Canada in oktober

  • Jessica

    mijn vriendin en ik hebben de maand oktober vrij en willen graag naar canada.

    We hebben gelezen dat de temperatuur zo rond de 15 graden is in zowel het oosten als het westen. Wie kan ons vertellen hoe het met de regen en de zon zit?

    Welke kant heeft in oktober zijn mooiste periode, oost of west?

    Alvast bedankt!!

  • ruud

    jessica, misscheien heb je iets aan de volgende site: http://www.theweathernetwork.com/ hierin kun je in ieder geval opzoeken hoe het weer is geweest bv. afgelopen jaar (of twee jaar)

    ruud

  • Brenda

    Wij zijn in 2005 en in 2006 in oktober naar Canada geweest. BC, in ons geval, hoewel we in 2006 ook een gedeelte in Saskatchewan hebben doorgebracht

    In 2005 hebben we van de 21 dagen 19 dagen regen gehad, in 2006 in Saskatchewan sneeuw, en in BC heerlijk weer. Wel een trui, maar geen jas nodig gehad. ;-)

    Afgelopen jaar zijn we geemigreerd naar BC in oktober, en we hebben schitterend weer gehad die maand.

    Het is dus eigenlijk gewoon afwachten, maar over het algemeen valt het weer erg mee :D Uiteraard hangt het er van af waar je naar toe gaat in BC, het is 24x groter dan NL. Als je in het zuiden blijft (wat de meesten doen) zal het met de temperaturen wel mee vallen.

  • Cees

    Afhankelijk van waar je wil vertoeven. Wat Brenda zegt klopt wel. Hier in Saskatchewan kan het in Oktober, sneeuwen, regenen, maar ook erg warm zijn.

    Toen Brenda in 2006 sneeuw had ter hoogte van Saskatoon, zaten wij achter in (in zuidwest Saskatchewan) de tuin te BBQ'en.

    Afstand met Saskatoon is voor ons zo'n 350 km meer zuid en dat maakt aardig verschil qua weer.

    Zelf zou ik een oktober reis willen plannen in Ontario of in de Maritimes, maar dat is gebasseerd op persoonlijke voorkeur. Ook al woon ik in Saskatchewan (een in mijn ogen mooie provincie :) ), ik houd met name van Oost Canada. :) Met name de herfstkleuren in Ontario zijn zooooooo mooi.

    Cees

  • Saska

    He Brenda had het echt gesneeuwd? dat weet ik al niet eens meer.

    Wel had het een paar nachten gevroren, waardoor toen jullie er waren de bomen al zo kaal als een luis waren…;-)

    Jessica, persoonlijk zou ik in Oktober als ik dan Saskatchewan uit zou moeten ook naar de Oostkant gaan.

  • Kaka

    De temperaturen kunnen sterk verschillen in oktober. Net als in Nederland kan het nog heerlijk weer zijn met 20°C en soms haalt het kwik de 10°C niet eens. In de bergen kan het dan zeker al sneeuwen.

    Ik raad meestal mensendie voor de eerste keer naar Canada gaan het westen aan. Hier vind je de bekende bergen, blauwe meren en watervallen, daar waar Canda om bekent staat. De meeste toeristen gaan dan ook hier heen.

    Maar omdat je in oktober gaat kan ik je ook Oost-Canada (Ontario en Quebec) en/of Atlantisch Canada (New Brunswick, PEI, Nova Scotia) aanbevelen vanwege de mooie herfstkleuren. De vele bossen in de parken in Ontario, Quebec en Nova Scotia zijn dan prachtig rood, oranje en geelbruin gekleurd. Algonquin, La Mauricie en Cape Breton zijn goede voorbeelden hiervan. Ook West-Canada kent wel de mooie herfst kleuren, maar in het Oosten zijn ze veel uitbundiger.

    groet,

    Kaka

  • jessica

    allemaal bedankt voor jullie reactie.

    waarschijnlijk gaan we dan toch naar oost canada,want we hebben een leuk geprijsde aanbieding gezien naar toronto (retour) incl. 20 dgn autohuur.

    nu is onze vraag redden we het om van toronto naar nova scotia en weer terug te rijden in 21/22 dagen?

    we zitten er eventueel ook aan te denken om een combi te doen met amerika (NY,Boston)

  • Brenda

    Toronto - Halifax is 1800 kilometer. Dan heb je de snelste route. Aan jou de keus natuurlijk ;-)

  • Cees

    Zelf zou ik wellicht kiezen voor de enkele reis met auto. Je hoeft echter niet helemaal naar Halifax.

    in 3 weken moet het wel kunnen, maar heb je ook overwogen om op Toronto te landen en vanaf Halifax terug te vliegen?

    Je kunt dan je rij kilometers wellicht wat meer effectief invullen en hoef je bepaalde stukken niet twee keer te passeren.

    Ik denk dat de combi met Boston wat veel van het goede is.

    Cees