creditcards

• Guest

Hoi hoi,

Klopt dat er elke keer als wij met onze cc betalen, er een borg wordt afgehouden waardoor wij mogelijk met onze limiet in de problemen zouden kunnen komen?

We hebben wel beiden een cc, maar willen vooral cash geld opnemen.

Maar je weet maar nooit, en daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Misschien is het nodig onze limiet te verhogen??

Bedankt!

• alexandra

wij hebben de limiet niet verhoogd.

We hadden twee CC bij ons maar hebben er eigenlijk maar 1 gebruikt.

Als je cashgeld wilt opnemen dan kan dat ook met de postbankpas.

Geen enkel probleem meegehad

• Toon

Hoi Guest,

Ook wij hebben vorig jaar onze limiet niet verhoogd toen we naar Canada gingen en hebben we voornamelijk maar 1 cc gebruikt. En we hebben werkelijk heel veel met de cc betaald omdat het daar zo'n gemeengoed is om op die manier te betalen.

Wel is hier al eerder een topic over een cc geweest en blijkt dat er steeds meer een toeslag wordt berekend voor kleine bedragen.

Greetzz

Toon

Rondje West Canada

Websiteadres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• daantje

elke keer als je betaalt met je credit card, wordt je limiet met dat bedrag verlaagd totdat je dat bedrag weer terugbetaald hebt aan de creditcardmaatschappij/bank

stel je huurt een auto voor omgerekend € 1000,- en je hebt een limiet van € 4.500 dan wordt je besteedbaar bedrag met creditcard 4.500 -/- € 1000,- = € 3.500.

btw: geld opnemen met creditcard is duur, je betaalt een x % over het opgenomen bedrag aan kosten, je kunt veel beter met je bank/giropas geld opnemen ipv met je creditcard.

• Guest

Het is ook de bedoeling om gewoon geld te pinnen met de bankpas, maar zoals bv de borg van de auto, en betalen in een restaurant of campingplaats, wordt daar dan ook borg voor ingehouden, want daar is decc weer makkelijk voor.

Ik had nl begrepen dat bv avis alleen een kopie maakt van de cc, en er geen geld van af schrijft.

Nu hoor ik echter dat ze dat wel doen, maar dat je dat achteraf weer terugkrijgt.

Terwijl de auto huur al in NL betaald is.

Verder reizen we op de bonnefooi, dus in principe reserveren we niets vooraf, waar een borg voor ingehouden dient te worden.

Voor het betalen met een cc betaal je toch niets extra's, enkel als je er geld mee zou willen pinnen???

• loes

wij huren regelmatig autos die in ned betaald zijn, maar nog nooit gemerkt dat er nog een borg ingehouden wordt bij het afhalen - alleen voor de tank benzine omdat je hem leeg afleverd en soms een lokale belasting ter plaatse te voldoen. limieten van cc zijn inkomensafhankelijk en voor iedereen anders. als je bij visa geld op je rekening stort voor vertrek, dan zijn de opnamekosten een vast bedrag en lager dan bijv met de postbankpas. ik ben er alleen nog steeds niet achter of in dit geval er ook kosten door de lokale bank in rekening gebracht wordt zoals tegenwoordig gebruikelijk is. wij deden het op deze manier toen je nog niet wereldwijd kon pinnen (alleen gedoe met betaalkaarten bij een postkantoor) ook is een cc na diefstal overal te vervangen en bankpasjes die kwijt zijn of onbruikbaar geworden is gewoon pech hebben.

grts

• Gerard -W

beste guest.

Wij huurden vorig jaar ook bij Avis en hadden de huur vooraf betaald, toen wij de auto ophaalden werd er van onze cc ook een kopie gemaakt, en moesten wij een papier ondertekenen voor de borg, nou begreep ik er ook niet veel van maar gelukkig was mijn broer bij mij, die woont in Canada, en die zij dat ik rustig kon tekenen, hij noemde dit een “payment” dit houd in dat men na afloop van de huur en bij evt. schade het bedrag van de borg alsnog van de cc kan worden afgeschreven , het wordt dus niet vooraf afgeschreven, bij het inleveren van de auto wordt het vernietigd want toen een paar maanden later bleek dat ik een boete had gehad met de huurauto konden ze opdat moment het geld al niet eens meer afschrijven zonder mijn toestemming. tijdens onze reis hebben wij de overnachtingen rustig met de cc kunnen betalen en daar werd geen extra borg gerekend.

• daantje

volgens mij wordt bij de borg alleen even “contact” gemaakt met de creditcardmij om te kijken of je wel een geldige creditcard hebt en legt het geen beslag op de hoogte van je limiet. Wanneer je geen creditcard hebt, dan moet je de borg vaak contant betalen en die krijg je dan weer terug, maar met een creditcard hoeft dat dan niet, meer zekerheid voor de verhuurder. Wij zijn al diverse malen naar Canada geweest en betalen zoveel mogelijk met de creditcard, maar hebben nog nooit gehad dat onze ruimte op was. We hebben wel een normale creditcard, dus niet zo een van de ANWB of zo die heeft een veel lagere limiet. We zijn wel samen dus geen ervaring met de uitgaven voor een gezin natuurlijk ;-)

Wat je altijd wel kunt doen is bij een creditcard van een bank, vragen of ze tijdelijk voor de vakantie je limiet verhogen is vaak met 1 telefoontje geregeld zonder administratieve rompslomp.

• jan

Wij hebben bij Fraserways een camper gehuurd. De borg van € 500 werd op zo'n slipformulier gezet en met de kaart door een apparaat gehaald. Toen we de auto schadevrij inleverden werd het slipformulier verscheurd.

Niets gemerkt van kosten voor cc gebruik, zelfs niet bij bedragen van $ 10!

Wel moesten we bij geldopname met de giropas 1 tot 1,5 $ betalen voor gebruik van de ATM, maar blijkbaar heeft de postbank dit meestal verrekend met de € 1,81 die je per geldopname moet betalen.

• peter

hoi guest

we komen net terug uit BC en we hebben maar 1 cc voor de borg van de camper 500,- cad en voor het tanken gebruikt.

en bij de bank of montreal(de naam van de bank) (pinpas wereldwijd) geld bedragen op genomen voor boodschappen of andere kleine dingen, wel alle bonnen van de creditcard bewaren

bij een standaard cc heb je een limiet van 2500 euro! daar betaal je in dollars onze koers wat we hebben moeten betalen bij de bank was 1.45 dat is dus een limiet van 3625,- cad!