Weer terug.....reisverslag van onze ervaringen;-)

  • emma

    Hallo allemaal,

    Wij zijn weer terug uit een prachtig Canada. Allereerst ontzettend bedankt voor alle tips en antwoorden die wij hebben gekregen van jullie. En Ann, thanks voor de mooie website die je met ons deelde;-)

    Wij hebben gevlogen met Air Transat. Een goede maatschappij en een keurige heen en terugvlucht gehad. Wij hebben wel stoelen gereserveerd (en extra voor betaald) voor beenruimte en dat was wel nodig….de stoelen zijn wat smaller en krapper…..maar voor ons was het prima!

    De camperhuur bij Canadream zullen wij niet meer doen….we zijn wel prima geholpen en alles wat goed geregeld alleen de camper was zoooo oud…..wij konden niet eens naast elkaar liggen aangezien het bed scheef, doorgezakt en oud was….kortom sleche nachten;-)

    Hiervoor zullen wij zeker nog een klacht indienen ondanks een kleine korting die wij op het eind kregen….deze camper had niet verhuurd mogen worden!

    Maargoed, de vakantie was geweldig. Wel drukker dan Alaska en vanaf Vancouver naar Whistler veel wegwerkzaamheden.

    Vancouver, Whistler was prachtig.

    Well Grey Park (Clearwater) een aanrader. Zoveel wild gezien….gewoon niet meer de camera gepakt zoveel beren gezien;-)

    Advies voor bearspray, doe het gewoon. Het is 25dollar en je loopt gewoon een stuk rustiger….;-)

    Wij hebben zoveel zwarte beren gezien, zelf in centrum van Whislter, geweldig!

    Elanden, elks, herten, eekhoorns, caribou……teveel om op te noemen.

    Grizzly beren niet gezien.

    Ook de safari bij Blue River is een aanrader. Beren met kleintjes gezien in een boom, prachtig! De excursie duurde officieel een uur maar bij ons werd het 2,5 uur en namen echt de tijd, super!!

    Het rijden duurt wel wat langer. Dit ivm de snelheden die toegestaan zijn.

    Wij hebben gelukkig maar een lange rit gehad. Ook een nacht sneeuw (15 cm gevallen) bij Colombia icefield, wat een ervaring!

    Kortom het was geweldig met Emerald Lake als mooiste meer!

    Vancouver als mooiste stad

    Well Grey Park als mooiste Park met meeste wildlife!

    Calagary een tegenvaller qua stad en natuurschoon

    Johnson Lake romantisch en rustig

    Camping in Banff prachtige uitzichten

    Camping in Clearwater (golf RV) schoonste sanitair en super mooie colibri' s!

    Ranch bij Clearwater lekkerste verse zalm.

    Canadream eenmalige ervaring

    Air Transat prima maatschappij

    Airport Calgary, prima locatie om koffer tijdelijk in depot te plaatsen

    De mensen in Canada super vriendelijk en behulpzaam zijn

    Goed weer gehad, 2 dagen regen

    Jasper lekkerste broodjeswinkel: bearpaw! (aanrader)

    Voor meer vragen over campings, route, ervaringen hoor ik het graag.

    Groetjes

    Emma

  • emma

    Oja, en Aeroglobe een geweldige reis organisatie!!!

  • Monique

    Fijn, weer zo'n positief vakantieverhaal!

    Ik heb een vraagje over de weg tussen Vanc en Whistler..levert dat files op?

    En welke campgrounds hadden jullie in the Rockies?

    Alvast bedankt,\monique

  • emma

    Hoi Monique,

    Wij hebben er wel een stukje langer over gedaan. Het wordt telkens een weg en de camper rijdt niet zo snel (dit met de trekkracht de bergen op…)

    Volgens mij doe je er een half uurtje langer over. Is verder prima te doen hoor.

    Campgrounds:

    Vancouver: http://www.capilanorvpark.com/ praktisch gelegen en met de mall, vijf minuten afstand en 10 minuten de bussen naar centrum Vancouver.

    Schoon sanitair wel wat druk

    Whislter: http://www.whistlercamping.com/home.html

    keurig verzorgde camping. 20 minuten door bos naar Centrum Whislter.

    Leuke midgetgolfbaan

    Clearwater: http://wellsgraygolf.com/. prachtig rustig gelegen. Erg mooi en heel veel colibri' s. Echt een aanrader

    Colombia Icefield: Columbia Icefield Campground, geen voorzieningen maar prachtig!!

    Japser: http://www.whistlercamping.com/ leuk gelegen en heel veel elkjes door de caming

    Lake Louise: Lake Louise Trailer. De enige camping bij dorpje. Ideaal gelegen en 5 km van meer Lake Louise en 8 km van Emerald Lake!!

    Banff: Tunnel Mountain Village, Mooie uitzichten, heerlijke douches (met massagestraal)

    Groetjes

    Emma

  • Maria

    ondanks hun Canadream reservering ???

  • Ann B.

    Hoi Emma,

    Leuk te horen dat jullie zo'n mooie vakantie gehad hebben! Zo'n verslagen zijn altijd leuk om te lezen. Ik ben blij dat mijn route jullie ook wat heeft kunnen helpen, daar staat ze namelijk voor op internet. :)

    Geniet nog lekker wat na! ;)

    Groetjes uit Vancouver,

    Ann :)

  • laura

    Hoi Emma,

    Wta leuk om te horen dat mensen zo'n goede ervaringen met canada hebben, krijg ik alleen maar meer zin om te gaan. ik ga in september voor 4 weken!

    Vraagje je schrijft over de Safari bij blue river. Nu zie ik dat het plaatsje blue river bij Mount robson in de buurt ligt maar is hier ook de safari?

    groetjes laura

  • Toon

    Hoi Laura,

    Blue River ligt halverwege Clearwater(Wells Gray PP) en Valemount. Toch nog een aardig stukje rijden hoor vanaf Mount Robson.

    Wij hebben de safari ook gedaan. Heel erg mooi!! Uiteraard moet je ook hier weer het geluk hebben om dieren te zien. 1 soort zul je er zeker zien, MUGGEN!!!

    Greetzz

    Toon

    Rondje West Canada

    adres: http://communities.zeelandnet.nl./data/canada_travelers/index.php?page=1

  • laura

    hey toon,

    super bedankt voor je antwoord, ik heb het gevonden op de kaart, hier komen wij ook langs, dus ik heb de safari op mn to see lijstje gezet.

    Ben erg benieuwd.

    groetjes laura