veerboot naar vancouver island

• chris

hallo allemaal

weer een van de laatste vraagjes voor wij richting canada vertrekken

wij komen vrijdag de 18e juli aan in vancouver

en zaterdag de 19e juli willen wij met de veerboot van horseshoe bay

rond 10.00 naar vancouver island

is dit op de bonnefooi te doen of is het beter om te reserveren van te voren

wat vinden jullie hier van ?………………………………..

alvast bedankt groetjes chris

• John

Hoi Chris,

het wel of niet reserveren van de ferry is wel vaker een twijfelpunt bij reizigers. Wij hebben het nog nooit gedaan. Wij wonen aan de Sunshine Coast en kunnen vanuit Powell River naar V.I. reizen, maar ook hier geldt: op tijd zijn. Er zijn gewoon een paar zaken die we al wel zeker weten in jullie reisperiode: A: deze overtocht is, samen met de twee ferries vanuit Tsawwassen, de drukst bevaarde route. B: het is hoogseizoen. C: het is weekend, maar geen speciaal lang weekend (nationale feestdag). Op deze ferries is het altijd druk, maar ze zijn lang niet altijd vol. Het zijn mega boten, met een beetje geluk zit je op een van de spiksplinternieuwe, en er zijn 10 afvaarten op die zaterdag. Gewoon op tijd bij de terminal arriveren, en dan bedoel ik zeker zo'n 1.5 uur (misschien wel 2 ??) als je geen risico wilt lopen. Je weet het gewoon niet, wij zorgen altijd dat we op tijd zijn, en als je eenmaal je auto ‘in de rij’ hebt gezet, kun je lekker je auto uit en een bakkie gaan doen en relaxen in een van de restaurantjes/koffieshops rondom de terminal. Ik heb het ferry schema hier liggen: er vertrekt er een om 10.05 am, als je deze mocht missen: er gaat er nog een om 10.40 am.

Je kunt reserveren. Let wel: je reservering moet je claimen 45 tot 60 minuten voor de afvaart.

• John

er waren een paar regels weggevallen. Ik wilde nog zeggen: een geweldige mooie vakantie toegewenst in Canada.

Groeten uit Powell River,

Christy

• Toon

Hoi Chris,

Wij waren er vorig jaar in het hoogseizoen en wilden een dag tevoren reserveren voor Horseshoe bay. Helaas kon dat niet meer want alles zat vol. Daarom hadden we ons schema omgegooid en zijn we doorgereden naar Tsawassan en daar de overtocht gemaakt. Ook gereserveerd trouwens.

Je hoort er verschillende verhalen over trouwens. De een zegt dat het meeviel en de ander zegt uren te hebben gewacht tot ie meekon.

Belangrijk is idd om heel vroeg te zijn. Verder blijft het een gokje.

Greetzz

Toon

Rondje West Canada

adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• alex

wij hebben geen problemen met de overtocht gehad.

geen reservering niets.

wij hebben toen als tip gekregen om in lunch tijd over te varen.

Of het daaraan heeft gelegen weet ik niet maar we konden gewoon mee.

• louisa

Volgens mij is het met een auto wel te doen. Hoor wel elke week op de radio dat de meeste ferries voor overheight vehicles vol zijn op vrijdag. maar dat is met een auto niet van toepassing

• claudia

Ook wij hebben deze overtocht 2x gemaakt in het hoogseizoen en nooit gereserveerd. Waren er een uurtje van te voren en konden nog met de boot mee. Volgens mij hadden wij ook de boot van rond 10 uur 's morgens.

Heel veel plezier, groetjes Claudia.

• Monique

Naar aanleiding van Toon's verhaal van de ‘gemiste’overtocht, hebben wij onze overtocht vanaf Horseshoe Bay een aantal weken geleden alvast gereserveerd.

Ook omdat we zagen dat alle ochtendvaarten al vol zaten en we niet het risico willen lopen dat we die dag niet kunnen overvaren.

Nu maar hopen dat we die dag niet vast komen te zitten in het verkeer tussen Whistler en Horseshoe Bay,maar we gaan dan gewoon tijdig op pad.

Monique