internet

  • joke

    Hallo

    Volgend jaar eind Mei tot half Juni gaan we een camperreis maken van Calgary - Vancouver.

    We nemen onze IPOD 3 mee, wie heeft ervaring met internet op campings?

    groetjes Joke

  • Peke

    meestal gratis wifi

  • Ken

    Sommige prive campgrounds hebben wel internet, maar de Provinciale en National parken niet.

    Wel veel restauraunts hebben free wifi zoals Mcdonalds en Tim Hortons.

  • Vin.

    Public Wifi op resorts/campings is vaak wel aanwezig, maar niet echt goed

  • Annemiek

    Hoi Joke,

    Afgelopen mei/juni ben ik met mijn gezin (voor de 3e keer) naar West Canada geweest.

    Mijn man,zoon (16 jr) en dochter (13 jr) hadden allen een laptop bij zich, die ze in de avond uren graag wilde gebruiken.

    We probeerde onderweg regelmatig een camping te bezoeken waar internet was. Een aantal campings hadden we van te voren al uitgezocht, de overige zochten we bijv de avond ervoor op. Wij waren in het voorseizoen, waardoor de ruimte op de campings hadden om ons eigen plekje te zoeken.

    Wij vroegen bij de eigenaar naar een plekje waar de kans op internet het grootst was, en onze zoon zat met laptop op schoot als we op de camping rond reden. Zo zag hij waar goed wifi was voor de avond. Vaak hadden we wifi, maar er zijn ook heel wat avonden waarop het niet lukte.Dan gingen we nog even wandelen, en spekjes roosteren boven een vuurtje. De plaats waar je op de camping staat (vaak dicht bij het kantoor) is dus van belang.

    Groetjes Annemiek ( http://famtroostgeverding.waarbenjij.nu/ )

  • Jet

    Zoals Ken aangeeft ligt het aan de soort camping of er wifi is of niet.

    Er zijn grofweg 4 soorten campings te onderscheiden:

    Backcountry campground: alleen lopend bereikbaar, overnachtingsplaats voor meerdaagse wandel-of kanotochten

    Forest Service Campgrounds: meest basic campground, veelal lastig te vinden, afgelegen en zeker geen wifi en veelal ook geen mobiel bereik, ook geen elektra.

    National Park of Provincial Park: verschillend van redelijk basic tot flush-toilet en douches, plaatsen al dan niet met elektra, in Nat Park of Prov. Park gelegen, op enig afstand van dorp of stad en geen wifi, mobiel bereik beperkt, afhankelijk van locatie tov bewoning.

    Private of Commercial Campground: camping zoals we dat in Europa kennen, in eigendom van een privé-persoon, met (uitgebreid) sanitair, vaak ook wasmachine/droger, speeltuintje, soms zwembadje en winkeltje, kantoor, meestal gelegen in de buurt van de bewoonde wereld, van daar mogelijk internet aanwezig, al dan niet gratis, meestal ook mobiel bereik. Camping plaatsen met/zonder elektra/water naar keuze.

    En zoals Ken aangeeft: steeds meer restaurants hebben wifi, maar ook winkels en public places hebben wifi, en ook de lokale bibliotheken.

  • John

    Hoi Joke,

    het ‘WiFi netwerk’ breidt zich langzaam ook hier steeds verder uit, op vele lokaties is het gratis (soms moet je een password vragen).

    Ik denk dat dat prive campgrounds de enige campings zullen zijn waar je WiFi aantreft (zie uiteenzetting Jet) maar ik ik je van harte aanbevelen om ook eens bewust buiten het bereik van WiFi, cell phone, 3G, 4G enz. te gaan kamperen, echt heerlijk :).

    Groetjes uit Powell River,

  • eric

    He John ,

    dan moet je naar mainland Labrador ! Stil daar joh !!!

    Eric

  • John

    Heeeeeel graag Eric :). Dat gaat er zeker nog van komen.

    Maar kan ik die stilte dan wel ‘Twitteren’ ? ……… anders heb ik het niet echt beleefd natuurlijk ;).

    Als ik m'n ‘gadgets’ hier thuis laat is het gelukkig ook nog steeds erg stil hoor, heerlijk!

    Groetjes,

  • sybille

    Starbucks heeft ook wifi, een communitycenter (soort sporthal, ontmoetingsplaats) kun je ook gratis internetten met je laptop