Vancouver Island - kajakken en wildlife spotten

  • Gerda

    Hallo,

    volgend jaar gaan mijn broer en ik eind augustus/ begin september naar Vancouver Island en Sunshine Coast.

    Hebben jullie de ultieme tip m.b.t. waar je het mooist kan kajakken, Vancouver Island en/of Sunshine Coast. 

    En natuurlijk het spotten van walvissen. Er zijn zo veel aanbieders in Ucluelet/ Campbell River/Telegraph Cove, dat we er een beetje dol van worden. 

    Alvast dank voor je reactie!

    groetjes,

    Gerda

  • Jos64

    Hoi Gerda,

    Er zijn veel aanbieders op verschillende plekken en natuurlijk is het gemakkelijker om aanbieders aan te geven op plekken waar jullie heen willen en dat weet ik nu nog niet.

    In de algemeenheid zijn de meeste aanbieders okee en betrouwbaar. Kajakken op de Sunshine coast is erg mooi, maar ook vanuit Telegraph Cove, Tofino, Ucluelet en nog meer plekken zijn ze mooi. Footprint uit Powell River is een door Nederlanders gerund bedrijfje dat zowel eendaagse als meerdaagse tochten organiseert en ik ben al een paar keer met deze uitbater het water op geweest en naar volle tevredenheid. Vanuit Ucluelet kan je met Majestic Ocean leuke kajak tours doen en vanuit Telegraph Cove met North Island Kajak tours.

    Mijn mooiste tocht van allemaal was de tweedaagse tour met Footprint vanuit Okeover Arm naar de Susan Inlets en omgeving.

    Eendaagse tours met Footprint vanuit Lund naar de Copeland eilandjes is ook een hele leuke dag op het water!

    Walvissen spotten kan ook vanuit veel locaties en de mooiste tours vertrekken vanuit Campbell River en Telegraph Cove; dit omdat je tijdens tochten vanuit deze locaties veel meer kanzen hebt op het zien van ook andere diersoorten. Tours vanuit Tofino en Ucluelet gaan het open water op en daar heb je te maken met veel golfslag en in de binnenwateren tussen de eilanden veel minder.

    In Campbell River heb je de CRWW ( Campbell River Whale Watching - Hurricane Jack ) en het door Nederlanders gerunde Eagle Eye adventures die beide erg goed zijn en vanuit TC heb je Stubbs en vanuit het dichtbij gelegen Alder Bay heb je Seasmoke en die zijn ook allebei goed. Vanuit een plek als Victoria heb je ook whale tours, maar die gaan snel even heen en weer naar de walvissen / Orca's toe en daarna weer snel terug naar de haven voor de volgende groep passagiers.

    Neem de tijd voor een dergelijke tour en dat is 6 uur en daar gaan jullie echt van genieten.

    Jos

  • Gerda

    Hoi Jos,

    dank je wel voor al je tips. Super!!

    We hebben gezien dat er zo veel mooie tochten zijn, dat we keuzes moeten gaan maken.

    Dit helpt zeker daarbij. 

    Groetjes

    Gerda