kamperen Oost Canada

  • Lisette

    Hallo,

    Wij willen volgend jaar eind juli/begin augustus met onze kids van 8 en 10 jaar naar Nova Scotia en misschien Newfoundland. We zullen starten en eindigen in Halifax. We willen de route en overnachtingen liever niet vastleggen en denken er over om 2 tentjes mee te nemen.

    Ik heb een aantal vragen:

    We hebben ruim 2 weken. Is het te doen om beide te bezoeken?

    Ik lees op sites van campground dat er “kitchen shelter with wood stove” aanwezig is. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

    Ik zie vaak picknicktafels op foto's van campgrounds. Staat er meestal een bij elke kampeerplaats?

    Hoe zijn de prijzen van uit eten?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Groet, Lisette de Lepper

  • Peter W

    >We hebben ruim 2 weken. Is het te doen om beide te bezoeken?

    Nee. Er staat veel info onder de zoekfunctie: Newfoundland en/of Nova Scotia, vooral in 2010.

    >Uit eten? Debiel duur en er is slechts 1 cateraar per eiland en ieder restaurant heeft dus het zelfde (beperkte) menu. Groente is altijd een schep uit het grote koperkleurige blik met peentjes en doperwten.

    Ik vind beide eilanden zeker camper en/of kampeer eiland. (Hadden wij dat maar gedaan)

  • Analogkid

    Wat een stomme reaktie hierboven!

    Ik heb geen ervaring met Newfoundland en ook niet met tenten kamperen. Wij zijn met een camper (met 2 kinderen 10&12) van Toronto naar Halifax gereden en hebben dus een aantal campings in New Brunswick en Nova Scotia aangedaan. Prima campings, en ik heb ook tentjes gezien. Alle plekken hebben een firepit. ook heb ik wel eens gezien dat er een soort centraal huisje is, met een soort (primitieve) keuken. werd weinig gebruik van gemaakt. Wij hebben idd altijd een picknick tafel gehad bij elke plek. En natuurlijk kun je lekker eten in NS itt wat vorige poster beweert. Als je 2 weken hebt is Newfoundland en NS misschien wel wat veel. Wellicht is NS, PEI en stukje New Brunswick een beter idee voor 2 weken?

  • Jet

    Hallo Lisette,

    Wij kamperen al jaren met de tent in Canada/USA.

    Ik heb in al die jaren misschien 1 of 2 keer op een camping gestaan die geen picknicktafel had, en dat was dan nota bene op een duurdere private-campground.

    Behalve een picknicktafel vind je bij iedere plek een fire pit om een kampvuurtje te maken. Hier zit meestal een rooster aan bevestigd waarop je je keteltje water kan koken of je vlees kan roosteren. Hoewel ik zelf voor dat laatste gewoon een simpele gasbbq gebruik, voor 25 can.dollars aan te schaffen bij de eerste de beste Walmart of Canadian Tire.

    Een “kitchen shelter with wood stove” is een overdekt, gedeeltelijk aan de zijkanten dicht, gebouwtje op de camping met een aantal picknick banken en een houtkachel. Deze kachel heef een metalen bovenplaat waarop je je pannen kan zetten om te koken. Je moet deze kachel wel eerst zelf opstoken (of als je geluk hebt heeft een mede-kampeerder dat al gedaan en hoef je er zelf alleen af en toe een blok op te gooien). Dit is ideaal vooral als het kouder is of regent, dan zit je toch droog en warm. En het is vaak nog gezellig ook met de mede kampeerders.

    Over de prijzen van uit eten op NS en contreien durf ik niets te zeggen, dat is al te lang geleden. Destijds wel paar keer uit eten geweest en ik kan me niet herinneren dat dat buiten proporties was.

    Wat betreft je route: alleen al voor een “rondje” NS heb je minstens een ruime week nodig.

    Pak google-maps er eens bij en speel eens met de kaart, Halifax - St Johns - Halifax alleen al is een kleine 3000 km, het lijkt mij wat veel van het goede om dat in 2 weken te doen.

  • Mariska

    Hoi Lisette,

    Leuk dat jullie naar de Oostkant gaan! Wij vonden het in ieder geval prachtig. Kamperen is heel leuk, vooral in de national/provincial parks. Wij hebben gekampeerd met een tentje (als je zoekt op auteur: Mariska en alle datums kom je zeker weten posts tegen over onze reis naar Oost Canada, oa met tips over kamperen en de route).

    De hoogtepunten voor ons waren: Cabot trail (NS), Halifax (was wel tijdens de tall ships :), en Hopewell Rock(s) (NB). Ook was het park Mont Tremblant waanzinnig mooi, maar dit ligt boven Montreal.

    Om eten te maken hadden wij 1 klein campinggasje. Als je met meer dan 2 personen bent, is het misschien handig om er 2 te hebben. Op vuur koken hebben we ook vaak gedaan, maar dan moet het natuurlijk niet regenen. :) Denk dan aan vis/vlees en maiskolven of salade.

  • Mariska

    Hoi Lisette,

    Leuk dat jullie naar de Oostkant gaan! Wij vonden het in ieder geval prachtig. Kamperen is heel leuk, vooral in de national/provincial parks. Wij hebben gekampeerd met een tentje (als je zoekt op auteur: Mariska en alle datums kom je zeker weten posts tegen over onze reis naar Oost Canada, oa met tips over kamperen en de route).

    De hoogtepunten voor ons waren: Cabot trail (NS), Halifax (was wel tijdens de tall ships :), en Hopewell Rock(s) (NB). Ook was het park Mont Tremblant waanzinnig mooi, maar dit ligt boven Montreal.

    Om eten te maken hadden wij 1 klein campinggasje. Als je met meer dan 2 personen bent, is het misschien handig om er 2 te hebben. Op vuur koken hebben we ook vaak gedaan, maar dan moet het natuurlijk niet regenen. :) Denk dan aan vis/vlees en maiskolven of salade.

  • Kietree

    Hoi Lisette,

    Nova Scotia is het zeker waard om te bezoeken en hopelijk Newfoundland ook. NS hebben wij, inclusief Prince Edward Island en een stukje New Brunswick, vorig jaar met een camper bereisd. Daar hebben we 30 dagen de tijd voor genomen. Newfoundland gaan we volgend jaar met een camper bezoeken vanaf Nova Scotia. Dus over NF weet ik niets. Juli 2014 kan ik wel iets laten weten omdat we dan weer terug hopen te zijn van NF.

    2 weken lijkt me ook wat kort om NS+NFL te bezoeken maar misschien staan jullie vroeg op en reizen graag langere afstanden op een dag. 2 weken zou ik besteden aan NS. Cape Breton met Cabot trail is prachtig. Onze ervaring is ook dat er meestal een picknicktafel bij iedere plaats staat maar ik heb er niet zo opgelet of dit ook van toepassing is voor tentplaatsen.

    Prijzen in C$ die wij in juni 2012 betaald hebben voor uit eten met 2 personen zijn best divers. We nemen ook een fles wijn, voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en koffie. Best uitgebreid tafelen op ons gemak als we ´uit eten´ gaan.

    Ontbijt 18,46, diverse lunches 33+45+70+65+17,89+35+55, diverse diners 130+145+120+120. Inclusief fooi. Meestal bereiden we mbv een firepit op de camping een maaltijd. Bij stadscampings (geen firepit) of bij regen, nemen we alternatief.

    Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

    Fijne vakantie.

  • Lisette

    Hallo,

    Bedankt voor jullie antwoorden. Hier heb ik echt iets aan. Het wordt daar een tent en andere spullen kopen en dan zien we wel. Hopewell rocks en the cabot trail willen we iig zien.

    Groetjes, Lisette

  • Ton

    Bijgaand onze route door Nova Scotia en Prince Edward Island.

    zeker goed te doen, ongeveer 2800 kilometer en is ons zeer goed bevallen.

    Vliegen via IJsland en dan door naar Halifax.

    http://www.truton.info/html/route_2010.html

    Ton