Victoria????

  • suus

    Hallo allemaal

    Wij zijn bezig met de laatste voorbereidingen. Nog een vraag over de route,

    Is Victoria echt de moeite waard?????

    Wij gaan 5 weken naar Canada Wat mogen we echt niet missen en waarvoor moeten we zeker wat dagen tijd maken.

    We hebben al:

    banff 3 nachten

    Lake louisa 2 nachten

    icefield 1 nacht

    jasper 3 nachten

    vancouver 3 nachten

    Ik hoop van jullie te horen.

  • Berry

    Ja ,Victoria is echt de moeite waard.Het heeft een leuke haven,met de parlement buildings,en het Empress Hotel.Je kunt leuk naar de kunstenaars kijken,en je kunt zo naar de whaletour operators lopen.

    Het Royal British Columbia museum met het Thunderbird Park is een waar hoogtepunt.Ook heeft het leuke restaurantjes en cafe's.

    En dit kun je rustig in een dag doen!

    Berry

  • elk

    Leuke planning, al zou ik adviseren om op de icefields lager te blijven dan 1 nacht.

    Ook mooi is Wells gray park.

    En bij Whistler, als jullie daar komen natuurlijk.

    Succes!

  • Toon

    Hoi Suus,

    Ten eerste sluit ik me helemaal bij Berry aan. Victoria is leuk om een dagje te vertoeven. Zorg dat je vroeg bij het BC museum bent(scheelt wachttijd) en bekijk daarna Thunderbirdpark, doe een stadswandeling, bekijk het Empress Hotel en Parliament Buildings, de haven en de kunstenaars.

    Verder ligt het natuurlijk helemaal aan de route die jullie gaan volgen en hoe lang je gaat. Want wat te denken van Drumheller en Dinosaur PP. En ook Waterton NP.

    Manning PP is ook heel mooi. Als je van Vancouver naar Manning rijdt, vergeet dan zeker niet te stoppen bij de Bridal Veil Falls. Deze is zoooooo mooi!!

    Kijk maar hier: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=8b&foto=196457

    Door de dichte bebossing rondom is het een beetje moeilijk fotograferen maar als je er voor staat….geweldig!

    Ik wens je vast een hele fijne vakantie!!

    Greetzz

    Toon

    Rondje West Canada

    adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • Ankie

    Ook heel mooi is de route van Prince George naar Prince rupert. Je kunt dan vlak na Vanderhoof even naar het noorden rijden en het plaatsje Fort St James aan doen. Hier hebben ze een prachtig Historisch museum. Verder naar het westen kan je ook nog naar het noorden richting Hyder, hier weten anderen wel wat over te vertellen. Vanaf Prince George kan je dan de “Inside Passage” naar Vancouver Island nemen. Of je kan de naar de Queen Charlotte Island gaan, mits je daar tijd voor hebt.

  • Kaka

    Niet alleen Victoria, maar ook andere gebieden op Vancouver Island zijn meer dan de moeite waard. Ik zal zeker ook een paar nachten doorbrengen bij Tofino, want Pacific Rim NP is prachtig. En je kan daar goed Whale watchen. En bij Telegraph Cove kan je practig op zoek gaan naar orca's en/of beren.

    En verder in west-Canada is Wells Gray park wel een echte aanrader. En omdat je 5 weken de tijd hebt is ook Waterton park een mooi park om in je route op te nemen.

    groet,

    kaka

  • angel

    als jij wells gray park en waterton NP doet heb jij meer kansen om wildlife te zien

    victoria is ideaal als oneday excursion

    groetjes,

    angel

  • Iris

    om kort te zijn: JA!

    Wij vonden dit één van de gezelligste steden tijdens onze rondrit doorheen west-canada, zeker niet overslaan dus (en spring dan ook eens binnen in het BC Museum)

  • Dionne

    Ik kom net terug uit Canada en ik ben 1 dag in Victoria geweest. Het is een leuke stad met leuke haven.We hebben heerlijk chinees gegeten in Chinatown Ik heb daar een walvis excursie geboekt bij prince of whales ( zit aan de haven)

    Ik heb genoten van de vele orca's, echt de moeite waard.

    Verder zou ik Tofino niet overslaan vanwege de mooie omgeving en prachtige stranden ( Pac.Rim park). Het is wel een bergachtige route er naar toe.

    Ook daar ben ik de zee op gegeaan en heb grijze walvissen gezien.Een berenexcursie gemaakt per boot.

    Ik ben daar 2 nachten geweest.

    Yoho nat.park met het prachtige emerald lake. Heeft de kleur van een emerald.

    Dit meer wordt vaak overgeslagen maar is prachtig en rustig en je kan er heerlijk eten.