Vraagje over route

  • Gaby&Erik

    Hoi hoi,

    6 september gaan wij voor 14 dagen naar canada, en over

    de route zitten wij flink na te denken nu.In Calgary landen en vertrekken

    wij.

    Crossfield is een plaatsje die wij als 1e willen bezoeken, omdat ik daar

    als klein meisje gewoond heb.

    Iemand nog iedeen over hoe verder ?? Zelf hadden wij een heel rondje bedacht.

    Calgary, Crossfield, Drumheller, Red Deer, via Rocky Mountain House…het Jasper park in te gaan, dan naar Jasper, kamloops , Banff en terug naar Calgary.

    Is het gebied tussen Jasper en Kamloops mooi om te bezichtigen ??

    Groetjes Gaby

  • Kaka

    Hallo Gaby

    De route tussen Jasper en Kamloops wordt door veel mensen als lang en een beetje saai bestempeld. Zelf vind ik dat laatste erg meevallen, al is het niet het meest spectaculaire route met vele hoogtepunten. Het hoogtepunt (letterlijk) is in het eerste gedeelte, als door/langs Mount Robson provincial park rijdt. De piek van de hoogste berg van Canada steekt vaak tot in de wolken en is dus vaak niet zichtbaar. Bij het informatie centrum start wel een mooie wandeling. Het hoogtepunt (figuurlijk) is het Wells Gray provincial park, gelegen 40 km ten noorden van Clearwater. Dit park is de reden waarom veel mensen deze route kiezen. Het is een heel mooi park met prachtige watervallen. Een aanrader om te bezoeken. Verder naar Kamloops wordt de natuur droog en dor. Kamloops zelf vind ik ook schreeuwerig. Deze omgeving spreekt mij minder aan.

    groeten,

    Koen

  • Double Dutch

    Ik denk dat je flink mag doorrijden als je dat in 14 dagen wil doen…….Vooral als je ergens een dag langer zou willen blijven (bijvoorbeeld Crossfield waar je gewoont hebt, daar ben ik voor het gemak maar even vanuit gegaan).

    Het kán wel…bij elkaar is het zo'n 1900 kilometer rijden.

    Misschien is het een idee om na Jasper richting Yoho National Park te gaan en van daaruit de Rockies in en terug naar Banff/Calgary……

    Dan zit je zo ongeveer op de 1250 kilometer (afgerond) en ik vond Yoho ook écht fantastisch….

    't Is maar een ideetje…..

  • Berry

    Wat je kunt doen is:

    Calgary,Crossfield Red Deer,Jasper,Valemount,Wells Gray Park,Kamloops,

    Revelstoke,Kimberly,Waterton Lakes NP,Calgary.

    Of bij Revelstoke,Golden,Lake Louise,Banff, Calgary.

    Deze route hebben wij ook al is gedaan in 15 dagen!

    Succes,

    Berry

  • Gaby&Erik

    Hoi hoi,

    Bedankt voor de iedeeën.!! We zullen het op de kaart even gaan

    bekijken.

    Zelf dacht ik ook al aan bij Calgary gewoon naar boven te gaan naar Edmonton,

    Jasper, Banff en terug naar Calgary.

    Drumheller en kamloops dan overslaan, maar Drumheller is toch echt een aanrader????

    groetjes :):)

  • ruud

    http://www.traveldrumheller.com/ misschien dat je het dan weet of je daar toch heen wil…in ieder geval veel plezier want de routes zien er zeer goed uit, we hebben deze zelf ook een groot deel gedaan. Jammer dat je niet wat langer kunt gaan.

    ruud

  • Gaby&Erik

    het is idd jammer ruud, maar het is een cadeau wat we gekregen hebben

    voor onze bruiloft.:) een geweldige huwelijks reis toch :):)

  • ruud

    Dat is idd een supermooi cadeau; dan klaag je niet…….maar geniet je DUBBEL.

    gr.ruud

  • Gerard-W

    Wat een geweldig mooi cadeau om te krijgen, de route die jullie willen rijden hebben wij ook grotendeels gereden en in iets ander tijdsbestek. Wij zijn de eerste maandag met de familie naar drumheller geweest, zeer de moeite waard, en daarna via Waterton NP richting Banff NP. onderweg Radium, Golden, Lake Louise e.d. bezocht. de tweede week hebben wij de route gereden die jullie willen gaan rijden, wij hebben om en nabij de 2800 km gereden in 10 dagen, +/- 280 km per dag. maarja ik mag nu eenmaal graag autorijden en in canada kun je wat dat betreft wel uit de voeten (wielen), alleen in Kamloops zijn wij niet geweest. Maar als je richting Edmonton gaat dan heb je zeker wel de tijd om richting Drumheller te gaan.