Links rijden

  • Marina

    Over 10 dagen vliegen wij weer naar Vancouver. Wij gaan een fantastiche reis maken door BC en Alberta.

    Wij komen nu weer op plaatsen waar wij nog nooit geweest zijn zo ook Vancouver Island.

    Nu is mij afgelopen week verteld dat er in Victoria links wordt gereden. Ik reageerde hier verbaasd op..

    Is het echt een grap of is het echt waar, wordt er links gereden in Victoria.

    Mogelijk kan iemand mij vertellen of dit zo is.

    Ik hoor het graag,

    Dank alvast voor de reacties.

    Marina

  • Cor 1

    Nee hoor Marina alleen vrachtauto moeten links rijden. LOL

    Je heb je wat wijs laten maken. In heel Canada wordt rechts gereden.

    Cor

  • Ann75

    Inderdaad…men rijdt hier overal rechts zoals in Nederland en Belgie :)

    Geniet van je reis!

    Ann :)

  • Franziska Ott

    Dit is echter niet altijd zo geweest. Tot 1920 werd in heel BC aan de linker kant van de weg gereden. Ook in de maritieme provincies reden ze aan de linker kant. Kijk maar naar dit citaat van Wikipedia:

    Canada

    Until the 1920s, the rule of the road in Canada varied by province, with British Columbia, New Brunswick, Nova Scotia, and Prince Edward Island having cars driving on the left, and the other provinces and territories having motorists driving on the right. Starting with inland British Columbia on 15 July 1920 and ending with Prince Edward Island on 1 May 1924, these provinces changed to driving on the right. Newfoundland was not part of Canada until 1949, and its motorists drove on the left until 2 January 1947.

  • Peter W

    >Nu is mij afgelopen week verteld dat er in Victoria links wordt gereden.

    Dat is ook zo. In alle Australische provincies en Territories doen ze dat. Inclusief Victoria.

    Waarom post je dat in een Canada NG???

  • Pete Country

    Peter W Schreef:

    ——————————————————-

    > >Nu is mij afgelopen week verteld dat er in

    > Victoria links wordt gereden.

    > Dat is ook zo. In alle Australische provincies en

    > Territories doen ze dat. Inclusief Victoria.

    > Waarom post je dat in een Canada NG???

    Omdat Marina naar Vancouver Island gaat denk ik……….. en toen ik vanmorgen wakker werd lag dat nog steeds in Canada

  • Ann75

    Inderdaad, Pete, dat dacht ik ook…Marina zegt toch dat ze naar BC en Alberta gaan en dat is in Canada. Victoria is de hoofdstad van BC en ligt op Vancouver Island.

  • Henk Vos

    Marina,

    Heel veel plezier gewenst in Canada. Wij hebben in september ook een trip gemaakt naar Alberta, BC en toen over naar Vancouver Island. Het is daar geweldig. Je moet zeker een tochtje maken met een seaplane en natuur bear en whalewatching gaan doen. Geniet ervan.

  • Cor 1

    Ach een vergissing is zo gemaakt met die zelfde plaats- en streeknamen, pas geleden nog met Sidney hier op het prikbord. Het omschakelen van links naar rechts is in vele landen gebeurt. Dichter bij huis in 1967 in Zweden.

    Cor

  • Marina

    Dag allemaal,

    Dank voor de reacties en de tips die zijn gegeven. Wij gaan zeker genieten.

    Groetjes Marina