waar kolibri`s vinden

• chris

hallo allemaal

zo het is bijna zo ver vrijdag vertrekken wij voor onze rondreis door BC

en Vancouver island

nu zou ik graag kolibri`s zien weten jullie goede plekken of vliegen ze overal

alvast weer bedankt en voor iedereen die met ons gaat fijne vacantie gewenst

groetjes chris

• Double Dutch

'k Heb ze wel 's gezien in BC, maar die beesies zijn zo verrekte snel….één keer met je ogen knipperen en ze zijn weer weg!

Het enige wat ik kon vinden was dit:

This hummingbird breeds from Alaska south through British Columbia, and in southwestern Alberta; they winter mainly in Mexico. Their natural habitat is in mountain meadows and forest edges. During migration and while wintering they frequent gardens with hummingbird feeders.

Misschien dat anderen meer weten??????

Je moet een beetje geluk hebben, denk ik……en niet knipperen met je ogen ;)

DD

• daantje

jij vindt kolibri's niet, die vinden jou ;-)

de laatste keren heb ik er een paar gezien bij de rest areas in BC.

kwamen zo langs zoemen.

• Canadarc

Bij ons hier in de achtertuin stikt het er van. Je ziet ze hier overal, grappige vogeltjes…..

• Cor

Op Vancouver Island hebben vele mensen van die vogelvoedings bakjes speciaal voor kolibri's. Ze zijn daar net zo gewoon als hier mussen. Ze zijn moeilijk te fotograferen door het snelle vleugelbewegen. Prachtige vogeltjes en niet schuw.

Cor

• chris

nou gewoon maar zoeken dan he

bedankt allemaal hopelijk gaan we ze vinden

nog een paar nachtjes dan is het zover

voor iedereen fijne vacantie

en voor de forumbeantwoorders

TANXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX voor de goede antwoorden die jullie ons gaven

is echt een fenomenaal forum dit

mede door jullie gaan wij hopelijk een schitterende reis tegemoet

iedereen bedankt vooral berry-cor-double dutch-daantje-toon-ann

en iedereen die ik vergeten ben

• Clair

Waar je zeker met 100% colibri' s gaat zien is: Well Grey golf RV park (wat tevens een prachtige camping is en heel schoon sanitair) Dit ligt dus in het Well Grey park en is echt prachtig!

Leuk idee, is ook om bij de ranch verse zalm te eten (even van tevore bellen en in de avond krijg je een vers stuk zalm, heerlijk en gezellig!

fijne vakantie

groet

Clair

• daantje

hele fijne vakantie!!!

• bert

hey Chris,

inderdaad de meeste campings hebben wel zo'n voedingsbakje hangen en gegarandeerd daar zie je de kolibri's verschijnen

ook bij de hells gate hebben ze verschillende voedingsbakjes hangen.

wij zijn alweer 4 weken terug en zijn nog steeds aan het afkicken

heel veel plezier gewenst, fijne vakantie

bert/lelystad

• noortje

hoi chris

fijne vakantie geniet er van .En bedenk alles wat je gehad hebt nemen ze je niet meer af Ik weet dat het anders kan zijn.

groeten Noortje