Vancouver Island 2019

  • Jolie93

    Hallo,

    Na een tijdje afwezigheid op dit forum ben ik er weer met een topic. Dit keer om advies te vragen voor een planning van Vancouver Island. 2 jaar geleden hebben we al een groot deel van West-Canada ontdekt, maar hebben toen VI overgeslagen omdat dat te druk/gehaast werd. Nu zijn we eind augustus begin september opnieuw in Canada en willen nu VI meepakken. Onze planning ziet er momenteel als volgt uit, wellicht wil iemand hier naar kijken.

    28-08-2019: Vertrek Kelowna – Victoria via Pacific Coastal Airlines

    29-08-2019: Victoria

    30-08-2019: Vertrek Victoria – Ucluelet

    31-08-2019: Ucluelet/Tofino/Pacific Rim NP

    01-09-2019: Ucluelet/Tofino/Pacific Rim NP

    02-09-2019: Vertrek Ucluelet – Telegraph Cove

    03-09-2019: Telegraph Cove

    04-09-2019: Vertrek Telegraph Cove – Port Hardy

    04-09-2019: Vertrek Port Hardy – Vancouver via Pacific Coastal Airlines

    TC willen we graag heen vanwege het plaatsje ansich en om vanuit daar een beertocht te doen (3/9) en een walvistour op 4/9 om dan vervolgens tegen de avond te vliegen naar Vancouver.

    Tips/ideeën? Hoor het graag.

    Groetjes,

    Jolie

    Post was bewerkt op 02-03-2019 11:23 door Jolie93

  • Jolie93

    Eventueel Campbell River is ook niet uitgesloten i.p.v. TC, maar ik hoor wisselende verhalen over hoe leuk beide plaatsen zijn. Het lijkt me leuk het idillische van TC mee te maken, maar als dat onzinnig is gezien het verloop van de trip zijn er altijd nog mogelijkheden om anders te kijken…

  • Jos64

    Hoi Jolie,

    Tc is een apart plekje om te bezoeken, maar daar heb je eigenlijk maar een paar uur voor nodig. Het is inderdaad leuker om het te combineren met tours vanuit die plek ( of uit Alder Bay ) en eventueel de omgeving te verkennen ( Coal Harbour - Quatsino Sound ) en in September liggen er al veel zalmen bij Port Hardy in de baai en is het bij afgaand tij leuk om mee te maken dat de Eagles en beren zich te goed gaan doen aan de in de poelen achterblijvende zalmen. Campbell River is groter als TC en heeft ook wel het eea te bieden aan moois in de nabije omgeving en de tours uit zowel TC als CR zijn de beste die er zijn in die regio met de meeste kans op het zien van meerdere diersoorten.

    Het plaatsje Ansich zegt mij niks. Waar zou dat moeten liggen?

    Jos

  • Jolie93

    Hoi Jos,

    Bedankt voor de reactie! Ik had al gehoopt op een reactie van dé Canada kenner op dit forum.

    Wellicht is het dan toch leuker/mooier om naar boven te rijden. Ik heb inmiddels de planning wat omgedraaid (eigenlijk van onder naar boven lezen dus) en de keuze erin gegooid om wellicht op Vancouver te vliegen vanuit Kelowna en dan heen en terug de Ferry overtocht te maken. Dit omdat dit erg gaaf is en iets voordeliger.

    Ik ben nog een beetje aan het puzzelen met alles.

    Het plaatsje Ansich bestaat niet, ansich is het Nederlandse synoniem voor opzich.

    Mocht je nog input hebben betreffende deze reis/planning hoor ik het graag!

    Groet,

    Jolie

  • Jolie93

    Dit is de huidige planning.

    28-08-2019: Vertrek Vancouver – Nanaimo (BC Ferries)

    28-08-2019: Vertrek Nanaimo – Telegraph Cove

    29-08-2019: Telegraph Cove

    30-08-2019: Telegraph Cove

    31-08-2019: Vertrek Telegraph Cove – Ucluelet

    01-09-2019: Ucluelet

    02-09-2019: Vertrek Ucluelet – Victoria

    03-09-2019: Victoria

    04-09-2019: Vertrek Victoria – Vancouver (BC Ferries)

    Eventueel een nacht Victoria weghalen om bij Ucluelet aan te plakken past binnen de mogelijkheden. We vertrekken op 4/9 pas in de avond vanuit Victoria, omdat onze vlucht pas om 00.05 gaat vanaf Vancouver Airport.

    Vanuit TC willen we zowel een grizzly tocht als een whale tocht gaan doen. Hoor graag input over deze planning :).

    Groet,

    Jolie

  • Jos64

    Hoi Jolie,

    Ik kijk altijd zo naar een route dat als je een lang stuk gaan rijden om ergens naar toe te gaan moet dat ook de tijd ter plekke waard zijn en daarom raad ik altijd 2 dagen aan voor het Pacific Rim gebied, zodat je er maximaal van kunt genieten. 1 Dag aldaar is net tekort en in 2 dagen kan je het hele stuk tussen Tofino en Ucluelet verkennen. ( is 40 km kustgebied )

    Victoria's inner harbour is leuk om te bezoeken en neemt ongeveer een halve dag aan tijd om daar rond te wandelen. Ga je ook de musea bezoeken heb je een hele dag nodig ter plekke. Na middernacht vertrekken vanuit Vancouver is dus niet rechtstreeks naar Europa vliegen?

    De tours die ik vanuit TC gedaan heb was met Seasmoke ( vanuit Alder Bay ) en destijds nog op hun oude zeilboot de Tuan. Grizzly tours vanuit TC gaan naar de Knight Inlet en het is aan te raden om eerst de grizzly tour te doen ( mits mogelijk ) en dan heb je al de kans om onderweg de Orca's en bultruggen tegen te komen en kan je eventueel de tweede tocht besparen, ook al doe ik ook altijd gewoon allebei de tours als ik in TC of CR ben. Vanuit TC kan je ook een leuke kajak tocht maken mocht dit jullie interesseren. Vertrek vroeg vanuit TC als jullie naar Ucluelet gaan en probeer onderweg al de meeste stops te maken, zodat jullie op de terugweg vanauit Ucluelet door kunnen rijden tot Coombs ( door via de 4A ) en daarna lekker kalm aan langs de kust kunnen gaan rijden en vanaf Ladysmith de 1A kunnen gaan volgen en stoppen bij Chemainus en Cowichan Bay en eventueel nog tijd hebben om te stoppen bij Shawnigan Lake en Kinsol Trestle.

    Jos

  • Jolie93

    Hoi Jos,

    Klinkt goed. Een nacht van Victoria afsnoepen om bij Pacific Rim aan te plakken is dus niet erg? We vliegen inderdaad niet door naar Europa, we hebben een week New York eraan vastgeplakt.

    Leuke dingen in het vooruitzicht dus. Ik weet dat we nog heel wat missen van VI, maar ik weet ook dat het niet de laatste keer zal zijn dat we er komen (we willen ooit graag een keer naar Alaska middels de ferry vanuit Port Hardy).

    Bedankt voor je input, de planning ziet er verder goed uit?

    Groet,

    Jolie

  • Jos64

    Hoi Jolie,

    Persoonlijk zou ik altijd het Pacific Rim verkiezen boven Victoria als natuurmens, maar als je beide kunt combineren is het altijd goed.

    Pas op 3 september naar Victoria vertrekken en op 4 september pas eind middag naar Vancouver gaan is goed te doen.

    Een eventueel alternatief is op 2 september in de loop van de middag pas weg te gaan vanuit Ucluelet ( verblijf daar dan 1,5 dagen ) en te rijden tot aan de regio Parksville en de volgende ochtend door gaan rijden richting Victoria en daar aan het begin van de middag aan te komen.

    De route is verder goed opgezet.

    Jos

  • Jolie93

    Hoi Jos,

    Super bedankt. Ik ga hier verder mee puzzelen. Zelf ben ik al eens op VI geweest (2009), maar enkel Victoria - Nanaimo en terug. Victoria toen in 1 dag gezien. Chemainus ook geweest, en daar gaan we zeker nu ook weer stoppen.

    Ik ga verder met de tips en denk dat de planning nu aardig definitief is. 2 dagen/3 nachten Ucluelet, waarschijnlijk. Ik weet bijna zeker dat er in ieder geval 1 nacht van Victoria af gaat en bij Ucluelet erop gaat, al dan niet evt. verdeeld middels een stop in Parksville.

    Veel rijden/reizen is het sowieso en 2 jaar geleden ging dat zonder moeite. Dat hopen we nu weer! De zin wordt in ieder geval steeds groter. Alleen de voorpret van het plannen is al leuk :).

    Bedankt voor je input!

    Groet,

    Jolie

    Post was bewerkt op 09-03-2019 00:36 door Jolie93

  • Jolie93

    Hoi Jos,

    Nog 1 vraag. Zou je de route beginnen in Victoria of in TC? En richting TC de 19A of de 19? Welke is mooi om te pakken?

    Kortom, er zijn 2 soorten planningen.

    28-08-2019: Vertrek Kelowna – Vancouver

    28-08-2019: Vertrek Vancouver – Nanaimo (BC Ferries)

    28-08-2019: Vertrek Nanaimo – Telegraph Cove

    29-08-2019: Telegraph Cove

    30-08-2019: Telegraph Cove

    31-08-2019: Vertrek Telegraph Cove – Ucluelet

    01-09-2019: Ucluelet

    02-09-2019: Ucluelet

    03-09-2019: Vertrek Ucluelet – Victoria

    04-09-2019: Vertrek Victoria – Vancouver (BC Ferries)

    05-09-2019: Vertrek Vancouver – New York

    Of:

    28-08-2019: Vertrek Kelowna – Vancouver

    28-08-2019: Vertrek Vancouver – Victoria (BC Ferries)

    29-08-2019: Vertrek Victoria – Ucluelet

    30-08-2019: Ucluelet

    31-08-2019: Ucluelet

    01-09-2019: Vertrek Ucluelet – Telegraph Cove

    02-09-2019: Telegraph Cove

    03-09-2019: Telegraph Cove

    04-09-2019: Vertrek Telegraph Cove – Nanaimo

    04-09-2019: Vertrek Nanaimo – Vancouver (BC Ferries)

    05-09-2019: Vertrek Vancouver – New York

    Wellicht zou je nog 1x een blik willen werpen..

    Groet,

    Jolie

    Post was bewerkt op 09-03-2019 14:06 door Jolie93