7 dagen montreal

• math

Hallo Allemaal

We gaan in oktober naar Montreal. Mijn dochter opzoeken die daar dan sinds 1 maand op college zit. Wie heeft er een idee wat 7 dagen te doen in Montreal.

In de stad blijven of er ook op uit trekken.

Alvast dank

Math

• Kaka

Hallo Math,

Oktober is werkelijk een prachtige maand. De natuur is daar dan op z'n mooist. De bossen kleuren rood, bruin, oranje en geel. Ik zal er dan zeker op uit trekken de natuur in, naast een paar dagen in Montreal zelf is. Ten noorden van Montreal ligt Mont-Treblant. Dit is de grootste regionale park in Quebec. Maar zeker ook Parc nationale de la Mauricie (gelegen tussen Montreal en Qubec) is in oktober prachtig. Dit nationale park bevat ca. 150 meren. Je kan er prachtig wandelen en langs de weg heb je een aantal prachtige uitzichtpunten.

groet,

Kaka

• fraenziott

Kaka heeft je al aardig wat leuke tips gegeven. Er is best veel te doen in Montreal en een paar dagen kun je het daar best volhouden. Maar inderdaad oktober is de maand bij uitsteek voor de prachtig gekleurde bomen en struiken. Dus ook ik zal zeker voor een dag of twee een auto huren en de natuur in gaan. Dat kan uitstekend bij Mont Tremblant of in de Mauricie zoals Kaka voorstelt. Maar ook de andere kant ten oosten van Montreal, de Cantons de l'Est of Eastern Townships zijn erg mooi. Dit gebied grenst aan New England en bevat behalve veel bossen ook een paar prachtige meren, waar je boottochten op kunt maken. Bovendien kom je op weg daar naartoe door een gebied met allemaal boomgaarden, waar je aan de kant van de weg in oktober overal verse appels kunt kopen. Mmh, lekker!

Als je naar Mont Tremblant of de Mauricie gaat, zou je eventueel ook een tweedaags uitstapje kunnen doen en in Quebec kunnen overnachten. Dit is ook een leuke en voor Canadese begrippen erg oude stad, waar toeristisch gezien veel te zien en te doen valt.

Alvast heel veel plezier toegewenst!

Groetjes,

Franziska