Route Oost-Canada

  • Patricia

    Hallo allemaal,

    In 2012 zijn wij naar het westen van Canada geweest en nu willen we in september naar het oosten. Er gaat dan ook een kleine jongedame mee die dan 7-8 maanden is.

    Na wat gepuzzel en gespeur op internet kom ik tot de volgende route:

    1 Vlucht Amsterdam-Toronto

    2 Toronto

    3 Toronto-Niagara 130 km

    4 Niagara-Huntsville 340 km

    5 Algonquin NP

    6 Algonquin NP

    7 Huntsville-Ottawa 350 km

    8 Ottawa

    9 Ottawa-Mont Tremblant 164 km

    10 Mont Tremblant

    11 Mont Tremblant-Montreal 145 km

    12 Montreal

    13 Montreal-Trois Rives 227 km

    14 Mauricie NP

    15 Trois Rives-Chambord 225 km

    16 St. Felicien Wildlife Zoo

    17 Chambord-Saguenay 85 km

    18 Saguenay NP

    19 Saguenay-Tadoussac 126 km

    20 Tadoussac

    21 Tadoussac-St. Urbain 117 km (met overtocht)

    22 Laurentides Wildlife Reserve

    23 St. Urbain-Quebec 105 km

    24 Quebec

    25 Quebec-Montreal 255 km

    26 Naar huis

    Vragen:

    * Is dit een logische route? We willen niet te veel kilometers per dag maken vanwege de kleine.

    * We hebben op zich nog wel 2 of 3 nachten extra te besteden: waar zouden jullie deze inplannen? Het gaat dan om extra nachten in de al bovengenoemde plaatsen.

    * In de steden Montreal, Toronto, Quebec en Ottawa hebben we telkens 1 volle dag, is dit voldoende?

    * We willen reizen met een huurauto en hotels. We hebben nog niks geboekt qua accommodaties, zijn we niet te laat hiervoor?

    * Hebben jullie tips voor onderweg of bezienswaardigheden/nationale parken op deze route?

    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Patricia

  • Analogkid

    Volgens mij heb jee een mooie route en lekker veel tijd. Bij Mont Tremblant / Montreal is Parc Omega, een soort safaripark met dieren van Canada, heel ruim opgezet en je kunt er in je eigen auto door. Erg leuk, als je er van houdt. Wij hebben een deel van jullie route gedaan in 2012. Of een dag in een stad genoeg is, is persoonlijk. Wij vinden een dag op zo'n vakantie altijd wel genoeg, maar doen ook wel eens stedentripjes van 3-4 dagen en vermaken ons dan ook prima!

    Ons reisverslag uit 2012: http://reisoostcanada.blogspot.nl

  • Kietree

    Hoi Patricia,

    De reis van Toronto naar Niagara Falls is niet ver maar toch hebben we 2 jaar geleden onderweg overnacht op een camping. Wij waren met een camper op pad, dat is natuurlijk weer anders dan met een auto en baby. Ik vond het gebied op weg naar Niagara Falls mooi, rustig en daarom hebben we dat op ons gemak bekeken en gereden. Niagara Falls is ook wel het een en ander te zien en doen, behalve de Falls.

    Algonquin NP zijn we niet geweest. De 3 grote steden, Montreal, Quebec City en Ottawa wel. Ik vond de steden een bezoek waard. Ze zijn alle 3 anders qua sfeer. We zijn er wel langer dan 1 volle dag geweest in alle 3 steden.

    Volgens mij zijn de plaatsen prima, of de route logisch is, kan ik niet zeggen. Ik zou thuis moeten zijn om e.e.a. te bestuderen hoe wij gereden hebben en wat we mooi vonden. Echter zijn we nu weer aan het genieten in Oost-Canada en op weg naar Newfoundland.

    Groet,

    Ine

  • Patricia

    Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Ine, nog een fijne reis!

    Vanuit Montreal gaan we richting parc Mauricie. Waar kunnen we dan het beste verblijven? Ik heb nu staan Trois Rives maar zag ook Shawinigan op de kaart staan. Welke is beter?

    Of misschien kan je ook wel in het park verblijven??

    Ik heb ook iets gelezen over hotel Sacacomie bij St. Alexis des Monts. Is dit ook een goede uitvalsbasis om Mauricie te verkennen of beter om hier apart 1 nachtje te doen en dan door rijden naar Mauricie/Shawinigan voor 2 nachten?

    Alvast bedankt weer!

  • Patricia

    Ik heb de route nu iets aangepast zodat we niet 2 x in Montreal zijn, maar alleen op het eind.

    1.Vlucht Amsterdam-Toronto

    2.Toronto

    3. Toronto-Niagara 130

    4. Niagara-Huntsville 340

    5. Algonquin NP

    6. Algonquin NP

    7. Huntsville-Ottawa 350

    8. Ottawa

    9. Ottawa-Mont Tremblant 164

    10. Mont Tremblant

    11. Mont Tremblant-St. Alexis des Monts 204

    12. St. Alexis des Monts-Shawinigan 61

    13. Mauricie NP

    14. Shawinigan-Chambord 225

    15. St. Felicien Wildlife Zoo en dorpje Val Jalbert

    16. Chambord-Saguenay 85

    17. Saguenay NP

    18. Saguenay-Tadoussac 126

    19. Tadoussac

    20. Tadoussac-St. Urbain 117

    21. Laurentides Wildlife Reserve

    22. St. Urbain-Quebec 105

    23. Quebec

    24. Quebec-Montreal 255

    25. Montreal

    26. Vlucht Montreal-Amsterdam

    27. Aankomst schiphol

    Wat vinden de kenners van deze route?

    Als jullie nog 2 nachten ergens mogen inplannen, waar zouden jullie dat dan doen?

    Nogmaals erg bedankt.