tanken

• Guest

Hoe zit het met tanken en creditcards?

Van wat ik hier lees, moet je je cc afgeven bij het pompstation, dan gaan tanken, en hem dan weer ophalen binnen….

Is dat wel veilig?

Of komt misbruik van je gegevens niet voor in canada?

• Gerard -W

Ik begrijp dat nog een beetje huiverig bent om met de cc te betalen, dat waren wij wij ook wel een beetje in het begin omdat wij er geen ervaring mee hadden, bij geen enkele betaling met de cc heb ik vooraf de cc af moeten geven zonder dat ik hem uit het oog verloor, meestal is het zo dat hij samen met een papier door zo'n apparaat word getrokken zodat het nummer gekopieerd word hierop worden dan je gegevens ingevuld met het bedrag, handtekening plaatsen en klaar is kees, kopietje voor je eigen administratie en verder rijden.

Maar misschien hebben anderen een andere ervaring maar ik heb nog nooit gehoord dat je de cc voor het tanken moet afgeven om hem later weer op te halen.

• Cor

Net een maand rondgereden op Vancouver Island en nu voor het eerst meegemaakt dat je eigenlijk vooraf moet betalen. Naar aanleiding met een nieuwe wet in BC (rest van Canada niet?).

Bij het tanken je cc in de pomp steken en meteen eruit halen en je kan tanken zoveel je wilt. (achteraf klopte het allemaal tot op de cent). Na het tanken even een reçuutje binnen vragen (voor eigen administratie) en klaar is kees. (in mijn geval klaar is Cor)

Hoe het is in het rest van BC weet ik niet maar ik neem aan dat ze alle pompen inmiddels hebben aangepast.

Cor

• Klara

Als je wilt tanken kan het gebeuren dat je de mogelijkheid hebt om je pinpas of creditcard direkt in de pomp te steken en zo te tanken. Maar er zijn nog legio stations die dit niet hebben. (Het kost ook nogal wat voor een pompstation om dit te hebben!)

Dus daar ga je eerst naar binnen, zegt voor hoeveel dollar je wilt tanken en hopla, word meteen afgerekend en klaar is Klara. Als je teveel hebt gezegd, dus meer dan wat in je tank kan, dan krijg je gewoon het teveel betaalde terug, niks mis mee. Sommige tankstations kun je idd je creditcard achter laten en na afloop betalen, maar officieel mag dit volgens mij niet, omdat wanneer je een gestolen creditcard hebt degene die tankt toch weg kan rijden zonder betalen en daar is het nou net om te doen, om dit te voorkomen.

Veel plezier, wij hebben het ook nog steeds hier.

• anja

Wij hebben in 7 weken bijna 8000 km rondgereden, dus wij stonden nogal eens aan de pomp.

Nergens hebben wij de cc moeten afgeven.

Wat je natuurlijk ook kunt doen: de een gaat tanken en de ander betaald binnen. Probleem opgelost.

Anja

• daantje

uh nou zo gaat 't niet helemaal hoor.

tanken is net als bij ons: eerst tanken (zelf of laten doen) en dan binnen betalen met je creditcard. niks eerst afgeven en dan tanken hoor ;-)

• Brenda

In BC is het sinds 1 maart (of was het 1 april?) verplicht om vooraf te betalen. Dit in verband met de dood van een tankstaion medewerker (in Vancouver) die een doorrijder probeerde tegen te houden. Het is een provinciale wet.

Een heleboel pompen hebben een creditcard-betaal-optie, zodat je niet naar binnen hoeft. Als de pomp dat niet heeft, zul je naar binnen moeten, en vertellen hoeveel je wilt, of je pas even afgeven (waar ze zelf ook niet blij mee zijn…), tanken, en gaan. Als je niet precies weet hoeveel er in gaat, en je wilt je pas niet achterlaten voor die 5 minuten, roep een bedrag, en je krijgt de rest terug.

• daantje

ok wij waren alleen in Alberta daar geen last gehad

• elk

Wij hebben met regelmaat ervaren dat je c.c. moet afgeven, anders kan je gewoonweg niet pompen! Inderdaad zijn er stations waar je de c.c. direct in de pomp kunt doen, en zo kunt betalen.

Dit was zowel in BC als in Alberta het geval.

• peter

onze ervaring is wanneer de tank half leeg was(bij c-25 van

cruise canada) gingen we tanken, voor 150,- cad bij een literprijs van ong. 1.39 cad

We moesten zelfs een maal ons paspoort laten zien om onze credit card te checken (in Williams Lake) ook omdat het meer dan 100 dollar was, maar meestal heeft bij ons de een getankt en de ander is naar binnen gelopen.