Taalreis Canada?

• Ann B.

En vanuit Vancouver ben je op 3 uurtjes in Seattle en op 2 en een half uur bij de Seattle Premium Outlet Mall ! ;) Wat ik zo geweldig vind aan Vancouver is dat je op een 20 minuten rijden van het stadscentrum in de ongerepte natuur zit en boven op de bergen kan zijn…heeeeerlijk! :)

Veel succes met de beslissing!

Groetjes,

Ann :)

PS: Als het Vancouver wordt en je wil wat tips voor wat mooie plekjes te zien…laat maar iets weten, he! :D

• Liesje

Hoi Vlinder,

In 2006 heb ik de maand januari doorgebracht in Vancouver om daar een engelse cursus te volgen.

Nu was dit niet waarvoor ik in principe naar Canada ging, maar het was deel van het Farmstay programma dat ik via Travel Active heb gevolgd.

Ik ben niet zo'n stadsmeisje, maar van Vancouver ben ik met de dag meer gaan genieten.

Contacten maken doe je snel (is mijn ervaring). Alle leerlingen zitten nl in hetzelfde schuitje en trekken daarom veel met elkaar op.

Ik woonde bij een gastgezin, wat ook heel leuk is, omdat je - als je naar Canada gaat - toch ook Canadezen wil leren kennen.

Er is ontzettend veel te doen en te zien en vanuit de school (Vanwest college) werden ook regelmatig trips georganiseerd.

In Toronto ben ik ook geweest, maar als ik nog eens moest gaan (ga ik ook, in september!!) zou ik weer voor Vancouver kiezen.

Wil je meer weten, dan hoor ik het wel. Veel succes met de voorbereidingen in ieder geval!

Groetjes Liesbeth

• Liesje

www.vanwest.com

Dit is het adres van de school waar ik de engelse cursus heb gevolgd. Er is er een in Vancouver en in Kelowna.

De school in Vancouver staat in het centrum en daar is makkelijk te komen met het openbaar vervoer (skytrain).

Vlakbij een aantal winkels, banken (ook niet geheel onbelangrijk : ) en restaurantjes. Ook op loopafstand van Canada Place en … even terugdenken … ja, ook op loopafstand van Gastown.

In Kelowna ben ik niet geweest, maar een andere prikpagina bezoeker vast wel!

Gr. Liesbeth

• Vlinder

Hoi,

Wow, wat wijs. Lijkt me ook wel stoer farmstay! Maar nu moet ik het toch houden op 4 weken cursus. Anders wordt het te duur en te lang. Maar lijkt me ook al geweldig!

Heb je veel excursies enzo gedaan toen je daar die maand zat?? En wat dan allemaal?

Jitske.

• Liesje

Vanuit school georganiseerd heb ik o.a. een dagtrip naar Whistler (skigebied, waar je ook prachtig kunt wandelen) en Victoria (stad op Vancouver Island) gemaakt maar we zijn bijvoorbeeld ook naar een ijshockeywedstrijd geweest.

Elke vrijdagmiddag bezochten we met onze klas een museum, daar zijn er ook meer dan genoeg van. Het Anthropology museum vond ik een van de mooiste, heel veel te zien over de First Nations.

Stanley Park. English Beach, Capilano Bridge en gewoon rondwandelen en de sfeer proeven. 't Regende wel heel veel trouwens, maar daar zijn wij hollanders wel aan gewend, toch? ; )

Liesbeth

p.s. als je ‘t leuk vind, ik sta nog op internet met mijn waarbenjij site, alleen staan er geen foto’s meer op.

www.liesbethgrootenboer.waarbenjij.nu

• Vlinder

Hoi,

Geweldig om je blog te lezen!!

Ik wacht nu nog op de brochure van Lisa Taalreizen en hoop dan definitief mijn besluit te gaan nemen. Op 1 staat toch nog steeds Vancouver, al trekt Toronto ook nog wel, haha.

Is het leven in Vancouver duur?

Jitske.

• Cor

test

• Cor

testhoezo