Welk park bezoeken in NO Canada?

  • Analogkid

    De reis is geboekt, en het plannen kan beginnen! De voorpret is bijna net zo leuk als de reis zelf! We reizen van Toronto naar Halifax en willen graag een of twee parken bezoeken, maar weten niet zo goed welke. We willen in ieder geval kunnen canoen. Ik dacht eerst aan Algonquin, maar dat licht nogal van de route. We komen wel langs:

    Gatineau bij Ottawa,

    Mont Tremblant bij Montreal,

    Maurice, tussen Montreal en Quebec, en

    Jacques Cartier bij Quebec

    Heeft iemand ervaring met deze parken? Welke zouden jullie adviseren?

  • tinusb

    wij zijn afgelopen zomer, laatste week van juli, in jaques cartier park geweest.

    Het is er prachtig.

    Het kampeerterein ligt in een hele mooie riviervalei. Je kunt er kanovaren, wildwatervaren met een vlot, mooie wandelingen maken.

    De laatste avond zijn we tegen de schemering.met de auto een eind langs de rivier stroomopwaarts gereden en maar liefs 7 moose gezien.

    Een dag was het wat minder weer en toen zijn we naar Quebeq city geweest, ongeveer 40 minuten,rijden en zeker de moeite waard, met veel straatvoorstellingen,en gezellige terasjes.

  • loes

    als je een van de 3 over moet slaan, dan zou het montreal zijn. ottawa en quebec bieden toch wat meer variatie. wij hebben de eerste 3 nachten in montreal doorgebracht en veel gelopen. onze accom was in oud M en dat was gezellig met veel drukte s'avonds. in Ottawa kan je in een halve dag een goede wandeling maken langs de parlementsgebouwen en omgeving. in quebec is het ook leuk om door de oude stad, binnen de stadswallen, te wandelen. leuke stijle straatjes. even buiten de stad ligt de 76m hoge montmorency waterval en daar is ook de brug naar Ile d"Orleans. dit moet wel de groente/fruit tuin van quebec zijn. er wordt vanalles verbouwd en je kunt (zoals wij) het hele eiland rondrijden of halverwege oversteken. het uitzicht naar de stad, is mooi. wij waren van plan een dagtocht naar tadoussec te maken, maar zaten toen aan de rand van een tropische storm - die newfoundland onder water zette - en dus geen weer voor een boottocht. op aanraden van onze gastheer hebben we toen de rit rond het eiland en nog een stukje oude stad gedaan. je vraag over de noord of zuidkant van de st lawrence rivier ; wij zijn noordelijk over de 20 gegaan. en terug over de 40 met eerst een stuk (tot trois rivieres) secondair, dus langs de rivier. dit schiet niet echt op en na dat stuk, heb je de rivier wel gezien. dus beide grote wegen bieden geen zicht op de rivier. mischien mag ik ook melden dat de wegen in en rond montreal in zeer slechte staat zijn. er zijn overal werkzaamheden gestart, maar dit zijn wel hele langdurige projecten, aangezien alles begaanbaar moet blijven. ik heb echt wel eens gedacht dat er iets met de auto aan de hand was. onze taxichauffeur vanaf vliegveld/hotel, begon al direct met waarschuwing en excuses. achteraf wel even blij dat ik de auto pas 3 dagen later op ging halen en toen de stad uit ging.