Route & vlucht

  • esther

    Hoi allemaal. Ik volg dit prikbord al langere tijd omdat wij vakantieplannen naar Canada BC hebben (zomer 2009).

    Wij zijn een gezin met 2 kinderen van dan 8 en 12 jaar oud. Wij hebben eerder reizen met de kinderen naar Kenia, Costa Rica en Tanzania gemaakt en houden erg van de natuur. Belangrijk uitgangspunt voor ons is dat de afstanden die we willen afleggen, niet te groot mogen zijn. We willen alle tijd hebben om als we onderweg wat mooist/leuks zien, te kunnen stoppen. Om het voor de kinderen niet te druk te maken willen we zoveel mogelijk overal 2 nachten blijven. Verder zijn de kinderen gek van water (strand/meertje/enz.).

    Wij kunnen ca. 3 weken weg en zijn tot nu toe (mede met hulp van al jullie verhalen & tips op deze site) op de volgende route gekomen: Amsterdam - Calgary, 2 nachten in Calgary, 2 nachten in Banff, 3 nachten in Jasper, 1 nacht Clearwater, 2 nachten Penticton, 2 nachten Harrison Hot Springs, 1 nacht Campbell River met aansluitend 2 nachten Knight Inlet Lodge, 2 nachten Tofino, 2 nachten Victoria, 2 nachten Vancouver, Vancouver - Amsterdam.

    Wat vinden jullie ervan? Zijn er plekken die we volgens jullie beter kunnen overslaan of die jullie juist missen in onze lijst?

    Tenslotte een vraag over de vluchten. Vorig jaar vloog Martinair op Calgary en Vancouver. Dit jaar zien we Calgary niet meer op de site van Marinair staan. Welke luchtvaartmaatschappij adviseren jullie ons? Behoorlijke beenruimte is een wens aangezien mijn man bijna 2 meter lang is.

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie reakties.

    Groetjes, Esther

  • Marcel

    Hoi,

    Air Transat is momenteel de enige maatschappij die gedurende de zomermaanden rechtstreeks op Calgary vliegt. Beenruimte is bij die maatschappij soms wel een probleem, alhoewel alle toestellen momenteel omgebouwd worden/zijn voor minder stoelen, en dus meer beenruimte. Je kan bij die maatschappij wel stoelen reserveren, dus bijv stoelen reserveren bij een nooduitgang is een mogelijkheid; die stoelen hebben genoeg beenruimte.

    Air Canada (via Frankfurt/Londen-Heathrow), Lufthansa (via Frankfurt), British Airways (via Londen-Heathrow) en KLM (via Minneapolis) zijn andere mogelijkheden om in Calgary te komen, zij het met 1 overstap.

    Succes,

    en mocht je vragen over Calgary hebben, hoor ik het graag.

    Marcel

    Calgary

  • fraenziott

    Hoi Esther,

    Persoonlijk vond ik Calgary een weinig boeiende stad en ik vind daar dan ook een nacht voldoende. Daarvoor zou ik deze aan Clearwater spenderen, want Wells Gray is een werkelijk schitterend park, waar je makkelijk een hele dag of meer door kunt brengen. Je zou daar bij voorbeeld een kano kunnen huren op de Clearwater Lake, een hele leuke bezigheid zeker ook voor de kinderen.

    Misschien zou je ook een nacht in Harrison Hot Springs kunnen schrappen en een dagje langer in Vancouver verblijven, want ook daar valt voor kinderen genoeg te zien en te doen. Denk bij voorbeeld aan een fietstocht door Stanley Park, een bezoek aan het aquarium of gewoon een dagje luieren en zwemmen op het strand.

    Groetjes,

    Franziska

  • Berry

    Hoi Esther,

    Ik zou inderdaad een nacht Calgary doen(bv Fort Calgary),Banff & Jasper is prima.Clearwater bij het fantastiese Wells Gray Park is inderdaad de moeite om 1 nacht langer te blijven.

    Dan door naar Kamloops,Merrit, richting Kelowna,Penticton,dan kom je in de Okanagan.Dit gebied staat bekend om zijn fruitteelt en wijngaarden,overal kom je groente en fruitkraampjes tegen,en je kunt overal genieten van Canadese wijnen.Voor de kinderen is het leuk vertoeven,want overal heb je strand,water en speelmogelijkheden.Het kan er behoorlijk droog en warm zijn,dus smeer je kroost goed in.Dan zou 1 nacht Manning park leuk(lightling Lake) zijn met kans op beren,en voor de kinderen is het leuk om met de grondeekhoorntjes te spelen.En tussen Hope en Chilliwack heb je Dinotown,een leuk klein pretparkje in de stijl van Dino's met waterfontijnen etc.Chilliwack heeft ook de Trans Canada waterslides een waterpark met 10 spectaculaire glijbanen en speciale glijbanen voor de kleintjes,dus vanuit Harrison hot springs zo te bereiken.

    1 nacht Campbell River(Salmon Capitol of the World), bezoek Elk Falls Park met zijn mooie watervallen.

    2 nachten Knight Inlet Lodge (geweldig).

    Als je op weg gaat naar Tofino stop in het leuke plaatsje Coombs met zijn leuke winkeltjes en bezoek Cathedral grove met zijn oerbomen.

    2 nachten Tofino,maak een walvistoer,wandel over het strand van Long Beach,

    bezoek het Wikaninnish center, en ga ook naar Ucleulet.

    Als je van Parksville naar Victoria rijdt,kom je door Chemaines met zijn indrukwekkende muurschilderijen,en door Duncan,dit plaatsje staat bekend als totum town,door de hele stad vind je heel veel totumpalen,en zie je hier heel veel first-Nations die laten zien hoe ze een totumpaal maken van rode of gele ceder.

    2 nachten in Victoria,maak hier een leuke Orca toer.Kijk ook langs de kade naar de kunstenaars,bezoek de Empress, parlementbuildings,of het Royal British Columbia museum met het Thunderbird park( een indrukwekkende collectie totumpalen) waar je ook de Indiaanse kunstenaars aan het werk ziet.

    Vancouver is van alles te doen,inderdaad Stanley Park,Granville Island,Grouse Mountain,Capilano Suspension Bridge,British Columbia Museum of Anthropology,

    Gastown,Chinatown,Vanvouver aquarium,U.B.C.Aquatic Centre (groot zwembad),

    SplashDown Park,Vancouvers enigste waterglijbanen park met 13 glijbanen,dit zit vlak bij de Tsawwassen Ferry Terminal,geweldig voor kinderen.

    Het vliegen.

    Als je man bijna 2 meter is kun je het beste vliegen met Air-Canada,KLM.

    Air transat staat bekend om weinig beenruimte,tenzij je voor Club Class gaat.

    Berry

  • Marcel

    Wat zijn we weer positief over Calgary ….. lekker hoor.

    Natuurlijk gaat iedereen voor de natuur, en is Calgary voor de meeste de start en/of eindplaats van de reis … maar ook met kinderen is hier genoeg te doen om enkele dagen te verblijven.

    Heritage Park, Calaway Park (natuurlijk niet erg groot, maar leuk genoeg om met de kinderen zeker een halve dag zoet te zijn; daarnaast is er ook Calgary Zoo.

    Moest ik effe kwijt.

    Marcel

    Calgary

  • karin

    Ook ik woon sinds kort in Calgary en ben het met Marcel eens; veel meer te doen dan je denkt.

    Maar als je calgary perse wilt overslaan, wat te denken van het Royal Tyrell museum in Drumheller met zijn dino's en een field tour in dinosaur prov. park.

    Super voor die leeftijdsgroep

  • Berry

    Ik ben niet negatief over Calgary……….

    Moest ik ook effe kwijt.

    Berry

  • Toon

    Hoi Esther,

    Leuk dat je kinderen ongeveer de zelfde leeftijd hebben als de onze toen wij vorig jaar naar Canada gingen!

    Je hebt zeker gelijk om het rustig aan te doen en niet te veel te overhaasten. je kunt toch niet alles zien, hoe graag je dat ook wilt.

    Ondanks dat Calgary een leuke stad is zou ik er ook maar 1 nacht verblijven en zoals al eerder door iemand anders gesuggereerd, naar Drumheller gaan. Dat vinden de kids werkelijk geweldig! Niet alleeen het museum maar ook de Largest Dinosaur in the world!

    Verder ziet je route er heel leuk uit. Wells Gray Park schijnt ook heel mooi te zijn maar wij zijn er niet zo heel lang geweest omdat het weer niet zo best was.

    Je schrijft 3 nachten Jasper. Ik neem aan dat je Jasper NP bedoeld? In Jasper zelf is namelijk niet zo heel veel te doen.

    Enfin, wil je lezen welke route wij gedaan hebben en wat we allemaal beleefd hebben en wat we er van vonden, dan kun je op onze site kijken.

    Rondje West Canada

    Adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • fraenziott

    Sorry Marcel,

    Het was niet mijn bedoeling iemand te beledigen. Ik geef toe, dat ik waarschijnlijk te weinig tijd genomen heb, om Calgary echt te leren kennen. Misschien moet ik me de volgende keer door jou laten rondleiden en zal ik versteld staan van wat er in deze stad alles te ontdekken en te beleven valt.

    Maar goed ik ben dan ook niet echt een stadsmens en houd meer van de natuur. Vandaar dat mijn prioriteit meer bij de natuurparken ligt.

    Groetjes,

    Franziska

  • Fre Westerbaan

    Wij (2 pers) vertrekken (als alles goed gaat) op 28 augustus naar Vancouver en hebben daar 2 nachten gereserveerd, dan naar Chemainus op het eiland 1 nacht en dan Tofino 2 nachten. Dan naar Whistler 1 nacht, 100 mile house 1 nachten, Valemount 2 nachten (WG Park) Hinton 3 nachten (Jasper NP) dan Banff 2 nachten, Revelstoke 2 nachten, Osoyoos 2 nachten en Hope 2 nachten.

    We hebben via Expedia.nl de vlucht de huurauto en de hotels zelf geboekt.

    Dat scheelt heel veel geld. We zijn voor de vlucht en 3 weken Alamo auto incl alle verzekeringen en extra's nog geen 1600 euro kwijt, we vliegen rechtstreeks naar Vancouver. De hotels kosten ons nog geen 12400 euro voor allemaal.

    Bij de reisbureaus hier in Nederland betaal je per persoon, terwijl je via Expedia een kamer kunt boeken met bv voor jullie 2 2pers. bedden, je betaald n.l. in Canada per kamer en niet per persoon. Wij kijken er erg naar uit en denken een mooie route uitgezocht te hebben.