Route compleet voor 14 dagen of..

• Bram

Na enkele weken het net af te hebben gespeurd en hulp van Ann heb ik een route gemaakt die we willen gaan afleggen vanuit Edmonton en dan de Rockey's door en terug naar Edmonton. We trekken met een mooie huurauto (Pontiac G6) door de Rocky's en gaan kamperen met een klein tentje op de bonnevooi.

Aangezien vele van jullie bekender zijn in Canada dan mij verzoek ik jullie om mijn route even door te nemen en mij misschien te attenderen waar ik zeker heen moet gaan of juist niet.

hier gaat ie:

Maandag: 28-7

———————

- Edmonton –> Chip lake (overnachting)

Dinsdag 29-7

——————

- Chip Lake –> Voorbij Jasper camping zoeken + boottocht Maligne Lake

Woensdag 30-7

———————-

- omgeving verkennen Jasper

Donderdag 31-7

———————–

- omgeveing verkennen Jasper

Vrijdag 1-8

—————

- Jasper - Yoho National Park

Zaterdag 2-8

——————

- omgeving verkennen Yoho Park

Zondag 3-8

—————-

-Glacier National Park

Maandag 4-8

——————

- Yoho Park –> Banff + verkennen Banff

Dinsdag 5-8

—————–

- Familie dag in Banff

Woensdag 6-8

———————

- omgeving verkennen Banff en door naar Calgary

Donderdag 7-8

———————

- Calgary –> Lacombe

Vrijdag 8-8

—————

-Lacombe –> Edmonton

Zaterdag 9-8

—————–

- terug vliegen naar NL + einde vakantie Cananda :(

D

• Ties

Hallo bram,

Deze route lijkt mij best te doen. Heb je er rekening mee gehouden dat je eerst een overnachting moet doen voor je camper mee krijgt? Maar mischien ga je met een tent of komen julie al op zondag aan. Verder zou ik, als geen verplichtingen in Lacombe hebt, in één dag van Calgary naar Edmonton rijden. Dat stuk is allemaal snelweg en dat is in 4 uurtjes goed te doen. Verder is het een mooie route. Zie maar of je er iets mee kunt. Alvast een geweldige vakantie toegewenst.

Ties

• Kaka

Ties: Volgens mij schrijft bram heel duidelijk dat hij een huurauto (Pontiac G6) heeft en gaat kamperen met een klein tentje op de bonnevooi. Dus je hebt geen hotelovernachting nodig.

Bram: Ik zie dat je voor rust hebt gekozen in je route. Je afstanden zijn niet groot en je blijft een groot aantal dagen in de Rockies. Persoonlijk zal ik in 1 keer van Edmonton naar Jasper rijden en van Calgary naar Edmonton rijden. De 2 nachten die je dan uitspaart kan je als extraatje naar Waterton Lakes NP (of evt Wells Gray).

• margret

Hoi,

Net als kaka zou ik in een dag van Edmonton naar Jasper rijden. Wij hebben dat ook meerdere malen gedaan, zelfs met een motorhome. Zeker als je bijtijds in de ochtend gaat rijden is het heel goed te doen. De route is niet spectaculair vanaf Edmonton, wel heel mooi is op het hoogste punt van de snelweg de bergen zien liggen in de verte. Er is een groot parkeerterrein om te stoppen op dat punt. ‘Van Galgary naar Edmonton is ook maar zo’n 4 uur rijden, dus kan ook makkelijk in een dag. Veel plezier aar groet Margret

• Double Dutch

Kaka schreef:

>

> Ties: Volgens mij schrijft bram heel duidelijk dat hij een

> huurauto (Pontiac G6) heeft en gaat kamperen met een klein

> tentje op de bonnevooi. Dus je hebt geen hotelovernachting

> nodig.

>

Nee…je hebt geen hotelovernachting nodig om je auto mee te krijgen, maar of het verstandig is is een tweede……..

Acht uur in een vliegtuig, op je koffers wachten, door de douane, je auto halen, alle nieuwe indrukken, grote stad, ander verkeer…….je bent voor je het weet 20 uur op de been, nonstop……

Tenzij je natuurlijk als een blok geslapen hebt in het vliegtuig (moet de eerste die dát voor elkaar krijgt ook nog tegenkomen)

Ik vind het erg onverstandig om dan in een vreemde auto in een vreemde omgeving rond te gaan rijden.

Je staat te tollen op je pootjes.

Dus: nee, het is niet verplicht om eerst te overnachten voordat je je auto ophaalt, maar het is wel heel erg verstandig om toch eerst even tot rust te komen in een hotel/motel whatever.

En bovendien is een lekkere warme douche en even goed eten ook niet te versmaden na zo'n lange vlucht :)

En bovendien: het is toch vakantie?

Lekker rustig aan doen zo'n eerste dag!

Double Dutch

• Bram

Ik kom aan zondag om 17:15 op Edmonton, dan heb ik bij Alamo een auto gehuurd die ik op het vliegveld kan ophalen, ik moet dan een stukje rijden naar mijn motel (days inn) in de buurt van de University of Alberta.

Dan ga ik natuurlijk lekker relaxen, en de dag erna (maandag) beginnen aan mijn welverdiende vakantie :) Ik mag dan wel 28 jaar zijn, een jonge energieke jongen… toch ben ik wel verstandig hoor ;)

• Double Dutch

Bram schreef:

>

> Ik kom aan zondag om 17:15 op Edmonton, dan heb ik bij Alamo

> een auto gehuurd die ik op het vliegveld kan ophalen, ik moet

> dan een stukje rijden naar mijn motel (days inn) in de buurt

> van de University of Alberta.

>

> Dan ga ik natuurlijk lekker relaxen, en de dag erna (maandag)

> beginnen aan mijn welverdiende vakantie :) Ik mag dan wel 28

> jaar zijn, een jonge energieke jongen… toch ben ik wel

> verstandig hoor ;)

Say no more :D

Zo'n ouwe taart als ik en nog moeder ook……..dan krijg je dat.

Zorg je wel dat je goed eet, jongen? ;)