Telefoon geen bereik in Newfoundland, hulp gevraagd

  • Kietree

    Hulp gevraagd!

    Ben op vakantie in Newfoundland en heb geen bereik met mijn mobiele telefoon. Ook mijn partner niet, die in Nederland een andere provider heeft maar hij heeft geen abonnement en ik wel. Het is een tribandtoestel wat in Nova Scotia prima werkt. Daar kom ik vandaan. Ik probeer andere netwerken te zoeken maar de telefoon vindt er geen. Er moet hier dekking zijn van Bell en Telus, overal langs de kust. Heeft iemand suggesties hoe hier iets aan te doen. Wat ik belangrijk vind is om te kunnen bellen bij pech onderweg bijvoorbeeld naar Canadream of zo. De wegen zijn erg rustig, zien zelden campers dus bij pech onderweg sta je lange tijd langs de kant zonder hulp te kunnen inroepen.

    Overigens bevalt het hier prima!

    Alvast bedankt.

    Groet,

    Ine

  • Cees A

    3 mogelijke oorzaken:

    Over de hele wereld zijn grofweg vier typen GSM netwerken, 850, 900, 1800 en 1900 Mhz netwerken.

    De 900 en 1800 Mhz zendfrequentie's worden gebruikt in Europa, Azie en Latijns Amerika)

    De 850 en 1900 Mhz zendfrequentie"s worden gebruikt in noord-Amerika

    Een triple- of tri-band toestel is geschikt voor drie van bovenstaande netwerk typen, een quad band voor alle vier.

    Voor noord-Amerika heb je minimaal een zogenaamd triple-band of triband nodig, maar met zo'n tri-band “pak” je maar 1 van de 2 noord-Amerikaanse zendfrequentie's

    De beste dekking heb je met een quad band toestel, want dan “pak” je beide noord-Amerikaanse zendfrequentie's.

    In onbevolkte gebieden kan het altijd voorkomen dat er geen dekking is (ook niet met een quadband-toestel) en Newfoundland is nu eenmaal niet echt dichtbevolkt.

    Ik heb zelf vorig jaar meegemaakt dat mijn (quadband) toestel in Amerika niet meer werkte (wel verbinding, maar telefoneren was niet mogelijk)

    Bij thuiskomst contact opgenomen met Vodafone en het bleek dat de simkaart verouderd was. Ik kreeg van Vodafone een nieuwe simkaart en dit jaar werke alles weer perfect in Amerika.

  • Kietree

    Hoi Cees!

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Beide hebben we een quad band toestel, net even gecheckt. Mijn eerdere statement over tri-band toestel was dus niet juist. Het kan wel zijn dat onze simcards verouderd zijn want we doen er al enige jaren mee. Zowel Vodafone als T-Mobile. Het rare is wel dat het in Nova Scotia prima werkt en we varen over naar Newfoundland en uit met de pret.

    Mensen om ons heen (inwoners) bellen met hun mobiel dus er zijn netwerken. Zelfs in de op een na grootste stad van Newfoundland, Corner Brook, werkten onze telefoons niet en konden geen netwerk vinden. Daar begrijpen we niets van.

    Afijn, misschien heeft iemand nog andere ideeën?

    Groet, Ine

  • Tom010

    Hallo Ine,

    Als je toestel simlock vrij is kan je een prepaid simkaart van de lokale provider kopen en zou je moeten kunnen bellen.

    Gr. Tom

  • Kietree

    Hoi Tom!

    Bedankt voor je tip en ook dat hebben we al geprobeerd bij Telus en Bell maar ze hebben een ander formaat simcard dan we in onze telefoons hebben. Waarschijnlijk zijn de onze nog ouderwets groot??? Onze telefoons zijn simlock vrij.

    Toen hebben we gezocht naar de goedkoopste prepaid telefoon maar dat ging vanaf C$ 179 want de goedkopere modellen waren niet in voorraad. Dat vinden we toch best prijzig.

    Groet, Ine

  • Tom010

    Hoi Ine,

    Een beetje late reactie maar misschien kan je ergens een sim adapter op de kop tikken om zo toch een micro sim in je toestel te kunnen plaatsen.

    http://www.janox.nl/Webwinkel-Product-18980782/Micro-Sim-Adapter.html?gclid=CMP_qIS77b4CFanpwgod1kUAbw , een voorbeeld van wat ik bedoel.

    Gr. Tom

  • Kietree

    Hoi Tom!

    Helemaal geen late reactie, we zijn nog steeds aan het genieten op Newfoundland maar helaas nog steeds zonder telefoonbereik.

    Ik heb een simcard adapter in mijn telefoon zitten omdat het dual-sim is. Deze adapter heb ik laten zien toen ik een simcard wilde kopen maar ze zeiden bij Bell dat ze geen passende simcard hadden bij deze adapter. Toen was ik uitgepraat want ik kon niets meer bedenken. Bestaan er dan zoveel verschillende maten simcards?

    Misschien kunnen we het nog eens bij een andere provider proberen.

    Bedankt voor je tip. Je weet maar nooit wat de oplossing is.

    Groet,

    Ine

  • Tom010

    Hoi Ine,

    Voor zover ik weet zijn er 4 soorten simcards,

    Standaard sim, mini sim, micro sim en nano sim. Wellicht dat een andere provider weer een andere maat sim voert. Hopelijk heb je je telefoon niet nodig voor noodgevallen, naar huis bellen kan altijd nog via een telefooncel. Mocht je met pech oid komen te staan hang dan een witte doek aan je auto/camper, da's in Canada een teken dat je hulp nodig hebt.

    Gr. Tom

  • Kietree

    Hoi Tom!

    Dank je wel voor je hulp.

    Zijn vandaag weer bij een Bell-winkel geweest. De verkoper heeft zijn simcard in mijn eigen simcard-adapter gestopt maar zelfs dan wordt er geen signaal opgepikt. Onbegrijpelijk. Hij wilde wel een telefoon verkopen maar kostte minimaal C$ 150 met opstartfee etc.

    Op hoop van zegen voorlopig maar.

    Ik zal wit ondergoed gereed houden voor noodgevallen….(:P)

    Groet, Ine