foto's Maritimes

  • Trudy

    We zijn net terug van onze vakantie in Canada. Nu eens wat foto's van het oosten van Canada.

    Hopewell Rocks New Brunswick low tide

    Hopewell Rocks New Brunswick high tide

    Hartland Bridge New Brunswick, langste overdekte brug ter wereld

    Fundy Trai New Brunswick

    Fundy National Park New Brunswick

    Cape Bear Prince Edward Island

    Panmure Island Prince Edward Island

  • Mera

    Leuk!

    wij gaan volgende zomer naar het oosten en het is leuk om hier eens wat foto's van te zien. De meeste informatie en plaatjes gaan tenslotte over het westen.

  • Trudy

    Daarom heb ik ze ook geplaatst.

    Waar gaan jullie precies naar toe volgend jaar?

    Je komt aan de oostkant ook bijna geen Europese toeristen tegen en het is er zowiezo minder druk dan aan de westkant. Wel zo fijn.

  • noortje

    Hoi Trudy

    Mooie foto"s ik hoop dat je het erg naar je zin hebt gehad.

    Met zulke foto"s kun je er nog lang van genieten.

    Groetjes Noortje

  • Cor

    Prachtig zulke foto's.

    Goed gedaan Trudy.

    Verwen ons maar.

    Groetjes Cor

  • Ann B.

    Hoi Trudy,

    Prachtige foto's van de oostkant. Dan krijgen we dat ook eens te zien. :D Ik hoop daar toch ooit ook eens te geraken! Bedankt om deze foto's hier te delen, dat is altijd genieten om naar te kijken.

    Groetjes uit Vancouver,

    Ann :)

  • Mera

    Het plan is om in ieder geval Nova Scotia en New foundland te ‘doen’ en verder wat de tijd nog toelaat. We gaan 25 dagen met een camper op pad vanuit Halifax. Bay of fundy staat hoog op het lijstje en we hopen toch echt ook naar PEI te kunnen en lekker kreeft te eten!

    Lekker dat het niet zo druk is aan de oostkant. We gaan voor het eerst in het hoogseizoen ivm leerplicht en ik ben wel een beetje bang voor de drukte.

    Hebben jullie nog aanraders?

  • Trudy

    Wij zijn 2 jaar geleden naar Newfoundland, Nova Scotia, New Brunswick en PEI geweest. Dit jaar alleen naar New Brunswick en PEI.

    De drukte aan de oostkant valt wel mee denk ik.

    Newfoundland: Gross Morne National Park, Terra Nova NP, Bay Bulls walvissen spotten.

    Nova Scotia: Peggy's Cove, Cabot Trail

    PEI: Cavendish, Murray Harbour zeehonden, Panmure Island, Wood Island

    New Brunswick, Fundy National Park en Fundy Trail, Hopewell Rocks, St. Martins, St. Andrews (walvissen), Kings Landing (openluchtmuseum)

    Je kunt via de volgende sites reisgidsen opvragen:

    http://tourismnewbrunswick.ca/

    http://www.gov.pe.ca/visitorsguide/

    http://novascotia.com/en/home/default.aspx

    http://www.newfoundlandlabrador.com/

    Je kunt op Newfoundland ook ijsbergen gaan kijken. Wij hebben het geprobeerd in Twillingate maar helaas. In St. Anthony schijn je meer kans te hebben ,maar daar hadden wij toen geen tijd voor.

    Mooie reisgids: Oost-Canada van Lannoo isbn 9020960016

  • Mera

    Wow, iemand die zelfs in Newfoundland is geweest. Die ben ik nog niet eerder tegengekomen! De reis die jullie toen hebben gemaakt, hoelang hebben jullie daar voor uitgetrokken? Ik ben benieuwd wat er een beetje haalbaar kan zijn in 25 dagen camper. Ik ga in ieder geval uit van 21 dagen mogelijkheid tot rijden, 2 dagen voor de ferrie NFL en inleveren en ophalen even ingecalculeerd als niet effectieve dagen. Alhoewel ferrie is altijd leuk. En dan nog natuurlijk stopdagen voor het whalewatchen enzo..

  • Trudy

    Wij zijn toen 6 dagen op Newfoundland geweest. Dit was te kort. We willen nog een keer terug en dan minimaal 10 dagen blijven. Voor de Cabot Trail zou ik op een dag of 2 à 3 rekenen. Als jullie ook nog naar New Brunswick willen dan 3 à 4 dagen voor Fundy National Park en Hopewell Rocks. Wij zijn nu 1 dag in Fundy NP geweest, maar hebben alleen een paar korte wandelingen gemaakt. Ging niet anders, mijn ouders waren mee. We logeerden bij familie in de buurt van Saint John, dus niet ver uit de buurt.

    Newfoundland is echt geweldig. Toen we boven Newfoundland vlogen was mijn reactie, wow wat is het hier mooi !!!!

    We hebben 2 jaar geleden geloof ik 5 dagen Nova Scotia, 6 dagen Newfoundland, 3 dagen New Brunswick en 6 dagen PEI gedaan. In New Brunswick zijn we toen even snel bij familie op bezoek geweest en daarna naar PEI naar mijn achternichtje. Via Toronto zijn we naar huis gegaan en daar nog een paar dagen gebleven.