Labrador info gezocht

  • Mera

    Hallo allemaal,

    Ook wij zijn nu al bezig met een reis voor volgend jaar zomer. We willen dan naar Nova Scotia, Newfoundland , PEI en misschien ook Labrador. Ik heb al eens op het prikbord rondgeneusd maar over Labrador niet zoveel gevonden. Nu zou ik graag willen weten of iemand hier al eens is geweest en of we het nu juist wel of niet moeten doen. We hebben nl 25 dagen een camper en een bezoek aan Labrador kost zo'n 4 dagen met nog 8 dagen Newfoundland + 2 dagen ferrie zijn dus al 14 dagen van de 25.

    Ik hoor graag van jullie….

  • Marjo

    Hoi,

    Juli 2007 hebben wij de South Coastal Drive tot aan Red Bay kunnen rijden met een gewone Toyota Corolla. Vanwege dichte mist en slechte weersvoorspelling zijn wij niet hogerop op de grindweg gereden naar Cartwright. Je mag met een huurcamper niet op onverharde weg, dus verder als 60 km ( red Bay ) kun je helemaal niet gaan. Het is een schitterend mooi stuk natuur en zeker de moeite waard. jJ zult je route danig moeten verkorten, dat ga je niet redden, of je wil alleen km.s maken en niets zien. Newfoundland en Labrador met vele icebergs, whales en brds is het mooiste ongereptste stuk van Canada wat wij tot nu toe gezien hebben. We zijn wel pas 10x in Canada geweest. Het oosten is schitterend !

    Marjo

    Wereldcontactvrijwilliger

  • Mera

    Hoi Marjo,

    Dank je wel voor je reactie. Goed om te horen dat Labrador en Newfoundland helemaal de moeite waard zijn. We gaan op ons gemak door met plannen. Met onze route komt het wel goed. Hele lange hikes maken we niet, we reizen met 3 kleine kids en zijn dan toch wat beperkter in de uren lopen. En het is niet onze eerste camperreis dus we weten waar we aan beginnen. Als een route te groot lijkt te worden dan passen we die onderweg gewoon weer aan. Voor Newfoudland is het alleen van belang ivm het boeken van de Ferrie.

    Groets Mera