Waarom zou ik voorzichtig moeten zijn???
Ik ben diverse keren in Canada geweest en op een van onze topdagen zelfs 39 keer een beer gezien zonder problemen. Wat belangrijk is om je van te voren eens te verdiepen in het gedrag van de beren.Dit voor je eigen en hun veiligheid. Ik heb nl gelezen dat er duidelijk verschil is tussen het gedrag van zwarte beren en grizzly beren. In principe zijn de beren schuw en zeker niet agressief van aard tegen mensen. Ik heb gelezen dat je bij een aanval of bedreiging van zwarte beren nooit op de grond moet gaan liggen en je voor dood houden. Dit geldt alleen voor grizzly attacts. Ook bv helpt het je niet bij zwarte beren om in een boom te klimmen dat doen zij veel sneller en beter. Nooit hard weglopen is inderdaag zeer belangrijk en je groot maken bv door middel van een tak boven je hoofd met een kledingstuk eraan zodat je erg groot lijkt(een string eraan helpt dus weinig,grapje) Langzaam achteruit lopen en op de beer inpraten op een rustige manier. Bv je rugzak als je die bij je hebt weggooien in de richting van de beer. Mogelijk richt hij daar zijn aandacht op. Bij zwarte beren als hij inderdaad aanvalt kun je alleen maar terugvechten en proberen hem op zijn neus te treffen. Ik zou in ieder geval voor de hykers onders ons, maar ook misschien goed voor en ieder, beerspray meenemen. Dit moet je richten op de neus en ogen van de beer en pas dan gebruiken als de beer dicht bij komt zaker korter dan anderhalf meter.Je mag echter geen beerspray meenemen in het vliegtuig ook niet in je koffer die in het vrachtruim mee gaat. Het is verboden wapenbezit daar. Een zwarte beer met jongen maakt ook vaak een schijnaanval naar mensen als de beer genoeg van je aanwezigheid heeft. Bv als mensen heel lang blijvn staan fotograven.Dit kan de beer enige malen zelfs herhalen. Uiteraard is het dan verstandig om weg te gaan. Zo'n schijnaanval is vaak enige passen of een stukje dreigend op je toekoemen met de poten op de grond slaan en blazen. Hij kan zelfs tot vlak bij je komen.Wil je meer weten allemaal dan mag je gerust contact opnemen met mij en kunnen wij ook een ander uitwisselen aan gegevens en ideeen. Ik zie het wel veel plezier voor een ieder aldaar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?