Hallo,
Ik heb februari jl. informatie gevraagd op dit prikbord over Oost-Canada. De tickets zijn inmiddels geboekt en wij gaan een auto huren en dan gebruik maken van B&B's of cabins.
Wij hebben 8 weken de tijd om een toer te maken.
Wij starten half augustus in Toronto om vandaar direct naar Haliburten te gaan voor een bruiloft. Wij willen daar dan een paar dagen blijven om dan verder te trekken richting Nova Scotia en weer retour naar Toronto waar we dan nog een paar dagen willen blijven voordat we half oktober weer naar Nederland terug vliegen.
Wij hebben de Oost-Canada gids van Lannoo gekocht, als je hierin begint te lezen vraag je je af waarom je niet nog langer geboekt hebt; want wat is er veel te zien!!
Wij wilden er eerst nog New Foundland aan toe voegen maar dat wordt te veel voor deze tijd; dus beperken wij ons tot Nova Scotia.
Maar dan nog; ik heb alle routes uit de Lannoo op een rijtje gezet en dan kom ik op zo'n 7000 kilometer te gaan. Het lijkt mij vrij veel; dan ben je zo'n 150 km gemiddeld per dag aan het autorijden.
Onderstaand heb ik kort de route aangegeven. Is het mogelijk dat de enthousiaste Canadagangers er naar willen kijken en mij misschien advies willen geven omtrent de route. Het is waarschijnlijk beter de route in te korten om wat langer op bepaalde plekken te blijven om wat meer van de omgeving te genieten. Wij hopen ook nog walvissen te kunnen ‘spotten’.
Hartelijk dank en al een prettig, warm en sportief weekend toegewenst,
groetjes van Marjo.
Dit zou de route zijn:
. Huntsville - Algonquin Provincial Park - Ottawa = 347 km
. Ottawa -Montréal = 193 km
. Montréal - Trois-Rivieres - Québec = 268
. Québec - Tadoussac = 210
. Tadoussac - Forestville -veerboot naar Rimouski - Matane - Sainte-Anne-des-Monts = 280
of
. Tadoussac - veerboot Les Éscoumins - Trois-Pistoles - Sainte-Anne-des-Monts
. Sainte-Anne-des-Monts - Parc National Forillon - Gaspé - Percé = 319
. Percé - Carleton = 194
. Carleton - Campbellton - Caraquet = 235
. Caraquet - Kouchibouguac NP - Moncton = 258
. Moncton - Carleton - North Cape - West Point = 303
. West Point Lighthouse - Prince Edward Island NP - Charlottetown = 145
. Charlottetown - East Point - Wood Islands - veerbot naar Caribou, Pictou = 209
. Pictou - Antigonish - Port Hastings - Baddeck - Cheticamp = 296
. Cheticamp - Cape Breton Highlands NP - Ingonish Beach = 163
. Ingonish Beach - Sydney - Louisbourg - Sydney = 222
. Sydney - Port Hastings - Sherbrooke = 295
. Sherbrooke - Halifax = 225
. Halifax - Peggy's Cove - Lunenburg = 142
. Lunenburg - Kejimkujik NP - Port- Royal - Digby = 189
. Digby - Brier Island - Digby - veerboot naar Saint John = 146
Of niet de veerboot maar de rit van 580 km om de Bay of Fundy.
Of Saint John - Fundy National Park - en weer retour; Hoe anders in het Fundy NP te komen = 400
. Saint John - Grenze Kanada/VS - Acadia NP -Bar Harbor = 321
. Bar Harbor - Bangor - Mt. Washington - Nort Conway = 396
. North Conway - St. Johnsbury - Stowe = 231
. Stowe - Montréal = 179
. Montréal - Gananoque - Kingston = 286
. Kingston - Toronto = 263
. Toronto - Niagara Falls - Toronto = 290
Dan nog zo'n 3 dagen Toronto en weer terug naar huis.