stroom

• suus

hallo allemaal

kan iemand mij vertellen of bijvoorbeeld een staafmixer uit nederland op het canadese stroomnet kan in een camper zonder bijzonderheden?

• Toon

Hallo Suus,

Dat ligt eraan wat er op het typeplaatje van je staafmixer staat. Als er 110-240V en 50-60Hz op staat dan is het geen probleem. Denk dan nog wel aan de verloopstekker want een Europese stekker past niet in de Amerikaanse versie.

Staat er echter alleen maar 220V, 50Hz op dan kun je deze alleen via een omvormer van 100 naar 220V gebruiken.

Succes

Toon

Rondje West Canada

adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• peter

we zijn net terug uit canada en onze ervaring is als we aangesloten waren op electrisch was het vaak maar 30 ampere of zelfs 15 ampere (voor je camera is dit meer dan voldoende) waar wil je een staafmixer voor gebruiken..kan het niet met een vork als je voedsel wilt pureren..

• daantje

peter schreef:

> waar wil je een staafmixer voor gebruiken..kan het niet met

> een vork als je voedsel wilt pureren..

tjonge tjonge wat belerend weer zeg pfff……. suus vraagt alleen of het kan als ze alternatieven wil voor een staafmixer had ze dat wel gevraagd.

Ik heb op de mijne gekeken maar die doet 't alleen op 220v en niet 110v (philips)

misschien hebben ze bij een kampeerwinkel eentje die ook op 110v kan.

ik had begrepen dat de meeste huishoudelijke apparaten in Canada een stuk duurder zijn dan bij ons.

• Gerard

Anders even shoppen bij de Wally! Is meestal niet zo duur. Hebben afgelopen mei een waterkoker daar gekocht voor in de camper. Verkrijgbaar vanaf $10.

Toen we de camper inleverden aan mensen gegeven die net vertrokken. In Nederland heb je er toch niets aan.

• Maria

ketel op het gasfornuis :)

• Gerard

Duurt mij veel te lang zo'n ketel op het gasfornuis. Zeker als je bedenkt hoeveel thee we met vakantie drinken. Hebben we helemaal geen tijd voor ;)

• Maria

Gerard schreef:

>

> Duurt mij veel te lang zo'n ketel op het gasfornuis. Zeker

> als je bedenkt hoeveel thee we met vakantie drinken. Hebben

> we helemaal geen tijd voor ;)

thee drinken ?? we hebben wel wat anders te doen in Canada :)

• Saska

Suus inderdaad even bij de Wal*mart langs en die hebben een hele lijn, geloof Westinghouse maar pin mij daar niet op vast, voor 8/10 dollar

Een staafmixer heb ik daar niet tussen zien staan, maar wel zo'n pureerder met van die draaiende mesjes onderin.

Strijkbout, waterkoker etc.

Fijne Vakantie

• Marlies

Ik heb een aantal dingen van het merk Durabrand bij Wal-Mart gekocht, ik geloof 8 dollar voor een mixer, 9 dollar voor een simpele waterkoker.. dus best kans dat ze ook een staafmixer voor een prikkie hebben. Online bij walmart.ca vind ik er al een (ander merk) voor 15 dollar:

http://walmart.ca/wps-portal/storelocator/Canada-SmallAppliances.jsp?selection=listingDetails&page=fth&lang=null&assetId=27655&imageId=38734&suggestedItem=&priceType=1&page=null&departmentId=43&categoryId=534