vliegen van Canada naar Amerika met overstap: 2 x douane

• Sandra

Hallo,

Een vraag die niet helemaal op dit forum hoort, maar ik denk dat er hier misschien wel mensen te vinden zijn die Canada ook gecombineerd hebben en praktijkervaring hebben met een sortgelijke situatie.

Aansluitend aan onze reis naar Canada vliegen we voor een lang weekend naar Las Vegas (met alaska airlines). Dit via Seattle. In Seattle hebben we maar een klein uurtje tijd om over te stappen, wat natuurlijk vrij kort is.

Nu heb ik gelezen dat je bij je eerste stop in de VS je bagage opnieuw moet laten inchecken (dus ook moet afhalen) en dat je opnieuw door de douane moet voor je door mag vliegen naar de volgende stop in VS.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hoe werkt dit precies? En is 55 min. dan voldoende om dit te doen? We hebben wel de hele vlucht bij één vliegtuigmaatschappij gekocht (als één ticket Calgary - Las vegas), om te voorkomen dat we zelf volledig verantwoordelijk zijn als de eerste vlucht te laat aankomt ofzo.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Sandra

• A&A

Sandra, ik weet alleen toen wij in de USA aan kwamen 2006 (Memphis), dat onze koffers niet werden gecontroleerd. Maar de mensen die verder reisden daar wel de koffer van werden open gemaakt. Maar of dat nu ook nog zo is durft ik niet te zeggen.

A & A

• Anja

Hoi Sandra,

Onze ervaring is van sept. vorig jaar

Wij zijn toen via de VS (Chicago) naar Canada gevlogen.

Wij moesten in Chicago de koffers ophalen en daarmee door de douane. Meteen na de douane stond een mevrouw van de luchthaven ons (luidruchtig) te roepen om onze koffers weer in te leveren. Ging allemaal heel snel! Ze waren op Schiphol al voorzien van de juiste labels, en wij hadden ook de instapkaarten al op Schiphol gekregen.

Je moet dus inderdaad op de eerste luchthaven in de VS met je bagage door de douane, maar hoeft daarna niet echt in te checken.

groetjes!

Anja

• Van der Sypt

Hoi,

Inderdaad, eerste stop in de V.S. : door de douane, koffers ophalen, opnieuw op de band zetten.

Wij hebben dit jaar Las Vegas via Chicago (vanuit Brussel met American Airlines). Wij hadden 1u 55 en dit moet in theorie voldoende zijn. Aankomst in een andere terminal dan vertrek, dus : douane, bagage nemen, andere terminal met een treintje.

Let dus wel op : ik weet niet of Seattle een grote luchthaven heeft, maar controleer zeker het nummer van de terminal van aankomst en vertrek.

Vorig jaar Toronto : idem, binnenlandse vlucht uit Halifax komt in andere terminal dan vlucht naar Nederland.

Groetjes.

Lutgarde