Oplader Nokia

  • Ada

    Beste mensen,

    Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ik heb een poosje terug een nieuwe Nokia telefoon gekocht en omdat we naar Canada gaan heb ik meteen een drieband genomen in de hoop hem in Canada ook te kunnen gebruiken. Maar de oplader die ik heb is natuurlijk alleen maar geschikt voor 220.

    Ik weet niet of ik de oplader zomaar in een omvormer kan stoppen, of zou je op het vliegveld (Toronto) een Canadese oplader kunnen kopen die op een Nokia past?

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Groet,

    Ada

  • eric

    Hoi Ada ,

    je oplader is waarschijnlijk wel geschikt hoor. Even goed op het apparaat kijken , er zal iets opstaan als “100-240VAC” ofzo.

    En dus kan je de oplader ook in de US/Canada gebruiken….wel met een verloopstekker natuurlijk.

    Gr. Eric

  • aedegraaf

    hallo,

    ok ik heb een tri band telefoon van nokia.

    en als je goed kijkt op de oplaader zie je staan 100-240v/50-60hz en dat maakt hem geschikt voor canada.

    de meeste van deze dingen zijn tegenwoordig zo.

    gr.aad

  • aedegraaf

  • Jet

    de andere 2 typefouten en een vergeten woord zullen we dan maar over het hoofd zien ;)

  • Ton

    Wij hebben ook een Nokia, gewoon met verloopstekker in 110V en hij laad op.

    Geen probleem gehad, idem voor de camera en het fototoestel

    Ton

  • Ada

    hallo allemaal, hartelijk dank voor het advies. Inderdaad, ik kan mijn oplader in Canada gebruiken, er staat 100-240v op. Ik was niet zo slim om op dat ding te kijken maar dat komt natuurlijk omdat ik totaal a-technisch ben. Fijn dat ik het nu ook weet.

    Groet,

    Ada

  • hett

    Hallo Ada

    Telefoneren met mobile is erg duur

    Gebruik de telefoon voor nood geval(thuis front en naar toe)

    Koop een telefoon kaart.Bij iedere supermarkt zijn deze te koop

    Laat je telefoon op tijdens het rijden via de omvormer

  • Ada

    Hallo Hett,

    Bedankt voor je advies, dat was ik zeker van plan. Want wij hebben inderdaad altijd telefoonkaarten gekocht, in ons geval bij benzinestations. Heel goedkoop en bijna niet op te krijgen. Maar ik vind het fijn om voor het thuisfront bereikbaar te zijn, ik heb ouders op hoge leeftijd. Niet dat ik de illusie heb overal bereikbaar te zijn, maar zonder ben je dat natuurlijk helemaal niet. Ook neem ik mijn mini laptap mee, ben ik in elk geval per mail bereikbaar.

    Groet,

    Ada

  • hetty

    hallo Ada

    je kan bijna op iedere camping internetten

    De ene keer moet je betalen en de andere keer is het gratis