ontwerp route oost canada (1e keer)

  • wim

    hallo,

    wij hebben inmiddels bij canadream een run of fleet gehuurd voor drie weken, ophalen toronto en inleveren montreal.

    we vertrekken zaterdag 4/5 ams/toronto klm en retour zondag 26/5 montreal/ams klm. gezien op zondag inleveren wel heel veel kost bij canadream, leveren we de camper op zaterdag 25/5 weer in.

    onderstaand ons route idee - horen graag op/aanmerkingen en tips over de diverse parken / bezienswaardigheden

    ma ophalen camper toronto - ergens tussen toronto en niagara falls overnachten

    di > welland canal > niagara on the lake > niagara falls

    wo niagara falls

    do > richting lake simcoe

    vr > algonquin park (liefst camping in het park)

    za algonquin park

    zo > ottawa

    ma > mont tremblant

    di > parc national de la mauricie

    wo parc national de la mauricie

    do > alma/lac st. jean

    vr > rond alma/lac st. jean

    za > tadoussac

    zo tadoussac / petit bergeronnes (bear watching / whale watching)

    ma > saint simeon

    di > quebec city

    wo quebec city / ile d'orleans

    do > trois rivieres

    vr > montreal

    za inleveren camper

    zo montreal en retourvlucht

    zie graag commentaar tegemoet over welke gebieden/parken de moeite van 2 dagen bezoek waard zijn en welke ook in 1 dag zouden kunnen

    alvast bedankt

    grtz wim

  • KatleenS

    Wim,

    We deden grote stukken van jullie route ook en misschien toch volgende dingen meegeven:

    * Als je in Tadoussac bent, rij dan ook even door naar Bergeronnes, daar kan je de walvissen vanop de oever spotten. Als ik mij niet vergis is er even verderop een camping Paradis Marin. Vanop deze camping vlak op de oever kan je ook de walvissen zien en horen. We hebben er niet zelf gestaan, maar zijn wel even gaan kijken…

    Firma's om mee te gaan whalewatchen zijn er in overvloed in Tadoussac.

    * Parc National La Mauricie

    Mooi park waar je in de Shewenegan Falls kan zwemmen (misschien wat fris, maar je weet maar nooit). We waren er al twee keer, telkens meerder dagen en we hebben ons niet verveeld.

    Misschien een tip: stop ook eens aan Auberge du Trappeur vlak aan de zuidelijke ingang

    (langs Shewenegan). Ze hebben een mooi museum met alle mogelijke opgezette dieren uit de regio. Er is een indianenmuseum dat ook de moeite is.

    Ze organiseren ook excursies naar de beren (telkens beren gezien, zelfs 1 keer een roedel wolven) en s' ochtens tochten per kano naar de elanden.

    Jullie hebben wel een camper, maar toch even vermelden dat je er ook nog in een tipi kan slapen. Dit vonden wij een enorm leuke ervaring. ‘s Avonds wordt er een groot kampvuur gemaakt in het middenplein waarrond alle tipi’s opgesteld staan. In de tipi heb je in het midden ook een vuurring en de rook gaat zo buiten door het gat in de tipi vanboven. Erg leuk vonden we dit (meer info op internet te vinden).

    * Algonquin is ook zeker de moeite. Een park waar wij ook verschillende dagen verbleven en ons nooit hebben verveeld. Wij deden er vooral kortere wandelingen (klein kindje mee op reis en zelf 5 maanden zwanger), maar je kan er ook dagtochten doen. Zeker de moeite!

    Als je specifieke vragen hebt, kan je ze altijd stellen. Ik heb ook telkens verslagen gemaakt van onze reizen. Ze staan echter niet op het internet. Als je ze wil hebben, laat maar weten.

  • Leon

    Hoi Katleen,

    Ik wil dit jaar ook een ronde met de camper in oost canada gaan doen.

    Wil je mij jullie route en verslagen ook eens opsturen aub

    Groet Leon

  • Ton

    http://www.truton.info/html/route_2003.html

    Hier staat ons route uit 2003

    Ton

  • Analogkid

    Weliswaar een wat andere route, maar ook oost canada

    http://reisoostcanada.blogspot.nl/

  • KatleenS

    Leon,

    Stuur je me je emailadres door. Ons verslag staat niet online, maar ik mail het je graag door.

    Groeten,

    Katleen

  • loes

    voor jullie eerste dag/overnachting, zou st. catherine's een prima uitvalsbasis zijn voor welland en niagara. wij hebben daar geluncht en rondgekeken en het is een aardig stadje. neem aan dat jullie info hebben over camping sites, dus kijk even.

  • leon

    Hoi Katleen

    leonvanwanrooij@home.nl

    En bedankt voor de moeite

    Groet Leon

  • KatleenS

    Leon,

    Mijn mailtje is verstuurd.

    Groeten,

    Katleen

  • Hans en Amanda

    Hallo wim,

    Ik weet niet precies wat je interesses zijn, maar als je wilt zou willen zien beren etc heb ik nog wel een tip voor je , echter ligt niet direct op jullie route maar met een kleine aanpassing is dit wel te doen. Ik zou ook wel de camper gelijk proberen zondags toch op te halen, kost iets meer maar op de gehele reis valt dit nog wel mee. Je kunt dan gelijk zondags ook ri Niagara Falls rijden. Kom je dan op maandag morgen al aan. De afstand Toronto - Niagara Falls is niet al te groot. Ik zou hier ook maar 1 nacht verblijven en de volgende dag al weer op tijd vertrekken inderdaad binnendoor Ri Lake simcoe. Niagara falls is erg interessant, maar ze hebben er ook een pretpark van gemaakt. De commercie draait daar op volle toeren. Vraag ook eens na of er in mei al walvissen te zien zijn in de omgeving van Tadussac. Ik heb wel eens ergens gelezen dat die pas later in het jaar de Sagenau river op komen. Kijk ook even na of je in de parken die je opgaf in Quebec wel mag rijden met een camper.Wij hebben destijds twee parken doorkruist en dat waren slechte wegen hobbelig en ook niet verhard. In algonquin park gaan de campings pas laat in het seizoen open en zijn ook vrij prijzig. Mocht je intersse hebben wat wij al zo'n 7 keer hebben gedaan in voornamelijk Ontario stuur ons maar eens een mailtje Het park waar wij vaak beren hebben gezien en op onze topdag 46 inclusief kleine en wat grotere cubs is een nog vrij onbekend park maar met en groot wild bestand en heel, heel erg rustig. De beren komen als je geduld hebt soms tot aan je auto.Meer weten laat maar iets van je horen js.zuidw@zonnet.nl vr. groeten Hans en Amanda