Oost Canada

  • Hans en Amanda

    Hallo kenners van Canada

    Wij mijn man en ik willen volgend jaar in Juni 3 weken een rondrit maken door Oost Canada. We zijn vooral liefhebbers van het wild en willen dat graag fotograferen. We zijn al een aantal keren in het Chapleau crown game preserve geweest vanwege zijn vele zwarte beren die er te vinden zijn en natuurlijk in het Algonquin NP bekend om zijn elanden. Ook die zullen we nu weer in onze trip meenemen. Nu vinden we het nogal lastig om in dit gedeelte van Canada plekken te vinden waar we met een auto kunnen komen om het wildlife te zien. We zijn geen wandelaars vanwege mijn man zijn slechte rug en herseninfarct die hij een paar jaar geleden tijdens onze vakantie kreeg, dus afhankelijk van de auto. Wie kan ons nieuwe gebieden adviseren om vooral beren en moose te vinden. We willen liefst niet het franstallige gedeelte in. Nou weet ik wel dat je ze overal kunt tegenkomen maar we zoeken een gebied waar de concentratie wat groter is en we wat meer kans hebben om ze te spotten.

    We zijn bebieuwd of jullie ons helpen kunnen aangezien het forum veel over de West kant van Canada gaat, waar mijn persoonlijke voorkeur ook naar uitgaat trouwens. Maar we zullen zien.

    Vriendelijke groet Amanda

  • Maria

    het Algonquin NP bekend om zijn elanden?, vreemd een paar jaar geleden het park enkele dagen bezocht en geen elanden gezien.

    Wij zijn 4 weken met veel plezier door O Ca getrokken zonder echt op wild te spotten

  • Hans en Amanda

    Hallo Maria

    Het hangt er ook een beetje vanaf in welke periode je daar langs komt, wij waren er in juni en dan kun je goed elanden spotten met hun kalfjes. Wat later in juli en augustus trekken ze wat verder de bossen in, dat geld ook voor beren. En wild spotten is iets wat je leuk moet vinden natuurlijk, dat het een prachtig land en natuur is staat buiten kijf natuurlijk.

    Groet Amanda

  • Kietree

    Hoi Amanda,

    We hebben nu 3 maal Oost Canada bezocht maar vrijwel alleen wild gezien op Newfoundland. Ik weet niet of je dat tot Oost Canada rekent.

    Wij gaan met de camper op pad. Hebben een vakantie rondgetourd in Ontario en Quebec, weinig wild gezien. We zijn niet in Chapleau crown game geweest toen. Daarna een vakantie Nova Scotia, Prince Edward Island en New Brunswick. Ook hier niet veel wild, op PEI zijn helemaal geen beren. Afgelopen juni Newfoundland vanaf Nova Scotia. Wij vinden Cape Breton op Nova Scotia prachtig en zien daar wel vossen. Newfoundland kun je moose en caribou bijna niet missen. Populatie is groot.

    Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Succes met beslissen.

    Groet,

    Ine

  • Hans en Amanda

    Hallo Ine

    Dank je we zullen er eens in duiken en kijken of het wat voor ons is.

    Groeten Amanda

  • eric

    Hoi Hans & Amanda ,

    je zou vanaf Quebec (Baie-Comeau) door kunnen rijden naar Labrador , via de #389 , de Trans Labrador Highway ( #500 en #510) ( tussendoor nog heen en weer over de #530 naar Cartwright om walvissen te spotten ) uitrijden totaan Blanc Sablon en dan met de ferry naar Newfoundland.

    Kost je wel een dag of 6 minimaal , maar de TLH is fantastisch om te rijden. Nog steeds meer als de helft van de totale route is gravel , er zijn maar een paar stadjes langs de hele route ,

    en je kan er best wat wildlife spotten ( beren , elanden , caribou 's , stekelvarkens , wolven , vossen , eagles , walvissen , en niet te vergeten ijsbergen ).

    Je moet wel een beetje van niemandsland houden , het enige buiten de fantastische vergezichten die je tegenkomt zijn af en toe eens een vrachtwagen en misschien zelfs wel eens een andere tourist in een auto…

    Telefoonbereik heb je niet , alleen in de stadjes. Is een behoorlijke uitdaging , maar o zo mooi….

    Newfoundland heeft meer elanden per vierkante kilometer dan waar ook ter wereld , trek er op uit tijdens de ochtend en avondschemering , en kijk dan uit dat je ze niet op je motorkap krijgt…begin juni zie je er tientallen , vreten zich een hele maand vol en daarna spot je er steeds minder , liggen ze uit te buiken , en starten in september weer met helemaal vol vreten.

    Misschien iets te veel van het goede , maar als straks de hele TLH is geasfalteerd , is er geen aardigheid meer aan en komt waarschijnlijk het massa toerisme pas op gang…Wij vonden het in 2012 in ieder geval fantastisch.

    Foto's kan je hier en hier bekijken…

    Gr. Eric http://www.ericencarin.nl

  • Hans en Amanda

    Hallo Eric

    Ja dat klinkt allemaal geweldig, ik heb jullie foto`s en video`s bekeken en ben met je eens dat het een prachtig gebied is. Alleen voor wat wij in planning hebben staan wel wat te ver weg voor ons, omdat wij ook nog naar Chapleau en het Algonquin willen, daar zijn we toch wel een beetje verknocht aan.. Wellicht voor later eens om een hele vakantie aan te plannen. Ik zag trouwens op jullie foto`s niet echt veel wild staan, hebben jullie ze wel gezien en niet gefotografeerd? Jammer dat het niet gelukt is met de ijsbergen dat was vast erg mooi geweest. Bedankt dat jullie meegedacht hebben, we zullen kijken of we er later wat mee doen.

    Groetjes Amanda

  • eric

    Hoi Amanda ,

    nee hoor , wildlife zat , ook wel gefotografeerd , maar we waren meer onder de indruk van de weg en de omgeving…over een paar jaar willen we deze route nog een keer rijden , en dan kijken wat er veranderd is.

    Wildlife blijft altijd trekken , maar de foto's reflecteren meer de TLH…we klagen niet , wildlife heb je nooit genoeg gezien , maar onze site staat al vol met beren , elanden , vosjes ,herten , bald eagles etc….En er is op nederlandse sites niet zo veel te vinden over de TLH , vandaar.

    Veel plezier met je voobereidingen !

    Gr. Eric

  • Hans en Amanda

    Hallo Eric

    Ik zal je adviezen ook beslist opslaan, het komt misschien nog eens van pas. Fijn dat je toch nog even bevestigd dat er inderdaad wel wild is, ja op den duur heb je natuurlijk ook wel (even genoeg) van alle wildfoto`s maar ach, het blijft mooi. Net als de omgeving.

    Groetjes Amanda

  • Maria

    Hans en Amanda Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Eric

    >

    > Ik zal je adviezen ook beslist opslaan, het komt

    > misschien nog eens van pas. Fijn dat je toch nog

    > even bevestigd dat er inderdaad wel wild is

    , ja op

    > den duur heb je natuurlijk ook wel (even genoeg)

    > van alle wildfoto`s maar ach, het blijft mooi. Net

    > als de omgeving.

    > Groetjes Amanda

    2 jaar geleden 3500 km in de camper 4 weken door O Ca gereden incl diverse parken, nagenoeg geen bezienswaardig wild gezien, is ook niet ons doel geweest