Vancouver Island augustus 2018

  • netty

    Ik weet dat het nog even duurt maar volgend jaar willen we graag drie weken naar Vancouver Island. Ik heb het volgende schema maar ben er niet helemaal zeker van. 

    Graag hoor ik jullie reactie:

    dag 1:       aankomst Vancouver

    dag 2:       Vancouver

    dag 3:       Vancouver

    dag 4:       Vancouver – Nanaimo

    dag 5:       Nanaimo

    dag 6:       Nanaimo

    dag 7:       Nanaimo – Lund

    dag 8:       Lund

    dag 9:       Lund – Campell River

    dag 10:     Campbell River

    dag 11:     Campbell River – Quadra Island

    dag 12:     Quadra Island

    dag 13:     Quadra Island – Telegraph Cove

    dag 14:     Telegraph Cove

    dag 15:     Telegraph Cove

    dag 16:     Telegraph Cove – Port Alberni

    dag 17:     Port Alberni

    dag 18:     Port Alberni – Victoria

    dag 19:     Victoria

    dag 20:     Victoria

    dag 21:     Victoria – Vancouver – Brussel

  • Jos64

    Hoi Netty,

    Leuk dat jullie volgend jaar naar Canada willen gaan en jullie willen concentreren op VI en dat juich ik toe.

    Geen race tegen de klok het halve land door en veel tijd te besteden ter plekke.

    De route vind ik niet geheel logisch opogezet en ik zal dat even proberen te verduidelijken.

    Vanuit Vancouver gaan jullie eerst naar VI en dan meteen weer terug naar de Sunshine Coast en dan weer terug naar VI en dat is niet erg logisch volgens mij.

    Misschien is het handiger om vanuit Vancouver eerst de 2 overtochten naar de Sunshine Coast te nemen en naar Lund te gaan ( perfecte plek om te gaan kajakken, mochten jullie dat willen ).

    Vanuit Lund de overtocht naar Comox en door naar Campbell River (CR)en dan door naar Telegraph Cove (TC) en dat zouden jullie ook om kunnen ruilen.

    TC ligt 2,5 uur rijden verder als CR en met de ochtend overtocht vanuit Powell River is TC goed haalbaar en werken jullie weer terug richting CR en daarna  naar Nanaimo.

    De 2 dagen Vancouver aan het begin zouden ook aan het einde kunnen en dan kunnen jullie vanuit de stad zo terug naar het vliegveld en terugvliegen naar huis, zonder eerst op die ochtend nog de ferry te moeten nemen en door te rijden naar het vliegveld om de auto in te leveren en dat kan krap worden qua tijd die dag en is dat wel wat jullie willen?

    Als jullie met een camper reizen is dat nog een mogelijk groter probleem.

    Dan heb ik de vraag aan jullie waarom jullie niet naar de westkust willen, want Tofino/Ucluelet zijn prachtige plekjes en de 40 km kust daartussen heeft prachtige plekjes om van te kunnen genieten!

    Met 21 dagen ter beschikking is dat er echt wel bij in te plannen, want her en der zie ik ruimte die hiervoor gebruikt kan worden.

    Jos

  • netty

    Dag Jos,

    bedankt voor je uitleg. We huren een auto en hebben de eerste dagen Vancouver ingepland om aan het tijdverschil te wennen. Waarschijnlijk is het inderdaad handiger om eerst de sunshine coast te doen en dan naar Victoria Island te gaan.

    Tofino/Ucluet is niet ingepland omdat ik het als een dagtrip vanuit Port Alberni wilde doen. 

    In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga naar de route kijken met jouw tips en aanbevelingen in gedachten.

    Netty