camgrounds Rockies..

• Monique

Hi, nog even op de valreep een vraagje.

Morgen vertrekken we naar Vancouver, en ik las in recente reisverhalen dat het vinden van een campground in de Rockies toch wat lastig kan zijn.

Nu weet ik niet of dat ook voor de eenvoudige , dus zonder hook-ups geldt.

Is het zo, als je bijv daar aanklopt met een camper en ze zijn vol, dat ze je dan helpen met het vinden van een plaatsje elders? Of is het handiger om naar het visítor's centre te gaan vooraf, of om de desbetreffende campground zelf vooraf te bellen?

Alvast bedankt,

Monique

• Toon

Monique,

Er zijn enkele campings die wat meer in trek zijn dan de andere en die kunnen dus wel vol zijn, zeker in een lang weekend. Maar maak je niet ongerust. Er zijn voldoende campings. Mogelijk niet allemaal met hook ups maar dat is ook niet nodig. In de praktijk plan je een avond van tevoren waar je naar toe gaat en waar je evt zal overnachten. Op de dag zelf, meestal na een eerste stop, kun je even met de beoogde camping bellen. Dat leert snel want wanneer je ervaart dat het niet of minder druk is dan rijd je meestal gewoon -zonder vooraf te bellen- naar die camping toe. Ik heb het nog niet meegemaakt dat een camping zo vol is dat je geen plaats hebt. Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn dan, Canadezen kennende, wordt je altijd geholpen met vinden van een plekje in de omgeving. Ze laten je echt niet aan je lot over, zeker weten van niet. Heel veel plezier en echt, maak je niet ongerust.

• Monique

Toon,

Bedankt voor je advies!

We zullen het wel gaan beleven, hoe het loopt.

Als we terug zijn zal ik mijn bevindingen en reiservaringen, en hopelijk mooie foto's , hier delen.

Monique

• Petra68

Wij hebben gestaan op mosquito creek en die is vanuit Banff voor de afslag naar rockymountain house en voorbij die afslag zit er ook nog eentje die zijn zonder wat ook maar wel hout om te stoken heerlijk in de natuur. Op internet zijn er ook nog wat te vinden gr Petra