Autohuur op dag van aankomst?

  • Niek

    Beste reizigers,

    Gisteren heb ik mijn vliegticket geboekt naar Canada, de volgende stap is het boeken van een huurauto.

    Ik heb al redelijk wat vergeleken en drive-canada.de is voor mij waarschijnlijk de goedkoopste (evt tips zijn welkom).

    Mijn vraag is als volgt. 19 juli kom ik om 19:20u in Calgary aan. Is het dan handig om direct de auto mee te nemen, of om dichtbij het vliegveld te slapen en de volgende dag op te halen. In kosten scheelt het ongeveer 40 euro plus eventuele parkeerkosten? Nadeel is dan wel dat je geen auto hebt om je hotel te bereiken. Zijn er goede hotels in de buurt van het vliegveld en is het handig om de auto op te halen zonder dat je gevlogen hebt?

    Hetzelfde geldt eigenlijk voor de terugweg. Ik vlieg 7 augustus terug vanaf Vancouver maar rij 6 augustus vanaf Victoria of Tofino richting Vancouver. Zou ik dan mijn auto de 6e of de 7e inleveren? En hoe zit het met reizen binnen de steden zonder of juist met auto?

    Mijn voorkeur heeft om een van beide te doen. Dag van aankomst laat ophalen, zodat ik ook 6 augustus laat kan inleveren.

    Of dag na aankomst ophalen, zodat ik 's ochtends op dag van vertrek hem aflever. Hoelang duurt het ophalen en afleveren van een auto gemiddeld?

  • Tom010

    Hoi Niek,

    Als je op Calgary uit de aankomsthal komt zitten de verhuurbedrijven direct aan de overkant dus gelijk een auto ophalen is makkelijk. Er zijn ook diverse hotels in de buurt van het vliegveld die in de meeste gevallen een zgn airportshuttle hebben die van en naar het vliegveld rijden. Een nadeel van een hotel en met de shuttle is dat je twee keer met je bagage loopt te slepen, met een huurauto is het ophalen aan de overkant en je bagage inladen. Voor zover ik weet is het parkeren bij de meeste hotels gratis voor gasten. Zelf heb ik voor dit jaar bij Hertz een auto geboekt omdat ze als voordeligste uit de bus kwamen voor de huur van een SUV.

    Gr. Tom

  • Cees A

    Een huurdag is altijd 24 uur. Breng je de auto terug als die 24 uur zijn verstreken, dan wordt er een nieuwe huurdag in rekening gebracht.

    let er dus op dat je op die verhuursites, i.v.m. een juiste prijsberekening, het tijdstip van ophalen en inleveren goed vermeld.

    Voorbeeldje:

    Stel: ik huur een auto, mijn vliegtuig arriveert op maandag om 16.00 uur dus ik zet de ophaaltijd van de auto op 16.30

    Ik lever de auto in op vrijdag om 16.00 uur. Ik heb dan 4 huurdagen.

    Als ik de auto de volgende ochtend (dinsdag dus) om 08.00 uur pas ophaal en mijn inleverdag en tijd verandert niet (nog steeds vrijdag 16.00 uur) heb ik nog steeds 4 huurdagen.

    Een auto de volgende ochtend pas ophalen wil dus niet altijd zeggen dat je ook 1 dag huur uitspaart…………………………..

    Mijn persoonlijke ervaring:

    Als ik naar Amerika/Canada ga wil ik een auto hebben op het moment dat ik uit het vliegtuig stap. Die auto krijgen ze pas weer terug op het moment dat ik weer vertrek.

    Openbaar vervoer in Amerika/Canada is niet te vergelijken met wat wij in Nederland gewend zijn.

  • Frans

    Lekker direct hotel opzoeken en morgen de auto halen.

    Delta Hotel is op het vliegveld, maar behoorlijk aan de prijs($200)

    Best Western en Acclaim liggen op een paar minuten afstand. Beiden zijn redelijk geprijsd (rond $ 100) en hebben een gratis

    shuttle service.

  • Jet

    Kijk anders eerst eens wat je aan airport hotels kan vinden en of de prijs daarvan je aanstaat en of die hotels een shuttleservice hebben en wat ze eventueel aan parkeerkosten rekenen.

    Van de airport hotels in Vancouver weet ik dat er een aantal zijn die dichtbij de airmail liggen waarmee je heel makkelijk naar de stad komt. Mocht je op de laatste dag daar nog tijd voor hebben dan is dat een mogelijkheid.

    Hotels downtown Calgary en downtown Vancouver rekenen zeker parkeerkosten, 25 CND is zomaar niets.

    Calgary downtown is beloopbaar maar wil je naar bv de Olympische ijsbaan dan heb je wel een auto nodig. Autorijden in Calgary zelf is een eitje.

    Vancouver Stanley Park, downtown, Gastown, Granville Island is ook allemaal redelijk te belopen (op 1 dag mss wat veel lopen), maar met een huurfiets kom je makkelijk overal en Vancouver heeft langs de hele waterkant een fietspad alsmede diverse paden dwars door de stad.

    Er zijn nog een aantal toeristische attracties die buiten Vancouver liggen zoals Grouse Mnt, Lynns Canyon, daarvoor is een auto heel makkelijk, maar je kunt er ook met de bus komen.

    Rijden in Vancouver is ook prima te doen, maar om rijdend “sightseeing” te doen is de stad niet geschikt voor en parkeren is lastig langs de straat en kostbaar in de garages.

    Qua gemak is het antwoord de auto direkt ophalen en pas weer inleveren bij vertrek, hoef je niet onnodig heen en weer naar vliegveld, niet met bagage te zeulen in een shuttle bus.

    Kosten-technisch moet je zelf even de rekensom maken, waarbij je, zoals je zelf al aangeeft, de parkeerkosten in acht moet nemen.

    Wat die 24 uur autohuur en het overschrijden van die 24 uur betreft kan ik je uit zeer recente ervaring melden dat ze acuut een extra uur doorrekenen, wat ongeveer even duur is als een extra dag, per saldo kan je dan net zo goed 23 uur te laat komen……….

  • annath

    Wij hebben een auto bij Hertz gehuurd, weet iemand of de verhuurlocatie kortbij de luchthaven ligt of dat wij een taxi nodig hebben.

    Ik stel deze vraag omdat we niet van een shuttlebus gebruik kunnen maken door rolstoelgebruik ven mijn man.

    Groetjes Anna.

  • Tom010

    annath Schreef:

    ——————————————————-

    > Wij hebben een auto bij Hertz gehuurd, weet iemand

    > of de verhuurlocatie kortbij de luchthaven ligt of

    > dat wij een taxi nodig hebben.

    > Ik stel deze vraag omdat we niet van een

    > shuttlebus gebruik kunnen maken door

    > rolstoelgebruik ven mijn man.

    > Groetjes Anna.

    Indien je op Calgary vliegt is het recht tegenover de aankomsthal, en een etage omhoog met de lift.

    Gr. Tom

  • Jet

    In Vancouver is dat ook het geval.

  • Niek

    Bedankt voor alle tips. Ik heb ook nog even goed naar die tijden gekeken en heb het volgende besloten:

    Aankomstdag de auto ophalen vanaf 19:00, vlucht land pas om 19:20 dus dat moet goedkomen.

    Inleveren dag voor aankomst, in Vancouver downtown. Zag namelijk dat dat ook kan. Dan nemen we hotel dichtbij drop-off locatie zodat we ook centraal zitten. Inleveren hoeft dan ook pas om 19:00 u te gebeuren, dus hebben we alle tijd om te reizen en eventueel nog iets in Vancouver met de auto te bezoeken (indien dat nodig blijkt te zijn).

    Voordeel hiervan is dat we de dag na aankomst op tijd kunnen rijden en op dag van vertrek niet vroeg op vliegveld hoeven te zijn om de auto in te leveren, we kunnen centraal zitten zonder parkeerkosten en we hebben natuurlijk een dag minder huur wat kosten bespaart, enige nadeel is dat we dag van vertrek met openbaar vervoer en de bagage vanaf downtown naar airport moeten komen!

    Volgens translink site rijden er rapid transits van downtown naar airport, Mijn enige vraag is dan nog..in hoeverre is dit betaalbaar en handig?

  • Cees A

    Inleveren van een huurauto kost je hooguit 5 minuten.

    Op de parkeerplaats van de verhuurder staat iemand je op te wachten, met een barcodelezer wordt de barcodesticker op je zijruit uitgelezen en dan weten ze precies wie je bent.

    Men kijkt hoeveel km je hebt gereden en met de printer die de verhuurmedewerker aan z'n riem heeft hangen wordt je eindafrekening geprint.

    Afhankelijk van de manier waarop je de auto hebt gehuurd kan daar dan bijvoorbeeld nog een tankvulling brandstof opstaan.

    Men wenst je verder nog een goeie vlucht en da's alles. 5 minuten werk.

    je kunt je afvragen hoe groot je besparing is (afgezet tegenover het ongemak van het zonder vervoer zitten) van het eerder inleveren van je auto. Openbaar vervoer rijdt ook niet voor niks.

    Ik zou eerst die openbaar vervoertarieven maar eens opzoeken.

    Dan nog wat. Ga even na of je die auto wel mag inleveren in het centrum zonder een rekening voor drop-off kosten gepresenteerd te krijgen.

    Ik kan het verhaal niet meer zo gauw vinden, maar op een ander forum kreeg iemand een drop-off-rekening omdat ie z'n auto inleverde in het centrum van San Francisco in plaats van op het vliegveld.

    Even navragen geeft je zekerheid en voorkomt eventuele onprettige verrassingen