirt, terwijl ik mijn dikke jas nog aan heb :). Ik moet er dan ook altijd hartelijk om lachen …….

    Groetjes,