Hallo Lisette,
Wij kamperen al jaren met de tent in Canada/USA.
Ik heb in al die jaren misschien 1 of 2 keer op een camping gestaan die geen picknicktafel had, en dat was dan nota bene op een duurdere private-campground.
Behalve een picknicktafel vind je bij iedere plek een fire pit om een kampvuurtje te maken. Hier zit meestal een rooster aan bevestigd waarop je je keteltje water kan koken of je vlees kan roosteren. Hoewel ik zelf voor dat laatste gewoon een simpele gasbbq gebruik, voor 25 can.dollars aan te schaffen bij de eerste de beste Walmart of Canadian Tire.
Een “kitchen shelter with wood stove” is een overdekt, gedeeltelijk aan de zijkanten dicht, gebouwtje op de camping met een aantal picknick banken en een houtkachel. Deze kachel heef een metalen bovenplaat waarop je je pannen kan zetten om te koken. Je moet deze kachel wel eerst zelf opstoken (of als je geluk hebt heeft een mede-kampeerder dat al gedaan en hoef je er zelf alleen af en toe een blok op te gooien). Dit is ideaal vooral als het kouder is of regent, dan zit je toch droog en warm. En het is vaak nog gezellig ook met de mede kampeerders.
Over de prijzen van uit eten op NS en contreien durf ik niets te zeggen, dat is al te lang geleden. Destijds wel paar keer uit eten geweest en ik kan me niet herinneren dat dat buiten proporties was.
Wat betreft je route: alleen al voor een “rondje” NS heb je minstens een ruime week nodig.
Pak google-maps er eens bij en speel eens met de kaart, Halifax - St Johns - Halifax alleen al is een kleine 3000 km, het lijkt mij wat veel van het goede om dat in 2 weken te doen.