Wandelen

  • Familie Straten

    Is het noodzakelijk om goede bergschoenen te dragen als er gewandeld wordt bijvoorbeeld in de omgeving bij Bannf , Lake louise en Wells Gray national park.

    Wij beschikken zelf wel over goede bergschoenen echter onze twee kinderen van elf en dertien niet , zij hebben wel een paar sportschoenen echter geen bergschoenen.

    Nu kunnen we die nog wel snel aanschaffen maar die worden hoogstens een paar keer gedragen tijdens de vakantie en volgend jaar zijn ze te klein en dat is natuurlijk zonde.

    Onze bedoeling is niet om grote tochten te maken maar het zou ook jammer zijn als we bezienswaardigheden moeten overslaan omdat het terrein het niet toestaat.Is er sprake van goede paden of zijn deze dusdanig dat goed schoeisel toch wel een vereiste is om ongelukken te voorkomen.

  • alex

    wij hebben hetzelfde dilemma gehad maar uiteindelijk toch gekozen voor stevige hoge schoenen voor de kinderen. Bergschoenen dus. Wij hebben ze gekocht bij de scapino omdat we ervan uitgingen dat ze niet veel gedragen zouden worden. Dus wij vonden merkschoenen zonde voor de kinderen.

    Toch hebben we veel plezier van de schoenen gehad en niet alleen tijdens het wandelen maar ook op de camping.

    veel wandelpaden zijn ook goed te doen met sportschoenen maar dan moet het niet nat en glibberig zijn. Het profiel van een sportschoen is naar mijn idee toch niet op alle plekken geschikt in canada. Het zou toch zonde zijn je enkel te verstuiten en daar de rest van de vakantie last van te hebben omdat het zonde is om bergschoenen aan te schaffen.

  • Toon

    Hallo familie Straten,

    We zijn vorig jaar met onze twee kinderen(toen 8 en 11) naar Canada geweest en hebben ook de nodige wandelingen gemaakt waarbij een km of 6 wel het maximum was. We hadden voor hun geen speciale bergschoenen gekocht maar wel een paar goede sportschoenen die ze van tevoren al ingelopen hadden. Ik moet zeggen dat het prima ging. Sommige wandelingen deden ze zelfs op hun sandalen omdat ze het elke keer zo'n gedoe vonden, schoenen steeds weer aan en uit. Zelfs dat was geen probleem.

    Ik moet er wel bij zeggen dat we bijna altijd perfect weer was dus hoefde je niet te glibberen.

    Wil je meer weten? Kijk dan eens op onze website

    Rondje West Canada

    adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • Gerard -W

    Hallo Familie van Straten,

    Ik kan mij geheel bij Toon aansluiten, wij hebben vorig jaar juli Sulphur Mountain “beklommen” en dat allemaal op gewone sportschoenen. Wij hadden geeneens bergschoenen dus we moesten wel, maar het ging prima ook latere wandelingen hebben wij op gewone sportschoenen gedaan. Dus ik zeg ook een paar stevige schoenen lijkt mij voldoende.

  • elk

    Ook wij hebben onlangs gewandeld bij o.a. Banff en Lake Louise etc.

    Ligt aan het weer, wij hadden regen, en onze dochter had Hawks schoenen( tweede hands) en wij zelf goede stevige wandelschoenen.Maar goede sportschoenen kan ook prima, de meeste paden zijn goed te doen.En naar Lake Louise en de watervallen bij Wells Greypark b.v. kun je zelfs met naaldhakken aanwandelen.Wij adviseren b.v. wel goede schoenen bij de Colombia Icefields.

    Succes en heel veel plezier!