Allereerst wil ik iedereen die gereageerd heeft, bedanken voor de reakties.
Even wat uitleg van mijn kant. Op dit moment woon ik al heel wat jaren met (Engelse) man en kinderen in Engeland. Op zich bevalt het hier, maar we maken ons al heel lang zorgen om het geweld dat hier enorm aan het toenemen is. Ik heb Engeland de laatste 14 jaar enorm zien veranderen en niet ten goede.
We zijn al vanuit de grote stad naar een dorp verhuisd vanwege het aantal gewelddadige incidenten waar we in Londen getuige van waren. We zijn op zoek naar een grote stad waar de criminaliteit niet teveel overheerst.
Ondanks dat we er graag op uit gaan in de natuur zijn we in principe stadsmensen. Mijn kinderen spelen hier buiten en mijn katten gaan en staan waar ze willen. Het zijn geen zachte pluizige bolletjes maar katten die gewend zijn het gevecht aan te gaan met flink uit de kluiten gewassen vossen, honden en ratten, maar ik geloof graag dat een coyote teveel van het goede is.
Ik heb ook al het een en ander gelezen over andere ‘onvriendelijke’ dieren maar ik heb zelf de meeste angst voor beren. En dan niet zozeer in de vrije natuur waar ik er van uitga dat ik ze tegen kan komen, maar binnen de stadsgrenzen. Ik vind het prachtige dieren maar heb ze liever niet in de achtertuin.
Omdat we spelen met het idee om in de toekomst naar Canada te gaan, ben ik alles aan het lezen wat ik kan vinden. We willen Canada zo ie zo eerst aandoen voor een vakantie om zelf een indruk op te doen. Het is natuurlijk heel moeilijk om een realistisch beeld van een land te krijgen via internet.
Vancouver trekt ons vanwege de schoonheid van de natuur. Toronto trekt ons vanwege de ligging en de mogelijkheid om de oostkust van Amerika te verkennen.
Naar wat ik heb gelezen is de mogelijkheid op een confrontatie met een beer groter in bijvoorbeeld Noord Vancouver. Eerlijk gezegd heb ik nog geen flauw idee in welk deel van de stad we ons eventueel zouden vestigen, vandaar mijn algemene vraag.
Misschien moet ik hem nog eens stellen als we meer concrete plannen hebben of gewoon kiezen voor een condo met dakterras:-)
Nogmaals bedankt voor jullie reakties! En Double Dutch, ik heb me aangemeld met mijn hotmail adres, dus ik snap niet hoe dat naar voren kan komen als Canadees?
Karin99