Oost of West Canada

  • Ada

    Bedoelde je deze foto Jet? Want Cor heeft een heleboel foto's boven tafel gehaald en ik heb er weer van zitten smullen, had ze zelfs niet eens allemaal gezien, maar de op deze foto lijkende vond ik er niet bij.

    Groetjes, Ada

  • Tjeu van der Linden

    Hallo Roland en Miranda,

    Ik kan jullie Nova Scotia zeker aanbevelen, het is inderdaad niet zo groot als de westkant van Canada maar heeft zijn eigen charme. We hebben vanuit Halifax een 14 daagse rondreis gedaan, alles op de bonnefooi, alleen de eerste nacht geboekt en de auto. Geweldige trails gelopen, walvissen gespot, moosh gezien enz. Voor ons een bijzonder aandenken, we hebben 10 sept 2001 een vlucht gehad van Halifax naar Toronto. The day before. Wij zijn ondertussen al 8 keer in Canada geweest ook heel mooi is, het noorden Van Ontario, indianen reservaten, manatoulin islands enz.

    De eerst volgende keer willen we naar new Foundland gaan en dan doorvliegen naar Quebec en dan via Toronto terug.

    We hebben enkele keren vluchten gehad, Amsterdam- Londen en dan door, scheelde soms best veel.

    Succes met jullie gepuzzel,

    groetjes,

    Tjeu van der Linden

  • Jet

    Ja, dat was 'm !

  • Marjo Jongen

    het echte oost Canada is een heel andere belevingswereld als het westen van Canda. ruig en veel minder druk-commercieel. Newfoundland is the place to be ! een parel van Canada. Zeker in het seizoen dat je de bijsbergen in Iceberg Alley kunt zien. Daarnaast de vele vogelreservaten o.a. Cape St. Marys en de vele mogelijkheden op wildlife, whales, eagles, moose etc.

    Combinatie met Nova Scotia is perfect. Dan eerst NFL en terug uit Halifax.

    Als reisvoorlichten Canada van de grootste reisclub van Nederland: Wereldcontact kan ik het alleen maar aanbevelen ! wij blijven de diversiteit van het oosten nog steeds heel groot en mooi vinden, ook na 12 bezoeken aan dit gebied.

    Voor meer informatie kun je mailen of bellen.

    Marjo Jongen

    Reisvoorlichter Canada.

  • Maria

    Marjo Jongen Schreef:

    ——————————————————-

    > het echte oost Canada is een heel andere

    > belevingswereld als het westen van Canda. ruig en

    > veel minder druk-commercieel. Newfoundland is the

    > place to be ! een parel van Canada. Zeker in het

    > seizoen dat je de bijsbergen in Iceberg Alley kunt

    > zien. Daarnaast de vele vogelreservaten o.a. Cape

    > St. Marys en de vele mogelijkheden op wildlife,

    > whales, eagles, moose etc.

    > Combinatie met Nova Scotia is perfect. Dan eerst

    > NFL en terug uit Halifax.

    > Als reisvoorlichten Canada van de grootste

    > reisclub van Nederland: Wereldcontact

    kan ik het

    > alleen maar aanbevelen ! wij blijven de

    > diversiteit van het oosten nog steeds heel groot

    > en mooi vinden, ook na 12 bezoeken aan dit

    > gebied.

    > Voor meer informatie kun je mailen of bellen.

    > Marjo Jongen

    > Reisvoorlichter Canada.

    Reageer jij dan uit commercieel oogpunt ???, of geef je ook info over de vele andere reisorganisaties :)

  • StevenV

    Mag iemand die beroepshalve bezig is met reizen hier dan geen goed advies geven misschien?

    Hij maakt toch niet expliciet reclame voor zichzelf?

  • Franziska Ott

    Ik denk niet dat Marjo uit commercieel oogpunt reageert. Wereldcontact is in eerste instantie een reisclub, waar verschillende vrijwilligers gratis informatie aan leden van deze club verstrekken. Dit kan door met een van de vrijwilligers te bellen of mailen of door een van de verschillende reismarkten of voorlichtingsavonden te bezoeken, die deze club organiseert. Omdat Wereldcontact daarnaast ook een reisorganisatie is, waar je een reis gewoon kunt boeken, heeft deze organisatie natuurlijk ook een paar betaalde medewerkers. Maar Marjo is volgens mij gewoon een van de vele regiovrijwilligers, die zich belangeloos inzetten voor de reisclub Wereldcontact.

    Persoonlijk ben ik al jaren lid van deze reisclub en alhoewel wij tot nu toe nog nooit echt bij Wereldcontact geboekt hebben, bezoeken wij regelmatig hun reismarkten en infobijeenkomsten. Ik doe er elke keer weer heel veel inspiratie op en zal ze niet willen missen. Maar nu ben ik zelf ook al aan het reclame maken: sorry!

    Groetjes,

    Franziska

  • Ton

    Geeft niet Franziska,

    ik doe het ook bij Travelhome, voor alle Nederlandser die graag eens naar Canada willen, maar vaak het nog niet durven.

    Terwijl als ze 1 x geweest zijn net zo besmet worden als iedereen met het goedaardige virus IWWT.

    Ton

  • Marjo Jongen

    Nee ik ben vrijwilliger binnen wereldcontact. Als vrijwilliger / reisvoorlichter help je mensen met het maken van reisplannenm routes etc. Ik heb niets te maken met boekingen o.i.d. en mijn persoonlijke voorkeur heeft niets te maken met de organisatie. ik kom er vaak en ben gewoon verliefd op het land Canada.

    marjo