Vragen over Calgary - Canmore

  • Ruben en Roxana

    2 nachten Banff is genoeg, als je maar wel op tijd op pad gaat. Over Tofino kan ik je niks vertellen.

    Gr. roxana

  • Jet

    Eens! Zonde om Tofino te laten schieten voor 1 nacht extra Banff.

    Verder ook eens om de Tunnel Mountain Rd, Banff Falls, Banff Hotel, zeg maar het rondje Banff dorp, aan het eind van de middag/begin vd avond te doen. Hier heb je geen uren voor nodig.

    Johnston Canyon kan je evt ook doen op weg naar Lake Louise, maar weet niet wat je planning is na Banff.

  • EvelienK.

    Bedankt voor alle reacties. Ik ga weer even puzzelen met mijn route.

  • NiekR

    2 nachten Banff is op zich wel voldoende, maar dan vind ik persoonlijk wel dat je er ook een nacht Lake Louise moet hebben.

    Wil je de omgeving Lake Louise vanuit Banff bezoeken, dan heb je aan 2 nachten niet genoeg.

    Persoonlijk vond ik Tofino erg tegenvallen. Ik had vooraf gelezen dat het een surfersdorp was met mooie stranden.

    Mijn idee was dus om er lekker op het strand te relaxen, te surfen en wat te wandelen etc.

    Eenmaal alles geboekt kwam ik er pas achter dat het weer in Tofino vaak helemaal niet zo mooi is. Daarnaast vond ik het erg jammer dat veel trails bestonden uit een houten boardwalks. Ik lees dat veel mensen het wel erg mooi vinden, maar ik heb dat niet gevonden. Maar er is volgens mij een grotere groep die het mooi vind, dus misschien goed om het er maar in te laten.

    Succes ermee!!

  • EvelienK.

    Wij blijven 2 nachten in Banff en ook nog 2 bij Lake Louise :)

  • Ruben en Roxana

    2 nachten Banff is goed te doen. 2 nachten Lake Louise is ook goed. Op de eerste dag rij je van Banff naar Lake Louise, je hebt dan genoeg tijd om de highway 1b tedoen ( johnston canyon zou ik vanuit Banff doen en dan terug naar Banff). En bij aankomst Lake Louise heb je tijd om een wandeling bij het meer te maken.

    Zou de tweede dag gebruiken om Yoho national park te bezoeken. Lake Emerald is erg mooi. Er loopt een wandeling rondom het meer, is een aanrader. In Field zit een klein restaurant, met zicht op het rangeerterrein vd treinen. Ze serveren er goed eten.

    Veel succes met plannen!

    Groetjes,

    Roxana

  • EvelienK.

    Bedankt voor alle reacties. Ik laat Banff en Tofino gewoon staan zoals ik het had gezet. Ik ben nu op de volgende planning uitgekomen (als het goed is met de meeste tips erin verwerkt) :

    Dag 1: Amsterdam - Calgary (aankomst middag: eventueel nog even Calgary in)

    Dag 2: Calgary - Kananasis Park - Canmore - Johnston Canyon (eventueel na het eten: Banff Springs Hotel en Hot Springs)

    Dag 3: Canmore - Lake Minnewanka Loop - Bow Falls - Tunnel Mountain Drive - Canmore

    Dus wel veel dingen zoals in de eerste planning, maar of op een andere manier of naar eventueel gegaan :) Is dit haalbaar?

    Groetjes, Evelien

  • Jos

    Hoi Evelien ,

    Dag 2 is nu eigenlijk te druk , want als je via Kananaskis Country al genietend naar Canmore rijdt kom je daar in de loop van de middag aan en kan je nog wel lekker een stukje Banff doen als je dat wilt .

    Johnston Canyon is voorbij Banff en zou ik op dag 3 doen , samen met de rest van Banff , of misschien zelfs op dag 4 in de ochtend als je onderweg bent naar Lake Louise als eerste stop ( is ongeveer 2,5 uur aan tijd ) .

    Ik kwam zelf op dag 2 om 15.30 uur aan in Canmore ( via Kananaskis Country ) en heb op dag 3 Banff en Lake Minnewanka / Two Jack Lake gedaan en op dag 4 Johnston Canyon , Lake Louise , Moraine Lake , Takakkaw falls en Emerald lake/Natural Bridge en door naar Golden .

    Jos

  • Jet

    Mijn reactie is ook teveel op dag 2.

    Ik zou het doen zoals Jos zegt en voor Yoho hebben jullie de 2e dag in Lake Louise nog (als ik het goed onthouden heb, heb je daar ook 2 nachten, toch?)

    Dus:

    dag 2: Zien hoe laat je in Canmore aankomt en als je nog zin en tijd hebt kan je altijd nog naar Banff rijden om alvast iets van het “rondje Banff” te doen.

    dag 3: Lake Minnewanka, evt andere dingen rondom Banff (stuk van Kootenay Park misschien ? vond ik persoonlijk erg mooi) , en dan “rondje Banff”, zoals eerder gezegd best leuk en aardig maar dit kan prima op de namiddag, tenzij je uitgebreid in de hot springs wilt of met de kabelbaan Sulphur Mnt omhoog, dan heb je uiteraard meer tijd nodig.

    dag 4: via Bow Valley Trail naar Johnston Canyon en dan door naar Lake Louise en Moraine Lake

    dag 5: Yoho Park

  • Ruben en Roxana

    Dag 2 is idd te vol. Ga je niet redden.

    Daarom ook mijn idee om Johnston Canyon te doen op de dag dat je vanuit Banff vertrekt naar Lake Louise.

    Lake Minnewanka en alles rond het dorp Banff zou ik plannen op de dag nadat je in Canmore bent aangekomen. Want van Calgary naar Canmore, via Kananaskis ben je toch al gauw een dag zoet.

    En als je twee nachten bij LL bent, dan zou ik op de rijsag van Banff dus Johnston Canyon bezoeken, Morraine Lake en eindigen bij Lake Louise. En de tweede dag zou ik uittrekken voor Yoho.

    Over Kootenaay kan ik je helaas niks vertellen, want toen wij van de zomer in Canada waren hadden we overstromingen, waardoor Kootenaay afgesloten was.

    Succes met plannen.

    Gr. Roxana