Andere vakantielanden

  • Jet

    Loes, kan ik trouwens niet een keer met jouw man mee op zeereis ? :S

  • loes

    haha, Jet. hij kon op een mooie leeftijd thuisblijven omdat de mpij de schepen verkocht en nu hebben we alle tijd om te reizen. . hij had ook nog de wens om een transatlantische oversteek te maken met een schip dat daar voor gebouwd was en dat hebben we destijds gedaan met de QE11. southampton/ny. leuke ervaring en moet je zeker doen. het Suezkanaal ben ik ook doorgevaren en zou nog wel een keer door het panamakanaal willen. mischien iets in combinatie met Costa rica, want via panama city is een goede verbinding.

    hij heeft overigens lange tijd vanuit st johns, newfoundland gewerkt, maar dat was voor mijn tijd. hij zou er nog wel eens willen kijken, dus wie weet - volgende reis naar canada

  • loek

    Europa:

    Duitsland ,Frankrijk ,Spanje ,Italie, Madeira, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Belgie

    Buiten Europa:

    Uiteraard Canada, Maleisie, Nieuw-Zeeland, Aruba, VS (8x), Oeganda

  • MarcelD

    Europa:

    Ierland meermaals (mijn favoriet, ik moet ergens Iers bloed hebben), Noorwegen (mooiste natuur), België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland (indrukwekkendst)

    Buiten Europa:

    VS en Canada

    Verlanglijstje:

    Australië, Nieuw-Zeeland, IJsland, Argentinië/Chili, Alaska, (Zuid-)Afrika, Schotland (Hebriden), Canada (Nova Scotia), enz.

    kortom natuur, geen zon/zee/strand-type

    en de VS voor de zuidelijke staten voor de muziekgeschiedenis (New Orleans, Nashville, Memphis, etc.)

  • Mariska

    In Europa bezocht:

    Belgie (ook gewoond), Luxemburg (ook gewoond), Duitsland, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Italie, Ierland, Engeland, Kopenhagen, Praag, Wenen, Istanbul, Gran Canaria.

    Buiten Europa bezocht:

    Canada (2x)

    Wensenlijstje:

    Maleisie, VS (liefst treinreis van NY naar SF met een week Yellowstone ertussen), Scandinavie rondreis, Transsiberie express, Nieuw Zeeland en nog eens terug naar de Alpen.

    Als eerste staat Maleisie op het lijstje! En volgend jaar zomer ga ik sowieso naar Cyprus ivm congres.

    Het zal dus nog wel een hele tijd duren voordat we ooit weer terug naar Canada gaan (tenzij ik er dus bijv heen moet voor een congres).

  • Ruben en Roxana

    Al bezocht:

    Buiten Europa:

    Amerika (zuid west en NY), Canada, Dom. republiek, Haiti, Kenia/Zanzibar(huwelijksreis), Egypte, Tunesie

    Europa:IJsland (wilde ik heen va mijn tiende, en heb er bijna 20 jaar op moeten wachten), Noorwegen, Zweden, Ierland, Engeland, Schotland, Denemarken, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Malta, Polen, Tsjechie, Hongarije, Slovenie, Kroatie, Griekenland, Turkije, Cyprus.

    Waar wil ik nog graag heen:

    Thailand, Argentinie, Brazilie, Jordanie, Azoren, Nieuw-Zeeland, Costa Rica, cruise naar de Baltische Staten, Sevilla, Istanbul, St. petersburg,

    Mooiste landen: Noorwegen, Canada en IJsland ( Marcel, IJsland is zeker een aanrader!!, zelden zulke mooie watervallen gezien als daar (sorry, Canada).

    Mooiste steden: Praag, Budapest, Krakau, Madrid, Lissabon, Wenen

    Steden met leuke sfeer: San Francisco, Vancouver

    Gr. Roxana

  • Liesbeth

    Samenvattend zijn mijn mooiste reizen de kampeer vakanties in diverse Afrkaanse landen geweest. Met je tentje in de wildernis met alle dieren om je heen. Kampvuurtje, sterke verhalen….

    Enkele hoogtepunten:

    - grote trek in de Masai Mara

    - cheetah kill in de Serengeti

    - wildkamperen in Botswana (ongelofelijk mooi safari land)

    - wilde honden in Hluhluwe in Zuid Afrika

    - Lake Bunyoni in Oeganda

    Groet Liesbeth

  • Rentia

    Bezocht :

    Europa : Lapland, Frankrijk, Italie, Griekenland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Joegoslavia,

    Afrika : Tunesie, Egypte

    Azie : Thailand, Bali, Malediven

    Noord Amerika : VS, Canada

    Mexico, Dominicaanse Republiek, Cuba, Curacao, St.Maarten, Bonaire, Bahama's, St Lucia, Cayman Islands, Colombia, Guatamala, Barbados.

    Wensen, tja we hebben wat afgereisd maar toch nog wat wensen, te beginnen in eigen land!!

    Kitimat, BC op zoek naar de Kermodo bear ( spirit bear ), hopelijk volgend jaar te gaan doen.

    Churchill, polar bear, snorkelen met de beluga whale.

    Iets meer tropisch :

    Frans Polynesie, en iets dichterbij Hawaii.

    Maar ik geniet al net zo meer van vakantie in eigen land!!

    Rentia

    Eagleeyeadventures.com

    Campbell River, VI

  • vivke

    Binnen Europa hebben we alles wel zo'n beetje bezocht, Ierland was prachtig, Scandinavie ook, Zwitserland was een hoogtepunt. En verder zijn we ook veel naar de oostelijke landen geweest. Alles met de tent overigens. Het ligt er een beetje aan waar je van houdt, wildlife, wandelen, contact met lokalen…

    Verder zijn we naar de Azoren en Madeira geweest, voor een tussendoor vakantie, mooi te wandelen en landschappelijk ook erg mooi, maar niet voor langer dan een weekje. En in Mexico hebben we een keer winterzon opgepikt, ook daar hebben we rondgetrokken (zonder tent), maar als je dat op de bonnefooi wilt doen zoals wij, is het makkelijk als je wel een beetje spaans brabbelt.

    In z'n totaal springen er voor mij drie landen uit, die ook meteen onze mooiste vakanties vormden. Gedeeltelijk ook omdat ze het langst waren en de meeste voorbereiding vergden.

    Met stip op nummer 1 was Namibie, met de (dak)tent. Zelf alles uitgezocht, en op de bonnefooi gereisd en gekampeerd. Veilig en enorm mooi!! En in de droogtijd is de hoeveelheid wildlife onvoorstelbaar. Dan heb je het niet over tientallen, maar over honderdtallen.

    Nr 2 is onze vakantie van dit jaar, dus Canada geworden. Toelichting niet nodig op dit forum denk ik…

    En nummer 3 was Nieuw Zeeland. Landschappelijk vond ik het mooier/gevarieerder dan Canada (vulkanisch en subtropisch in het noorden, fjorden en bergen in het zuiden, Ierse heuvels -en schapen- rondom), ook wat makkelijker in de rij-afstanden en je kunt er prachtig wandelen en buitensporten. Maar landgebonden wildlife ontbreekt nagenoeg (de enige inheemse zoogdieren zijn vleermuizen), er is wel sealife overigens. Maar wij hadden een erg natte/koude zomer daar. Verder was het moeilijk om echt contact te krijgen met de NZ' ers en de reisafstand vanaf NL is wel maximaal. Daar moet je maar zin in hebben en het kost ook veel extra dagen in heen/terugreis en acclimatiseren ter plaatse.

    Wensen…teveel…

    Botswana - Bhutan - Vietnam/Laos - West Amerika, Patagonie. De komende tijd kunnen we dus nog wel vooruit. Ow ja, en een Noorderlichtreis. Op de terugreis in het vliegtuig konden we een paar dagen terug het noorderlicht bewonderen, toch ook wel erg mooi!

  • KatleenS

    In Europa: Nederland, Duitsland, Engeland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland

    Buiten Europa: Canada (6X), VS (4X), Nieuw-Zeeland, Bolivië, Argentinië, Peru, Chilli

    Nog op het verlanglijstje: Alaska, Costa Rica, Zuid-Afrika

    onze mooiste reizen waren die in Noord-Amerika omdat dit makkelijk te bereizen is met de kinderen. Wat we nog eens opnieuw willen doen is zeker Argentinië. Dit vond ik mooier en diverser dan Nieuw-Zeeland.