5 uur wachten op Heathrow, wat te doen..

• Bram

Ik zie net op mijn vluchtschema dat ik om 09:50 aankom op London Heatrow, en dan pas om 15:15 uur met het vliegtuig naar Edmonton vlieg. Dit is dus een kleine 5 uur !!! wachten. En ik vlieg alleen, dus geen kennis mee ofzo. Ik vroeg me af of het mogelijk was om het vliegveld te verlaten en ff London city in te gaan?! Ik weet niet of dat mag, en of het verstandig is aangezien ik niet weet hoe ver het is van Heathrow naar London.

Maar ongetwijfeld dat iemand van jullie hier wel ervaring mee heeft? De terugreis gek genoeg maar wel prettig, is dat we maar 3 uur moeten wachten als we terug vliegen.

alvast bedankt,

Bram

• margret

Hoi bram,

Eind mei dezelfde route gevlogen als jij nu gaat doen. Ben naar de goede terminal gegaan met de bus, door de douane, en toen maar buiten gaan zitten en mensen kijken. Het is best een stukje lopen en vragen waar je naar buiten kunt, maar ja, 5 uur binnen is ook niks.

Wel lastig is het om weer door de douane te gaan. Doe je schoenen niet aan als je door de eerste controle bent geweest, 20 meter verder om een hoekie is weer een schoenencontrole,. Gewoon ff een tip.

Echt van de luchthaven af gaan zou ik niet gauw doen, het is daar zo gigantisch groot, geen idee hoe lang het duurt voor je in de city bent.

O ja, ik was ook alleen, maar buiten in het zonnetje zittend toch wel aanspraak gehad, veel plezier, groet Margret

• loes

op zich zou het geen probleem zijn om de stad in te gaan want de london underground stopt op alle terminals, maar het is toch nog wel een eind rijden. weet niet of je wel weg mag of dat je in transit bent. kom wel hier regelmatig bijv amerikanen tegen die ook op doorreis zijn en dan even amsterdam in gaan, dus het zou mogelijk moeten zijn. maar hoe je daar achter komt, zal even zoeken worden. je bagage wordt normaal gesproken gelijk al doorgestuurd, dus zie je in london niet terug.

• bigfoot

Het metrostation zit wel bij de terminals, maar vanaf Heathrow ben je ongeveer een uur onderweg met de metro naar de binnenstad (Oxfordstreet). dus heen en terug minimaal twee uur en dan heb je nog niets gezien. Ook het overstappen van de ene naar de andere terminal kost veel tijd. Vorig jaar met BA van A'dam naar Tokyo gevlogen en toen moesten we ook overstappen omdat de intercontinentale vluchten van een andere terminal gaan dan schiphol-heathrow, daar waren we ook een kleine 2 uur aan kwijt.

Ik zou het er geloof ik niet op wagen wordt wel erg krap allemaal.

Er zijn redelijk wat winkels daar w.o. een goedgesorteerde boekhandel (W.S. Smith) Er zijn een aantal goede restaurants. Als ik in jouw schoenen stond zou ik lekker wat gaan eten/drinken, vliegtuigeten is toch niets, wat winkels kijken en met een nieuw boek wat lezen.

• Willem

Ok het is dus duidelijk dat je op heathrow niet naar buiten kunt. Dus moet je je zien te vermaken op Heathrow. Wellicht dat je kunt internetten daar ergens in een hoek? of je notebook etc te gebruiken via wifi, zou gratis kunnen zijn maar dat weet ik niet.

Ik denk ook dat je wat engelse ponden moet meenemen van het gwk in NL. Ook wat geld in Canadeze dollars aangezien het pinnen in Canada ong 4 euro transactie kosten bedragen.

succes!

• margret

Hoi willem.

Engelse ponden niet nodig hoor. Je kunt gewoon in euro's betalen op heathrow.

Je krijgt alleen wel in engels geld terug. Maar ja, je kunt niet alles hebben hahaha.

• Petra68

als je gewoon met je pinpas geld opneemt kunnen daar kosten aan zitten maar niet veel neem dus gewoon wat meer op , doe je dit met je creditcard ja dan kost het stukken meer gr Petra

• bigfoot

ze accepteren overal creditcards (behalve in de vending machines) dus geen probleem met wisselgeld. tegen betaling is wifi mogelijk.